Zou graag jullie mening willen hebben over het volgende: Mijn zoontje nu 3 maanden krijgt om 23u zijn laatste fles, rekken heeft geen nut. Ik heb al 2 weken lang hem geen voeding meer in de nacht gegeven want hij drinkt dit niet en zijn speen wilt hij gewoon. Nu begint het me wel een beetje op te breken dat ik er elke nacht om 4 uur uit moet om zijn speen te geven. En vraag me af als zijn speentje voldoende is hij toch wakker word en niet doorslaapt. Hoe lang duurde dit voor jullie? En waarom slaapt hij na zijn speen daarna tot 6.30u maar niet in een keer door?
Hoe gaat het met de fles van 11 uur? Krijg je hem wakker daarvoor? wellicht is hij dan in zn diepe slaap en haal je hem er uit door hem te wekken voor die fles om 11 uur (dit was bij ons namelijk zo) Ik zou je willen aanraden eens te proberen die laatste fles te laten vervallen. Je kunt dan de overige flessen ophopgen of op de dag sneller achter elkaar aanbieden zodat hij wel zn voeding binnen krijgt. Dan lekker zn diepe slaap in laten gaan, niet meer storen en kijken wat er dan gebeurt. Het heeft bij ons geholpen ondanks dat ik dacht: dat kan toch noooooit! T is niet gezegd dat het werkt maar je kan het altijd proberen toch?
Mja, het is heel normaal dat hij nog niet volledig doorslaapt. Ik zou 'm lekker z'n speentje geven en genieten van het feit dat hij daarna weer lekker gaat slapen
Nou, succes. Onze dochter is nu 8 maanden en het lijkt net alsof we er iedere week vaker uit moeten voor een speentje 's nachts. Ik zou willen dat het bij 1 keer bleef. Op het hoogtepunt zijn we er maar liefst 11 keer uit geweest in 6 uur tijd. Echt slopend. Sterkte. En idd genieten dat hij daarna gelukkig wel verder slaapt.
Ik zou de laatste fles denk ik nog niet laten vervallen. Pas na 6 kilo en het continu wakker moeten maken, en dat ie bijv tijdens t verschonen nog slaapt Maar je zou de laatste fles wel kunnen ophogen en evt. iets vroeger geven. Wij gaven destijds alle flessen na de ochtendfles 15min eerder en werkte prima. Laatsre fles is pas na 6 kilo rond 4 mnd vervallen. Succes
Hier sliepen ze met 2 jaar door. De oudste kreeg ook nog heel lang een late fles. De middelste kreeg elke nacht nog een paar keer voeding (borstvoeding, dus geen max).
Hier moet ik er ook nog steeds uit om speentjes, dekens die zijn afgeschopt etc..ik zou zeggen, het went vanzelf
Ik ben al een stuk ouder als 3 maanden maar ik slaap ook nog niet door hoor. Ik word ook vaak even wakker om mn kussen om te draaien, een slokje drinken, even naar de wc of even bij mn kindjes te kijken. Nee het is helaas dus heel normaal dat een kindje van 3 maanden nog niet doorslaapt. Als het alleen maar de speen is mag je in je handen klappen, veel moeders moeten er voor veel meer als alleen een speentje uit. Toch is 't inderdaad flink vermoeiend (Mn 1e heeft tot 8 maanden 's nachts gedronken, mn zoon drinkt nu met 3,5 maand ook nog 's nachts ) maar gelukkig wist je toen je kinderen kreeg, dat vermoeidheid erbij hoort.
Voor mijn kindje heb ik de eerste drie maanden ik denk wel 10 keer per nacht eruit gemoeten, en daarna nog tot een half jaar minimaal één keer. En dan mag ik nog in mijn handjes knijpen vind ik, dan hij met een half jaar al doorsliep!
de reden dat wij geen speen in bed geven...hihi. t kan met de 12wkn sprong te maken hebben. hier is t ook zo....maar ze krijgt alleen geen speen. soms slaapt ze met 5min weer verder soms geef ik gewoon vast de 1e fles en hebben we die dag n ander ritme... oja fles 23.00u zal ik ook niet laten vervallen maar wel vervroegen....uur of 22.00? hoe is t schema van de dag?
Hier al een paar maanden 2 en ook nog steeds 's nachts eruit om een speentje te geven. Het is dat of een kind wat blijft roepen of huilen....We doen het er maar mee. Ook al breekt het mij natuurlijk ook op! We hopen dat nr 2 beter gaat slapen dan deze.....
Denk dat TS niet zit te wachten op berichtjes dat ze blij moet zijn dat ze er maar 1x uit hoeft, ze vraagt zich gewoon af hoe het komt dat haar kleintje altijd wakker wordt voor een speentje Misschien idd een goed idee van Justy om eens te kijken hoe het gaat als je de laatste fles laat vallen. Dat heeft hier ook geholpen! (hoewel M. wel altijd een flesje wou want slaapt zonder speen) Als je jou kleintje moet wakker maken voor de laatste voeding zou ik het eens een nachtje proberen. Succes!
Hier ligt onze dochter iedere nacht aan mama's tiet te drinken haha en ben ik zo een uur onderweg voordat madame tevreden en wel weer in haar wiegje ligt. Is toch een luxe meid dat je er alleen uit moet voor een speentje??.
Punt is dat het juist heeeeel normaal is dat baby's 's nachts wakker worden. Mijn ervaring is dat het makkelijker is je daarbij neer te leggen en dat speentje te gaan geven dan proberen dingen te veranderen.
Kleine wordt zelf wakker om 23.00u voor zijn fles. Was het maar zo'n feest dat ik hem ervoor wakker moet maken haha. Hij drinkt nu weer een uur vroeger pfff vanmorgen vroeger wakker geworden. Hij drinkt 160 met johannesbroodpitmeel voor zijn verborgen reflux dat gaat goed maar meer moet hij ook niet hebben. Mag blij zijn als hij de fles helemaal opdrinkt. Ook zoiets de eerste ochtendfles gaat er met moeite in de rest van de dag drinkt hij goed.
Als de eerste ochtendfles met moeite gaat zit hij toch og vol van de laatste fles of de nachtfles. Hebben wij hier ook gehad maar geef nu niet standaard bij wakkerworden d fles maar als hij eerder wakker is wacht ik tot 8 uur. Tenzij hij honger heeft natuurlijk. Oh als hij er zelf voor wakker wordt dan heeft het geen nut om hem te laten vervallen.... Jammer, was een idee geweest! En dat idereen snachts wel eens wakker wordt is een feit maar ik vind het niet slecht dat deze vraag wordt gesteld. Is t niet anders dan is het niet anders maar is er wellicht iets dat werkt zodat ze wel blijft slapen zou dat alleen maar fijn zijn. Niet alleen voor ts maar ook voor de baby van ts