Normaal gesproken kan ik het prima met mijn sm vinden. Ze heeft alleen de vreselijk irritante neiging om dingen voor mij/mijn man te gaan zitten plannen. Zo zegt ze rustig tegen haar buurman dat mijn man vanavond wel even kan helpen een kast uit elkaar te halen, of tegen de cassiere van de supermarkt dat ik wel mee wil rijden naar het ziekenhuis. Dit geeft best vervelende reacties van mijn kant. Zo ook vanavond. Mijn man komt thuis met de vraag of ik even mijn beste vriendin wil bellen. Ze was nl bezig met een wagen voor de optocht hier en een van onze leden (een man met een gehandicapte vrouw) had gevraagd of de dames (waaronder ik dus) bij hem thuis wilde schoonmaken, want hij is zo vaak weg om te klussen aan die wagen en zijn vrouw vond het huis zo smerig, let wel, ik ken die mensen echt amper! Mijn schoonmoeder heeft dus tegen hem gezegd: Oh, mamabri wil wel helpen hoor, dat doet ze zo. Nou ECHT niet dus!! Hij kiest er toch zelf voor om hele dagen te klussen? Dan gaat hij maar een dag niet en doet hij het huishouden, of ben ik nou gek? Ik heb zelf notabene een gezin met 3 kinderen, ben er van de week achter gekomen zwanger te zijn van de 4e. Ik moet me hier ook in alle bochten wringen om mijn huishouden, mijn eigen zaak en mijn betaalde baan rond te krijgen. Ben zo boos :x Waar bemoeit ze zich mee? Laat haar lekker zelf gaan poetsen (iets wat ze nooit doet trouwens ) Overigens wil ik best mensen helpen, doe ik ook regelmatig, maar dit gaat me echt te ver! Of overdrijf ik?
Ik vind niet dat je overdrijft. En ik zou het ook niet doen. Niemand neemt beslissingen voor en namens mij behalve ik zelf. Ik zou mijn schoonmoeder het dus ook zelf op laten lossen. Zeg gewoon nee en zoek het ff uit.. Ben jij gek Je hebt nu andere dingen aan je hoofd dat het huis van een ander schoonmaken terwijl hij zelf prima in staat is dat te doen. Ik heb savonds ook geen zin meer, maarja, het eten springt niet gekookt om m'n bord, m'n stofzuiger werkt ook niet automatisch en m'n kleren gaan niet vanaf m'n lichaam zo door naar de machine en naar de kast met vliegende vleugeltjes.. Ik zou hem een schoonmaakster aanraden
+1 voor de reactie hierboven. Daaaag ff ieman ze huishouden gaan lopen doen. Die is niet tof! Laat je sm het lekker doen
Ik zou ook niet blij worden als ik op die manier aan een (schoonmaak-)klus gekoppeld werd . Waarom doet je schoonmoeder het zelf niet? Jouw schoonmoeder heeft het 'leuk' geregeld: als je daar de boel gaat schoonmaken, heeft zij dat geregeld en als je nee zegt, heb jij het gedaan. Misschien even bellen dat je verhinderd bent, maar dat je schoonmoeder natuurlijk zelf komt poetsen, omdat ze het zo belangrijk vindt . Tenslotte: gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap Ik zou zelf persoonlijk dus ook niet gaan helpen in jouw situatie. Je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd en zo te lezen heb je het zelf druk genoeg. Waarom gaat ze zelf niet lekker poetsen daar
Gelukkig maar, ik dacht al dat het aan mij lag Tuurlijk is het sneu dat zijn vrouw niets meer kan hoor, maar mijn beste vriendin was er bij en mijn man ook toen ze dit zei. Mijn man heeft haar wel gezegd dat zij dat niet voor mij kon beslissen. Mijn vriendin gaat wel helpen, evenals een aantal andere dames (als ik het goed heb), maar ik vertik het. Ik heb de afgelopen 2 weekenden al staan behangen b ij een ander, helpen verhuizen en komende zondag help ik mijn vriendin om met haar haar caravan schoon te maken. Vind ik ook niet erg om te doen, maar dat is mijn keuze. Dit wordt me compleet opgedrongen!
