Fietskar

Discussion in 'De babyuitzet' started by mama van 2 meiden, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Voor als de 2e er is wil ik ws een fietskar aanschaffen. Met Iris doen we veel op de fiets; zij kan dan lekker voorop en de baby in de fietskar in de MC. Nu zie ik fietskarren in nieuwstaat voor wel 700,- maar er worden op MP ook karren voor 150,- aangeboden.
    Wat zijn jullie ervaringen met een fietskar? Heb je m nieuw / 2dehands gekocht en wat zijn de 'veilige merken'.

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Hoi Femke,
    wij hebben onze fietskar (Winther Dolphin) gekocht op MP.
    Deze schijnt goed uit de testen te komen. Hij is wel verkleurd door de zon maar goed dat heb je met 2e hands he.
    Hij bevalt ons prima, nu nog met één kindje. We hebben er wel een babyschelp bij, daarin ligt je kindje ook heerlijk. Ik weet niet of een Maxi-cosi zo goed past, helemaal omdat er nog een kindje naast moet zitten.
    We zijn vorig jaar vlak na de zomer op vakantie geweest in Nederland en we hebben heerlijk gefietst op deze manier. Zoonlief sliep lekker in de kar.
    Succes met het maken van je keuze en als je vragen hebt hoor ik het wel!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou wel gaan voor een babyschelp erbij, altijd handig als je je dochter er wel in wilt zetten. Bij regen/kou of harde wind. Maxi cosi en kind er naast past niet.

Ik zou ook kijken naar het gewicht van de fietskar. Die van ons weegt 9 kilo, maar je hebt ze ook van rond de 20kg, dat voel je echt wel. Zeker als de kinderen groter worden of als je boodschappen erbij hebt gedaan. Of als je een brug op moet.

Handig vind ik zelf het loopwiel eraan, ik draai dat wiel naar beneden als ik de kar heb afgekoppeld en ik kan ermee wandelen. Bij sommige goedkope karren kan dat niet of is het een heel gedoe. Boodschappen doen is ook een succes, er kan heel veel in.

Ik vind het handig aan de mijne dat de wielen aan het frame vastzitten, bij veel goedkopere karren zit de bevestigingsstang er nog omheen. Daardoor wordt hij breder, de mijne past door een gewone deur, die andere niet.

Ik heb een burley, alweer bijna 2 jaar en hij bevalt prima. Gebruik hem ook weleens als dubbele kinderwagen bij slecht weer of als ik veel boodschappen moet doen.

Burley is een duurder merk, maar je kunt hem ook 2de hands op mp vinden. Of je zet hem er zelf weer op na afloop.

De fietsersbond heeft jaren geleden getest en daar kwamen de Burley, Dolphin en Cariot uit als beste. Alledrie wel duurder maar wel waarde vaster dan een goedkope van bijv de hema.
    Als je eruit bent kun je ook goed op internet zoeken want er zijn regelmatig aanbiedingen.

4. mama van 2 meiden

Bedankt voor de antwoorden...
    Zijn er mensen die zo'n fietskar heel veel hebben gebruikt of uiteindeljk toch weinig?
    Mijn vriend twijfelt nl erg of we er wel 1 moeten aanschaffen...bang dat we toch eerder de auto pakken. We krijgen wel een zomerkindje (juni) dus ik denk dat we er behoorlijk gebruik van gaan maken...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    @femke: volgens mij is het wel zo dat het aangeraden wordt een kindje pas vanaf 4 maanden mee te nemen in een fietskar en dan zit je toch al in oktober en komt het slechte weer eraan. Tegen de tijd dat het dan weer mooi weer is mag je kleine al bijna mee op de fiets.

6. mama van 2 meiden

Oh ok...zo laat pas..dat wist ik niet; ja ms ook wel logisch dat nekje is natuurlijk ook erg kwetsbaar

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Pin me er niet op vast, maar dat is wat ik heb gehoord en wat voor ons de reden was om hem niet te kopen. Ik heb nu een duwoagen aangeschaft. (al moet ik eerlijk zeggen dat dat ook niet echt een succes is haha)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Klopt dat het pas aangeraden wordt na een maand of 3. Maar ik vind het juist wel lekker om in de herfst en winter te fietsen ipv overal de auto voor te nemen. De kinderen vinden het ook erg knus in de kar onder een dekentje. Ik zou er daarom wel een babyschaal bij nemen. Groot voordeel vond ik ook als je eens op de terug weg in een bui verzeild raakt dat je kindje niet nat wordt en het koud krijgt. Ik heb hem heel veel gebruikt en gebruik hem nog steeds veel.

Share This Page