Gisteren heb ik leuk mijn haren geverfd (wel vaker gedaan, laatste keer is wel hele poos geleden dus er zat geen andere verf in mijn haar) in de kleur zeer licht goudblond.... Nu is mijn haar na t verven (heb echt gebruiksaanwijzing gevolgd etc.) niet echt licht geworden, maar wel soort van oranjeachtig goudblond (best donker nog)... En dat terwijl ik mij gewoon aan de inwerktijd gehouden heb...geen idee hoe dit nou weer kan, maar wil graag wel weten of iemand een tip heeft dat t lichter kan worden... De optie kapper bewaar ik ff voor t laatst (zit namelijk best wel een eind weg van waar ik woon en heb auto of oppas) , misschien dat t op een andere manier ook kan, dan wil ik dat graag weten... Zou zilvershampoo helpen ofzo...?
Zo te lezen had je toch nog een beetje rood in je haar zitten.... ik zou er zelf niet meer aan gaan rommelen maar toch naar de kapper gaan.
wassen met anti roos shampoo. dat trekt het rode er een beetje uit. laat het even 5 min inwerken en daarna uitspoelen. eventueel nog een keertje herhalen. Ik hoop dat het werkt meid!
denk niet dat er nog rood in mijn haar zat ; dat is echt 7 jaar geleden ofzo dat dat erin zat hihi.... wel raar toch... maar heb garnier net gebelt, en het schijnt dat ik een kleur heb gekozen die een wat warmere tint geeft en maar 1 kleur oplicht (fijn dat dat ook ff op t doosje staat dat t maar 1 kleur oplicht) en aangezien ik dus best wel donkerblond ben is dit t resultaat... ga die antiroos wel ff proberen... volgens garnier moet ik ff opnieuw kijken wat voor kleur ik nu heb en dan weer adh daarvan de nieuwe kleur kieZen pffff...verf liever niet 2x dus anders laat ik t wel zo , zooooo erg ist ook weer niet tis alleen totaal andere kleur hihi.... nou vanmiddag ff antiroos erin doen thanks in ieder geval... als er nog meer tips zijn zijn die welkom
Volgende keer dan toch maar door de kapper laten doen Ik klooi zelf niet meer hoor...laat het lekker daar doen. Elmo
met verf ken je ook maar 1 tint lichter, zelfs dat lukt nog niet eens altijd! met blondeer ken je lichter gaan! onthou dat voor de volgende keer.
@ anstefay; het gekke is dat ik wel vaker heb geblondeerd (niet meer pure waterstofperoxide hoor maar ook zon pakje) en hettoen wel gelukt is..... maar volgende keer ga ik lekker naar de kapper haha
in theorie is het zo dat je met verven niet lichter ken alleen in kleuren vandaar de 3 of 6% ga je hoger 9 of 12% dan ken het wel daar moet je goed opletten!
het licht eraan op welke onderkleur je het hebt gezet je kan onmogelijk met een blonde verf op bruin haar de keur krijgen van op het doosje zonder een ontkleuring en dan moet je nog geluk hebben dat je niet eerts geel uitslaat. ben kaster en eigelijk geen voorstander van kleuringen in doosjes.
ik ben ook kapster en heb toen ik een korte periode niet in staat was bij een kappersgrothandel verf te halen thuis gekleurd. je kan gewoon met verf van de drogist een paar tinten lichter weet ik uit ervaring maar dan moet je wel permanente kleuring halen en geen spoeling in de verf van de drogist zit 6-9% waterstofperioxide en daar kan je 1 tot 3 tinten lichter mee verven . ik ben donkerblond en kleurde toe mijn haar lichtblond ging prima. het is alleen inderdaad wel zo dat als je je haar bijv bruin geverfd heb je daarna met verf je haar niet lichter maken . dan moet je blonderen voor je lichter word. hoop dat julie er wat aan hebben. gr mik
Ik zou sowieso oppassen met het lichter kleuren van haar. Maar mooi rood is niet lelijk dus misschien wil je straks niets anders meer... Gelukkig is het niet groen!
je kan idd die antiroos shampoo gebruiken bij kruidvat zijn zoizo nu wel de garnier producten 1+1 gratis!
Ben er ondertussen al wat aan gewend en ik laat het lekker zo; het is nu warm goudblond hihi; ach krijg ik ook weer wat meer kleur in mijn gezicht erdoor maarre heb ze idd bij de kruidvat gekocht dus heb nog zon pakje staan hahaha