Hallo allemaal! Ik heb al jaren last af en toe last van een branderig gevoel achter mijn borstbeen. Ook heb ik dan een misselijk/drukkend gevoel en moet ik veel boeren. Van de week een maagtablet ingenomen en toen leek het te zakken. Nu heb ik al een aantal dagen last van het gevoel dat ik hees word, zere tanden, water wat me steeds in m'n mond loopt en een moe, zeer plekje naast mijn linkerbovenarm. Ook heb ik af en toe steekjes bij mijn hart. Ik ben erg bang dat ik last van mijn hart heb, maar ik ben nog maar zo jong. (24 jaar) Kan dit ook een andere oorzaak zijn, zoals spanning? Ik ben namelijk de hele dag aan het denken en beeld mij de ergste dingen in wat ik allemaal wel niet zou kunnen hebben. Heb op internet gekeken en zag symptomen wat je met je hart kan hebben. Ik voel dan ook van alles nu, en steeds wat anders. Kan dit toch onbewust spanning zijn? Ik hoor graag van jullie!
Zou inderdaad spanning/stress kunnen zijn, zelf herken ik hier ook veel in en heb ik Tietze. Maar als je zo bang bent, zou ik voor de zekerheid gewoon even bij de dokter langsgaan. Succes!
Ik herken reflux erin, zoek t eens op op internet. Dat een maag tablet de klachten wat doet zakken maakt het wel redelijk duidelijk.
hyperventilatie zou ook kunnen, omdat je zo bang bent dat er iets mis is. Je zou voor de zekerheid naar je huisarts kunnen gaan, dan ben je misschien iets meer gerustgesteld.
Even langs de huisarts gaan, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ik herken veel van maagzuurklachten, maar ben daar ook geen expert in Sterkte!
Klinkt als maagzuurklachten, wat verward kan worden met hartklachten. Van maagzuur kun je keelklachten en pijn in je mond krijgen. Maar idd, even naar de huisarts.
Spanning doet veel met je lichaam. Als jij jezelf helemaal gek maakt kan je steeds meer klachten krijgen door spanning. Als je nog niet bij de HA bent geweest, zal ik zeggen ga eens langs! Wie weet kan die je geruststellen!
Klinkt absoluut niet als iets met je hart, maar reflux. Je maakt je er druk om, dan kan het erger worden. En van stress kun je ook weer hartkloppingen en dergelijke krijgen. Zou me er dus niet druk om maken, maar als je er last van hebt, kun je idd maagzuurremmers gebruiken (of op je voeding letten!) En je HA kan je ws nog beter gerust stellen dan wij
Dit zijn allemaal klachten die bij maagproblemen horen. Branderig gevoel, pijn achter borstbeen, keelpijn, water in de mond. Ws loopt er s nachts maagzuur terugwat je tanden aan tast en zorgt voor keelpijn. Probeer eens een weekje rennies te nemen. Ws nemen de klachten dan af. Daarna kan je altijd nog naar de huisarts. Die zal je nu ws ook het advies geven tijdelijk maagzuurremmers te nemen.
laatst ben ik bij de HA geweest, met dezelfde klachten. Ik heb ook de angst om iets met mn hart te krijgen omdat ik een herseninfarct gehad heb. Dit was indd. maagzuur. als je last van je hart heb steekt het niet maar heb je een drukkend gevoel. volgens de HA.
Mijn man heeft dus reflux en dat word ook nooit meer beter.. Slikt nu omeprazol ervoor en heeft zijn eetpatroon aangepast. Maar dit wist ik niet.. We stonden al voor een raadsel waarom hij steeds zo'n aangetast gebit had. Maar nu weten we het dus!
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Was sowieso van plan om langs de HA te gaan, maar soms heb je herkenning en dat neemt al wat spanning weg.. Ga zo snel mogelijk eerst Rennie halen, en dat eerst proberen. Denk inderdaad dat dat wel bij mijn klachten past, als ik het op internet lees; opboeren, misselijk gevoel achter het borstbeen... Proberen waard! Dank jullie wel!
He meid wilde ook nog even reageren, ik heb het syndroom van Tietze en reflux en herken je klachten heel duidelijk zou idd ook naar de ha gaan Tietze kun je niet heel veel aan doen, maar reflux/maagzuur krijg je dan omeprazol tegen (ik mag het nu eventjes niet maar als ik het wel mag werkt het echt heel goed!)