Wel of geen koffie drinken?

Discussion in 'Gezondheid' started by Sterreke, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

Aug 26, 2009
    4,091
    93
    48
    Hallo allemaal, ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben en nou heb ik al in een paar boeken gelezen dat koffie ook behoorlijk slecht is. Ik ben alleen een ongelooflijke koffieleut dus het zou op mijn werk mega opvallen als ik ineens geen koffie meer drink ...:$
    Twee kopjes op een dag moet toch kunnen denk ik... ? Wat vinden jullie ? Stoppen jullie helemaal met koffie als je zwanger bent?
    Liefs Sterreke

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen ik zwanger was, dronk ik nog 1 kopje per dag. Op mijn werk liet ik wel de hele ochtend mijn kopje op mijn bureau staan, zodat het niet opviel dat ik er maar 1 dronk. Maar ik zou als ik weer zwanger zou worden, misschien proberen om helemaal te stoppen. Je hoort toch dat het slecht kan zijn. Maar 1 of 2 kopjes zou moeten kunnen. Je hebt echter kans dat je het niet meer lekker vindt. Je kunt ook gewoon de koffie op je werk aannemen en het dan onopvallend weggooien als er niemand in de buurt is. Of het gewoon steeds koud laten worden en dan weggooien. Mensen letten minder op elkaar dan we soms denken.

3. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik heb gelezen dat als je het beperkt tot 3 a 4 kopjes koffie dat dat geen kwaad kan. Let dan daarnaast wel op met cola en zwarte thee omdat daar natuurlijk ook cafeïne in zit.
    Maar misschien heb je net zoals ik de eerste 5 maanden wel totale aversie tegen koffie....dat was maf joh. Ik hou van koffie en heb het normaal echt nodig 's ochtends...en aan het begin van mijn zwangerschap...pfff...het idee alleen al.... :D

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    gewoon lekker blijven drinken hoor 2 of 3 kopjes kan echt geen kwaad

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    idd kunnen een paark oppies geen kwaad dan thuis gewoon wat minder dan compenseerd dat weer. hierdrink ik elke morgen een late michatto allene in het begin had k er ook ineens absoluut geen trek meer in nu weer wel. maar toch houd ik het bij die ene heel af en toe een extra maar meestal een en das voor mij wel te doen.

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Hee!

Volgens mij kun je gerust een paar kopjes koffie drinken hoor! ;)
    Ik drink 2 tot 3 kopjes koffie per dag. En soms ook nog een kopje thee of ijsthee.. En ik drink ook gewoon cola.
    Maar het is ook per persoon verschillend lijkt mij, hoe sterk de koffie is ? Senseo koffie lijkt me veel minder sterk dan een kopje normale koffie.. :D
    Maarja, gewoon lekker een kop koffie drinken hoor!

7. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik was echt een koffie leut, dronk wel een kan per dag ( als ik vrij was )
    maar nu kan ik zo van koffie over mijn nek gaan haha!
    heb wel een cola verslaving gekregen!

3-4 koppen per dag kan geen kwaad hoor

8. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ik was ook een flinke koffie leut zo'n 5 of 6 per dag. Maar ik wil het beste voor mezelf/lichaam/kindje (als die er gaat komen) en daarom ben ik thee gaan drinken.
    Werk met allemaal mannen om me heen, dus het valt wel op, maar ik zeg gewoon; thee is beter voor me, al die koffie, vocht ontrekker bla bla..en nu is het goed.

Dus denk gewoon dat je zelf moet kijken wat voor standpunt je in neemt ;)

Succes ;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Beetje koffie mag wel. Ik drink nu ongeveer 2 of max 3 kopjes op een dag.
    Maarre... van 6 tot en met 14 weken lustte ik het helemaal niet (ben ook een echte koffieleut), dus toen dronk ik het niet en wilde het liever ook niet voor anderen halen, ik werd al misselijk van de lucht. Dacht dat het op zou vallen, maar echt, je collega's hebben wel wat anders te doen dan in de gaten houden wat je drinkt. Ik heb wekenlang alleen water gedronken op kantoor, niemand die er iets door vermoedde.

10. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

Aug 26, 2009
    4,091
    93
    48
    Dames dank voor de reacties, het probleem is niet alleen mijn collega's maar ik vind het gewoon super lekker!! en wij hebben op de zaak zo'n heeeeeeeerlijk italiaans espresso-apparaat staan, heel verslavend :) Dan toch maar hopen dat ik het over een paar weken niet meer lust... en anders houd ik het bij 2 kopjes per dag!
    groetjes Sterreke

11. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Van harte met je zwangerschap...Ik heb in beide zwangerschap gemiddeld 3 mokken (geen kopjes, want daar gaat zo weinig in en daar kun je niet je handen om doen..hihi...) per dag gedronken...dus kan prima...

12. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ik dronk er hooguit 3 per dag sinds ik zwanger ben en nu mijn bloeddruk wat is gaan stijgen mag ik er van mezelf niet meer dan 2 per dag en drink ik er een glas water bij!
    Soms probeer ik ook een dag geen koffie te drinken!

13. Bri

Bri Niet meer actief

You lucky devil! Bij mij op kantoor is de koffie viezer dan vies, alleen de cappuccino uit die automaat is nog enigszins binnen te krijgen... Voor mij wel goed dat er geen lekkere koffie is; ik zou er misschien meer moeite mee hebben om maar weinig te drinken...

14. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Grappig, ik dronk juist heel weinig koffie... alleen als ik bij mijn zus thuis kwam want daar drinken ze altijd zo gezellig gezamenlijk koffie. Maar nu in weet dat ik zwanger ben, heb ik zo nu en dag toch trek in een kopje.

Ik heb wel een ander probleem, ik ben cocacola verslaafd!!! Ik probeer nu te minderen, maar ik dronk het ook heel veel tijdens de eerste zwangerschap.

liefs,
    mamaT

15. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik dronk de eerste 3 maanden geen koffie, maar ik verlang er nu zo sterk naar (gek he terwijl je leest dat veel vrouwen er afkeer van hebben tijdens de zwangerschap), en nu drink ik toch elke morgen een kop koffie, heerlijk!

16. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

Jan 28, 2009
    187
    0
    0
    Goed opletten met de hoeveelheid maar 3 kopjes is echt niet te veel hoor. Ik drink 2 kopjes koffie en een glas cola. Ik ben dus ook een echte koffie leut en cola fan. Daarom heb ik beide ook zonder cafeine gekocht. Soms drink ik dan 's avonds nog een cafeine vrije bakkie/glas cola. Ook met thee moet je een beetje oppassen, tenminste als je er heel veel van drinkt. Rooibosthee mag je onbeperkt drinken.

Succes met de zwangerschap en geniet er van!

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

Koffie is sowieso slecht.. Ik drink het gelukkig bijna nooit. Heel af en toe heb ik wel zin erin of ik krijg het aangeboden ergens. Wel lekker, maar ik drink meestal gewoon een kopje thee enof fris.

18. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Volgens mij zijn enkele tassen per dag niet erg hoor.
    Zolang je niet overdrijft.
    Ikzelf krijg het nog even goed binnen als vroeger maar probeer wel te minderen.Sinds gisteren blijft het ook wat op men maag liggen(ik drink trouwens zwart) en dat voelt ongemakkelijk.
    Ik drink wel geen cola.
    Dus één mok smorgends op het werk om wakker te worden en dan nog een senseo'tje savonds na het eten.
    Dat zijn zo een momentjes om naar uit te kijken.
    IK moet al op zoveel letten met groenten, rauw vlees, eieren, kazen, alchohol alles wat ik zoooo graag binnenspeel.
    Die paar koppen koffie nemen ze me niet af 8)
    Of de maagsituatie moest erger worden natuurlijk!
    groetjes

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Op mijn werk drink ik een half kopje koffie per dag. Thuis 1 hele beker, maar dat is caffeinevrije.... Dus daar zou ik liters van mogen denk ik! Maar dat vind ik zelf ook wel weer genoeg.
    Normaal drink ik een stuk of 3 kopjes koffie per dag. Het is me nu al gauw te heftig en te veel.

Share This Page