IK weet niet of het hier goed staat! Maar ik heb gisteren te horen gekregen dat ik boven talig verklaard ben! Ik heb onbepaalde tijd. En werk op een Buitenschoolse opvang Vrijdag 5 juli heb ik gesprek op me werk. Echter kan iemand mij een beetje vertellen wat dit in houd boventalig! ik word vanaf 1aug t/m 1feb boventallig gezet! Al vast bedankt!
Dan sta je boven het normale aantal personeel wat er staat. Ik weet niet of het met een speciale reden is gebeurd?
Boventallig houdt hier in dat je niet meer nodig bent in je huidige functie. Ik zou even goed navraag doen bij je werkgever as vrijdag
Dat het slecht gaat in de kinderopvang dat is de reden. dus moeten er mensen uit. ze hebben het in 4 leeftijds groepen verdeeld.
Ik snap dat het verwarrend is. Soms betekent het dat je je baan kwijt bent, maar het kan ook betekenen dat je als extra bezetting wordt geplaatst, dus bovenop het vereiste minimum. En dan ben je je baan helemaal niet kwijt. Aangezien het om een korte periode gaat, verwacht ik niet dat dit betekent dat er nu ontslag wordt aangevraagd, dat is namelijk voor onbepaalde tijd en niet 'tot 1 feb'. Vraag het zo snel mogelijk aan je leidinggevende, en schiet niet te veel in de stress.
Andere meiden dank jullie wel. Ik ga dat ook zeker na vragen maar dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee. voor de goede oorde ben dus niet boventalig gezet omdat ik niet goed functioneer. ik had laatst juist een hele goede beoordeling.
"Boventalligheid houdt in dat uw functie bij uw werkgever vervalt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Meestal heeft de werkgever de intentie het aantal personeelsleden te verminderen. Het kan zijn dat uw werkgever financiële problemen heeft en daardoor het personeelsbestand moet inkrimpen. Optimalisatie van de bedrijfsstructuur kan ook een reden voor inkrimpen zijn. Ook fusies of samenwerking met andere bedrijven kunnen veroorzaken dat functies vervallen."
boventalligheid werd in het bedrijf waar ik heb gewerkt vaak toegekend als mensen beneden hun kunnen werkten en eigenlijk op een hoger niveau geplaatst moesten worden. dus idd optimalisatie van de functies.
Ik heb vrijdag gesprek dus zou het dan na vragen. Nee ik blijf opzich rustig, Heb tenslotte nog tot 1 feb de tijd. maar ben benieuwd of ik dan nog wel verplicht ben te werken. maar ga eens na hoe of wat.
Ik heb al een aantal reorganisaties meegemaakt en juist dan werd er niet gekeken naar wel of niet functioneren. Vaak onderverdeeld in leeftijdsgroepen met als principe 'last in first out'
dat bedoel ik ook. Daar hebben ze niet naar gekeken. ze kijken naar leetijd en inderdaad last in first out.
staat een beetje krom lees ik nu. Maar voerde mijn werk goed uit en dat vonden menig mensen waar onder mijn leidinggevenden. maar ik ben pas 4 jaar bij de organisatie. ze hebben al een paar rondes gehad nu zit ik er bij per 1 januari is er weer een ronde
@snippie: het heeft niets met je functioneren te maken.. Enkel met geld. En meestal hoef je dan die tijd niet te werken... Alleen.. Als het ontslag betreft is het nooit tot een bepaalde tijd.. Wellicht dat je bij jullie voorlopig op 0 uren wordt geplaatst?
Let er op dat ze jou niet gaan benadelen voor de eventuele min uren. Dit heeft een collega van mij gehad en zij heeft de bond erbij gehaald. Wanneer jij je gewoon beschikbaar opstelt om het aantal uur te werken dat in je contract beschreven staat, maar de werkgever hier niet aan kan voldoen kunnen en mogen zij dit niet zomaar van je vakantie uren oid afhalen! En je zult wel moeten werken, wanneer ze je inplannen. Wellicht niet al je contract uren.
Daar zou ik niet mee akkoord gaan want heb vaste aantal uren op mijn contract dan kopen ze me maar uit
Dat doen ze nu wel al een tijdje en we hebben het aan de bond gevraagd en onze stichting heeft een regeling met hun waardoor ze wel aan je vakantie uren komen. Ik heb eigen vestiging. 3 mans vestiging. werk buitenschoolse opvan zijn sowieso niet veel uur.