Mama's van December 2012 baby's

Discussion in 'Na de bevalling' started by WmvSS, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Zullen we hier ervaringen uitwisselen, boedingsschema's, poep trucjes etc?? :) lijkt me leuk om te kletsenmet mama's van baby's die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gezellig! Geen idee of ik de tijd heb maar ga het proberen.

Hoe gaat jou herstel? En hoest met de kleine?

3. Evelinepien

Apr 28, 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Hoi dames,

lijkt mij ook gezellig! Ik ben wel geen originele decembermama, maar mijn dochter Sofia is geboren op 22 december (uitgerekend 1 januari).

Geven jullie borstvoeding of de fles?
    Hoe is de bevalling verlopen?

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Gezellig jullie hier weer te zien! Hoe gaat het met jullie? Met saar gaat het goed! Voeding liep eerst niet zo goed maar gaat nu beter! Ik geef bv. Morgen moet ik weer wegen! Hopen dat ze dan de 6 pond haalt!

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    He meiden,

Leuk!!

@voeding: hier geven wij flesvoeding en daar gaat het erg goed mee. De eerste week niet zo en dronk hij te weinig maar nu drinkt Vigo 7x 80cc per dag.

Vandaag naar het cb geweest voor de gehoortest, alles prima in orde. Ook hebben we Vigo even op de weegschaal gelegd vanwege het slechte eten de eerste week, maar hij is 410 gram aangekomen :)

@bevalling: die was hier echt heel snel. Om even voor 18 uur kreeg ik vanuit het niets enorme pijn die niet meer wegging, ik dacht echt dat er iets niet goed was. Om 18.06 zat ik met mn vader en moeder in de auto op weg naar het zh. Die wonen gelukkig in dezelfde straat, vriendlief was werken. En om 19.33 uur is Vigo geboren. Zijn papa was net 20 minuutjes in het zh :D

@vogeltje: Saar is echt een kleintje he. Hoop dat ze de 6 pond haalt :D

@herstel: ik voel me als herboren, hebde laatste 22 weken van de zwangerschap op de bank gelegen met zware bekkeninstabiliteit maar voel me nu al 70% beter en doe zelf grotendeels het huishouden al weer :)

6. johssa

johssa Actief lid

Apr 10, 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Ik ben ook een december 2012 mama! Op de 9 december is onze mooie zoon geboren hij was 4165gr en 51 en gisteren naar het cb geweest en hij weegt nu 4710 en is 56cm! Hij doet het dus goed op de bv ! Hij is echt sterk, kan zijn hoofd al helemaal optillen en sinds hij 3 weken is slaapt hij al van 23.00 tot 5.30 en de afgelopen 2 dagen zelfs tot 6.30!!

Leuk om nog meer december mama's te spreken!

7. johssa

johssa Actief lid

Apr 10, 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    En de bevalling: op zaterdag middag 1200 braken mijn vliezen maar gebeurde er verder niks. S'avonds om het kwartier weeën en op de duur om de 5 minuten maar die zwakte helaas weer af dus moesten we om 9uur in het ziekenhuis zijn ivm langdurig gebroken vliezen. Aan de weeen opwekkers en uur later kwam ik echt in een weeën storm, alleen maar rug weeën. Met 4cm ontsluiting heb ik om 11.30 een ruggenprik gekregen en om 15.31 is hij geboren!

8. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Leuk dat je er ook bent Johssa! Fijn he als die kleintjes het zo goed doen :) mag je Ryan wel al zolang laten slapen zonder voeding? Ik moet de wekker zetten voor Vigo, di kwam de eerste 2 nachten niet uit zichzelf en sindsdien zet ik de "eetwekker" om 03.30.

Vigo plaste de vrouw van het cb trouwens nat vandaag :D hij lag op de weegschaal en in een mooi boogje bewaterde hij de beste vrouw ;)

9. johssa

johssa Actief lid

Apr 10, 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Haha leuk hè, dat omhoog plassen :p

Jah hoor, dat mag.. Ze hebben er niks van gezegd op het cb terwijl ik het wel gemeld heb. Ze vonden het alleen maar fijn voor ons haha.

