abc dophilus of sab simplex

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elfje82, Oct 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elfje82

elfje82 Actief lid

Jul 12, 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, ons meisje is 6,5 week en heeft last van krampjes/lucht tijdens het drinken.Ze drinkt daardoor heel onrustig waardoor ze alleen nog maar meer lucht binnen krijgt.Zodra ze gedronken heeft is het ook weer over.Haar darmen gaan ook flink te keer tijdens het drinken.

Nu adviseerde het cb om met friso comfort te beginnen maar we hebben al eens geprobeerd nutritron in de fles te doen,daar kreeg ze alleen maar meer kramp van..Nu ben ik bang dat ze dat van friso comfort ook krijgt aangezien daar ook jbm in zit.

Ik lees veel goede verhalen over abc dophilus en sab simplex, wie heeft daar ervaring mee?En welke kan ik het beste gaan gebruiken?

2. baby1985

baby1985 Bekend lid

Jan 21, 2012
    780
    0
    16
    Ik gebruikte sap-simplex en werkte hier super!! Bijna geen krampjes meer en makkelijk te gebruiken je doet Max 15 druppeltjes in de fles
    Als je er belang bij hebt ik heb nog 2 flesjes staan iets te fanatiek geweest met bestellen:)

3. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    bij ons werkt sab simplex ook super, die andere ken ik niet.
    bij onze oudste hadden we eerst infacol, maar toen we naar sab simplex gingen, ging het stukken beter.

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier zelfs beide gebruikt. Sab Simplex voor de 'ontluchting' en ABC dolphius om zijn darmflora op te bouwen. Maar ja zoonlief had dan ook vanaf de geboorte 8 weken antibiotica gehad waardoor er bijna geen darmflora meer aanwezig was. Het zijn dus 2 verschillende producten. Heeft ze last van de lucht dan voor de Sab gaan, Infacol werkte hier ook niet goed. Sab werkt super

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het zijn twee compleet verschillende producten, dus ik zou even kijken waar je het voor wilt gebruiken, wat is je doel, en dan een keuze maken! (kan ook beide!)

6. elfje82

elfje82 Actief lid

Jul 12, 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het is voornamelijk de lucht waar ze last van heeft.het is ook echt alleen tijdens de fles. moet ook veel boeren tussen door. infacol hebben we ook geprobeerd maar dat was geen succes,daar kreeg ze zuur van.ze drinkt ook vrij gulzig.

7. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Hier hebben we orthiflor start gebruikt voor de darmflora.
    Na een week merkte ik duidelijk verschil. Krampjes waren echt
    duidelijk minder. :)

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Dr Brownfles icm sab simplex werkte bij ons super!

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij hebben infacol, sab-simplex en abc dophilus gebruikt. Van infacol kreeg mijn zoontje maagzuur. Sab-simplex deed niet veel en over abc dophilus zijn we zeer te vreden.
    Sab-simplex gaat ook nog heel snel op vind ik omdat je in ieder flesje 12 druppels doet.
    ABC is ook wel duur maar het doet meer. Die andere twee zorgen alleen dat de krampjes weg gaan c.q. de lucht uit de darmen gaat. ABC is ook goed voor de darmflora.

Uiteindelijk kan ik niet meer zeggen dan: proberen! Ieder kindje reageert overal anders op.

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Als ik jou was zou ik ze nog even bewaren ;) Sab-simplex gaat vrij snel op.
    Zodra je stopt met geven kunnen de krampjes terug komen. Normaliter moet je met het aantal druppels afbouwen. Of zijn jullie al helemaal gestopt? De "standaard" krampjes kunnen tot 3 maanden (terug)komen / aanhouden.

Share This Page