Hi ladies, Heeft iemand ervaring met het babynest van C&A? Gewoon een wikkeldoek/slaapzak maar zie even niet zo 1,2,3 hoe die met de maxi cosi gebruikt kan worden. http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Babys//Accessoires/Slaapzakken/96709/1
geen ervaring mee maar ziet er mooi uit. Hij kan in de mc omdat in het achterpand een paar gaten zitten. Hier kun je de riempjes van de mc door doen.
Geen ervaring mee, maar bedankt voor het openen van dit topic, was al naar zoiets op zoek, deze ga ik bestellen, wat een koopie!
Hoi ik heb hem pas gekregen en hij is echt heel fijn hij pas mooi in de maxi cosi Maar je zou hem ook ik de wagenbak kunnen gebruiken. Vind de stof ook heel erg zacht. Oja er zitten gewoon van die gleuven in waar je de gordels van de maxi cosi doorheen haalt
Leuk ding hé! En niet zo duur als sommige wikkeldekens die ik voorbij heb zien komen..Haha, ik was even de weg kwijt met de gleuven, maar ik snap 'em. Ik heb deze besteld, ben benieuwd hoe 'ie er in het echt uitziet!
Ik heb hem ook besteld! Erg leuk, zo'n babynest. Vind de prijs ook echt meevallen. Hoop dat ik hem snel heb, de nesteldrang begint al erger te worden..
Ik zag dat de wikkeldeken van 100% polyester is, mag dat wel? Oprechte vraag hoor, zeg niet dat het NIET mag. Maar een deken enzo mag toch niet van polyester zijn en omdat de baby hier ook in slaapt (lijkt mij)? Of haal ik nu zaken door elkaar en is een deken van polyester geen probleem?
Volgens mij is dit meer voor tussendoor of voor in de wagen, box of Maxi cosi. Ik gebruik hem niet voor het slapen in het bedje. Kan volgens mij dus geen kwaad.
Maar dan ben je erbij toch? Ik ben niet van plan om mijn kleine zonder toezicht er in te laten slapen iig. Gaat mij echt meer om het warm houden.
Wat is er precies met polyester? Vind het zelf een rotstof haha, maar heb er nog niks over gehoord in relatie tot babytjes/babykleding..
Ik dacht dat ik een keer gelezen had dat babydekentjes niet van polyester mogen zijn ivm warmtestuwing volgens mij. Helemaal zeker weten doe ik het niet....heb zoveel gelezen dat ik soms dingen door elkaar haal
Polyester fleece mag niet als deken gebruikt worden. Dat zijn dekentjes die ze bijv bij zeeman verkopen. Van die goedkope neppers. Deze ademen niet goed en word echt bloedheet. Vandaar kans op warmtestuwing. Je mag deze dekens (net als een dekbedje), wel bijv in wandelwagenbak gebruiken omdat je daar bij bent en regelmatig kan voelen en zien of kleine het te warm heeft. Hier heb ik bijv wel een polyester fleece dekentje en/of een dekbedje in de wagen. Maar dat is hoogstens voor een wandeling. Ik laat ze er niet onbeheerd onder slapen, Je hebt ook bijv fleece met katoen. Die mogen weer wel. Ik weet eigenlijk niet of 100% polyester hetzelfde is als nep fleece. Het ziet er wel uit als nepfleece. De buitenkant dan. Maar goed, dat maakt op zich niet uit. Zolang je ze er maar niet onbeheerd in laat slapen en regelmatig even voelt,
Bedankt voor je uitleg, Damay! Maar, is de welbekende aerosleep niet ook van 100% polyester? Of is dat dan weer een ander verhaal, want hij is wel ademend. Je merkt inderdaad meteen verschil tussen fleece polyester en fleece katoen, en in de kosten scheelt het niet veel (bij prenatal fleece deken gekocht voor 12,00 voor in de wandelwagen, net gecheckt en 100% katoen). Even de kwaliteit van deze van c&a maar afwachten dan..
Wat handig, ben ik nog nooit tegengekomen in de C&A zelf! @Missprincesa: Deze dingen gebruik je voor buiten/in de auto, net als je bijvoorbeeld wel een dekbedje 'mag' gebruiken in de kinderwagen omdat het buiten beter geventileerd is en je er met je neus bovenop zit. Voor 's nachts is het een ander verhaal. Maar ik weet het fijne niet van polyester verder, is dat zo'n warm/on-ventilerend stofje dan?
Vraag voor de dames die hem besteld en binnen hebben: Er staat 1 maat, maar hoe groot is dat? Kunnen ze er een aantal maanden in of is het alleen voor de newborn-periode?