10. Evelinepien

Apr 28, 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    goh Johssa wat fijn dat je zoon het zo goed doet! Ik heb nog maar 1 weegmoment gehad met Sofia maar toen was ze wel 200 gram aangekomen (2 weken oud) dus dat lijkt me ook niet verkeerd.

Ik geef hier ook flesvoeding. Ik heb wel geprobeerd borstvoeding te geven maar mijn kleine meid heeft mijn beide tepels goed te pakken genomen (lekker kauwen) waardoor het zo'n pijn deed en ik zo gestresst was dat ze niet meer bij me wilde drinken. Ook kolven ging niet meer dus toen ben ik overgestapt. Heerlijk!

Ik probeer haar iedere 4u te voeden, en dan 90cc maar meestal komt ze netjes na 3u en drinkt ze zo 70cc. 's Nachts komt ze de ene keer wel om de 3u maar soms slaapt ze 5u door en haalt ze haar achterstand overdag in.
    Ik hou me er niet teveel mee bezig, er zal vanzelf wel een ritme komen denk ik. Sowieso zit ze pas anderhalve week aan de fles, dus lijkt me dat ook bij haar het nog moet wennen.

WmvSS, hoe spreek je Vigo eigenlijk uit? Mijn idee is Viego (met een zachte 'k' klank voor de g), maar misschien heb ik het verkeerd?
    En wat heerlijk zeg, zo'n gigasnelle bevalling!

Ik ben zelf na anderhalve dag gebroken vliezen ingeleid om 11 uur en om 4 uur was m'n dochter er. En het 'echte werk' begon pas om half 2, dus ook hier best snel gegaan. En heerlijk zonder kleerscheuren!

En ohja, ik heb dan wel geen zoon, maar hier wordt ook mooi in boogjes geplast hoor!! Ze reageert telkens op die natte koude billendoekjes :)

11. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Ik kom ook graag mee kletsen. Onze Wessel is 28 december, op de uitgerekende datum, geboren en vandaag alweer twee weekjes oud!

De bevalling is erg snel gegaan. 's nachts om 4 uur bakken mijn vliezen. Ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen en omdat hij in het vruchtwater gepoept had moesten we gelijk komen. Daar gelijk aan de weeën opwekkers en na een weeën storm is hij om 11.26 geboren. Wel is hij met eren vacuüm pomp gehaald omdat zijn hartslag daalde en zijn navelstreng om hem heen zat.

Verder krijgt hij van begin af aan fv en doet het daar super op. Gister is cb langs geweest en bij geboorte woog hij 3050 en nu 3300 dus wij zijn helemaal tevreden.

12. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    @evelien: je spreekt het uit met een G en niet met de k klank, dus niet Vico/Viko maar echt goo :)

@johssa: lekker zeg ik ga dat hier ook maar doen, soms komt hij niet uit zichzelf en geef ik hemslapend de fles maar afgelopennacht kwam hij zelf om 3 uur en daarna om 7 uur weer.

@Jelle28:lekker he dat ze aankomen, weet je in ieder geval dat ze voldoende binnen krijgen. Hier waren we daar het meest onzeker over, terwijl het niet eens onze eerste baby is :)

@voeding: Vigo krijgt nu 7x90 cc is eigenlijk met de voeding erin 100cc en dan elke 3 uur een flesje alleen s'nachts om de 4 uur. Vaak drinkt hij danmaar 80 of 90 maar snachts drinkt hij de 100 wel. Zal ik op de dag ook om de 4 uur aanbieden? Ik kom dan wel "maar" aan de 6 flessen.

Ff kijken hoor: 5x85=425 + 2x100=200. /. 625
    En 6x100= 600

Dan zou hj dus 25 cc minder krijgen dan nu ......... Hmmmmm wat denken jullie??