Ligt echt niet aan jou Ik zou trouwens wel een gesprek aanknopen met je sm hierover.. Dit kan gewoon niet klaar.. Edit: ik bedacht iets evils ik zou zon kaartje maken bij de supermarkt en oo marktplaats enzo dat ze graag gratis klusjes doet, mobiel nmr d'r bij whaha, dit is een grapje trouwens maar is wel een goeie om d'r terug te pakken
ja erg he? Ik ben al taxichauffeur en schoonmaakster en behanger, verhuizer, ik vind het wel even best zo Mijn sm gaat echt niet poetsen, doet ze thuis ook nooit, het is daar verre van schoon, maar dat is een ander verhaal Ik heb ooit eens de wc daar schoongemaakt: 1x 1meter was 5 uur poetsen!!! Ben er klaar mee!
Pffffff, ik wordt al moe van je opsomming, laat staan dat ik het echt zou moeten uitvoeren. Respect!! Daarbuiten; Je hebt groot gelijk, ik zou het ook absoluut niet doen..
Laat ik dat maar niet doen, zoals ik al zei: Mijn schoonmoeder is echt superlief, staat ook echt altijd voor een ander klaar (behalve om schoon te maken dan ) maar haar bejaarde buurvrouw heeft ze jarenlang verzorgd, boodschappen voor gedaan, als k hulp nodig heb of oppas staat ze binnen 10 min hier. Ik denk dat omdat ze zelf altijd voor een ander klaar staat ze automatisch denkt dat een ander dat ook altijd maar kan en wil.
Altijd fijn, wanneer iemand anders jouw agenda gaat invullen zonder even te horen of het wel kan/past/mogelijk is. Het is niet jouw probleem, laat een ander het ook niet tot jouw probleem maken
Dat doe ik ook zeker niet. Wij hebben er al eens eerder het een en ander over gezegd en als zij zoiets tegen een ander zegt is het ook zeker niet zo dat wij dan haar afspraak met diegene nakomen. Het zal me vanavond vast wel persoonlijk worden gevraagd, maar mijn antwoord blijft nee. Het vervelende is alleen dat, omdat het al min of meer is "toegezegd" ik dan het akelige gevoel heb dat de schuld bij mij ligt. Net wat iemand al zei: doe je het, dan is schoonmoeder er mooi onderuit gekomen, doe je het niet, kijken ze mij erop aan, hoe dan ook, ik heb het altijd gedaan en daar baal ik van. Mochten ze er vanavond weer over beginnen zeg ik wel dat ze mijn schoonmoeder moeten vragen, die heeft nl toch niets anders te doen, ze werkt niet en doet geen huishouden, makkelijk leven zo!
Nou ik zou mij ook niet laten dwingen en inderdaad doen wat ik hier in het topic eerder voorbij heb zien komen; afbellen en zeggen dat jouw schoonmoeder het van jou overneemt Als ze het allemaal zo goed weet, mag ze het ook doen!
Ik zou dan ook zo lekker bot zijn.. "Wil jij bij mvr. helpen schoonmaken? ?" "Whahahhaha" " Het is een serieuze vraag hoor" " Whahaha meen je dat?! Grappenmaker! "
Nou, je hebt helemaal gelijk TS, wat belachelijk van je schoonmoeder zeg, jeetje die is echt ergens tegenaan gelopen om dat zo voor jou te beslissen zeg!! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap
Gefeliciteerd! Dat kun je niet maken! Dus nee, je overdrijft niet. Drie valide argumenten. Of ze nemen een schoonmaakster voor 1x in de week. Ook een goeie. Bedenk dan wel ineens: Jij kunt dit spelletje toch ook spelen?