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    @wmvss wij zijn juist weer terug gegaan van om de 4 uur naar om de 3 uur omdat hij steeds, en vooral 's nachts steeds eerder kwam. Nu dus om de 3 uur en nu komt hij 's nachts om de 3-3,5 uur zelf.

Toen wij om de 4 uur voedde boden we hem steeds 120 cc aan en dat ging meestal wel op. Nu bieden we 100cc aan maar laat hij eigenlijk steeds wel een beetje staan.

Vanmorgen heeft hij zelfs maar 60cc gedronken en viel toen in een diepe slaap, hij was al 3 uur wakker, en had hem dus eigenlijk al wel eerder verwacht maar over 3 kwartier is het alweer fles tijd dus hij had er echt wel even genoeg aan denk ik dan.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    #14 WmvSS, Jan 11, 2013
    Last edited: Jan 11, 2013
    Vigo dronk vannacht om 3.00 zijn 100cc op, vanmorgen om 7.15 dronk hij ook de 100cc op, maar 3 uur later om 10.15 dronk hij maar 70cc van de 100 die ik hem aanbood.

Vanmddag om 13.45 (3,5 uur later dan 10.15) dronk hij wel weer de 100cc op.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @voeding: Omdat ik bv geef weet ik niet wat ze binnenkrijgt. Daarom zou ik je maar niet al te druk maken om de voedingen. Bij bv is de regel als ze tevreden zijn en genoeg plasluiers hebben is het goed. Saar drinkt wat ze wil, de ene keer zal het meer zijn dan de andere keer. Met flesvoeding is dat natuurlijk wat lastiger maar misschien moet je de hoeveelheid een beetje loslaten en meer naar Vigo kijken wat hij nodig heeft en wat hij wil.

@bevalling: hier een goede bevalling gehad van ongeveer 7 uurtjes. Flinke rugweeën maar die zorgde ook voor een snelle ontsluiting. Persen heb ik wel lang over gedaan. Was een beetje te krap van onder :) Uiteindelijk was ze ver genoeg om een knip te zetten. Ben trouwens thuis bevallen. Vond dat echt super!

16. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    @voeding ik zou het inderdaad ook proberen een beetje los te laten en niet teveel naar de hoeveelheden te kijken maar naar waar je kindje behoefte aan heeft. Probeer dit nu zelf ook zo te doen, biedt hem genoeg aan maar als hij niet meer hoeft is dat ook prima. De ene keer is de fles leeg en de andere keer laat hij 20cc staan.

Vond/vond het trouwens wel moeilijk hoor om mijn gevoel te volgen

17. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    #17 WmvSS, Jan 12, 2013
    Last edited: Jan 12, 2013
    Zo hier net lekker een flesje nutrilon en een bakkie koffie gedronken :) Vigo ligt heerlijk in de box dus mama kan even internetten :p

Hoe hebben de kids geslapen vannacht? Vigo heeft het echt weer heerlijk gedaan. Om 22.45 laatste flesje en ik had voor het eerst geen wekker gezet voor de nacht. Nou meneertje kreeg wel wat trek om 03.30 :) heerlijk met zn tweeen even boven gezeten(ja onze slaapkamers zijn beneden en woonkamer/keuken boven :D) toch een lekker momentje voor met zn tweeen :D en vanmorgen kwam hij om 07.15 uur

Ben ook niet bang dat hij te weinig krijgt hoor, hij komt wanneer hij komt en drinkt wat hij drinkt. Hij heeft vanmorgen ook de 100 niet opgedronken, maar dat geeft nix, straks drinkt hij misschien wel weer zn flesje op.

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Wij willen straks even naar de Mega Stores (soort woonboulevard hier in den haag) en vanmiddag komt mijn tante nog op kraambezoek. Vanavond eten we lekker afbakbroodjes uit de oven met beleg, lekker heb er nu al trek in!!

Fijne dag allemaal.

18. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113

Share This Page