Leidster kinderopvang Almere ontslagen wegens vergeten jongetje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
  2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Druk met haar telefoon...het blijft wel telegraaf; sensatie/sfeermakerij. Dat doet er ook niet toe. Mensen hebben dat dat betreft altijd een (voor)oordeel klaar. Hoeveel opvang locaties maken geen gebruik van een smartphone of iPad voor het aan of afmelden van de kinderen? En over dat deel moet je ook helemaal niet willen discussiëren.
    Het gaat om dat jochie; dat had niet mogen gebeuren. Gelukkig is het goed afgelopen en gelukkig mankeert het jochie niks. Leidster is terecht omtslagen. Klaar.

Jammer dat dit soort incidenten tegenwoordig altijd zo breed uitgemeten worden.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn haren gaan overeind staan van dit soort berichten.
    Als ik er alleen al aan denk dat iemand dit zou doen bij mijn kind krijg ik moordneigingen van!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens met Suzanne. He had niet mogen gebeuren, maar de enorme berichtgeving eromheen neigt wel erg naar sensatiezoekerij.
    Zeker de telegraaf: altijd met een korreltje zout erbij. Soms een heel pak.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Het ontslag is terecht, zoiets mag gewoon ECHT NIET gebeuren als je in de kinderopvang werkt. Maar hey, het blijft een mens. Er zijn ook genoeg ouders die wel eens hun kind uit het oog verliezen. Sterker nog, die hun kinderen compleet vergeten of perongeluk achterlaten. Misschien had ze van alles aan haar hoofd, speelden er omstandigheden mee. Ik was er niet bij. Alles weer op facebook gooien en de hele sensatie eromheen, ik word er zo moe van.. Waarschijnlijk kan ze zichzelf al niet meer aankijken, krijg je ook nog een complete lading beledigingen van onbekenden eroverheen

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik krijg er echt de kriebels van het zal je kindje maar zijn. Het feit dat de vrouw op staande voet is ontslagen zegt wel wat hoor. Je kan een kind vergeten, ook al zou dat nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren, Als je diezelfde dag op staande voet wordt ontslagen dan kan ik me niet voorstellen dat dit het eerste incident is.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Nou, dan hoeft niet perse. Ik denk dat het vertrouwen bij de ouders weg is bij deze leidster. Hoe menselijk het ook mag zijn dat ze een fout heeft gemaakt, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik weet dat zij mijn kinderen naar de bso moet brengen. Geen ander oplossing dan ontslag, lijkt mij.

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Het kdv intreseeert het echt geen moer hoe of wat het de leidster gaat. Zijn allemaal oproepkrachten. Morgen hebben ze een nieuwe.
    Wat ik veel erger vind is dat de directrice is gekomen naar de plek waar het jochie was gevonden en toen ze hoorde dat de politie is gebeld ze heel hard is weg gereden. Zij had bij dat jochie moeten blijven en haar verantwoordelijkheid moeten nemen.

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Het gaat er niet om hoe vaak betreffende leidster wel of niet nalatig is geweest. Het gaat om het feit dat de gevolgen ook een andere onomkeerbare afschuwelijke wending had kunnen hebben.
    Het was namelijk heel anders geweest als het jochie gewoon ergens even op de gang was blijven drentelen. Dan had er geen haan (of krant) naar gekraaid.

Bovendien kan ik me ook voorstellen dat de kinderopvanginstelling het zich niet kan permitteren om betreffende leidster in dienst te houden. Zeker niet nu het zo breed uitgemeten wordt.
    Dat is commercieel natuurlijk niet aantrekkelijk.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens. Artikel is sowieso van slechte kwaliteit. Een kind van 4 zit op een BSO. Dat is wel kinderopvang, maar géén crèche. Ook interpunctie heeft de schrijfster niet helemaal begrepen.

Onze BSO is ook wel eens vergeten mijn zoontje op te halen van school. Ik begrijp wel waarom, want hij ging pas sinds kort naar die BSO en hij gaat op onregelmatige dagen. Ze wist gewoon niet, dat hij die dag mee moest. Maar mijn zoontje zelf wist het wel en de juf heeft toen de BSO gebeld. Uiteraard zijn ze hem héél snel komen halen.
    Kan gebeuren. Wat ik erger vond, was dat ik er 2 dagen later pas achter kwam, omdat een andere moeder het mij vertelde. Bij navraag bij de juf was zij weer verbaasd, dat de BSO er niks van gezegd had.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #11 SushiLover123, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2016
    Heb je het nu specifiek over dit KDV? Want bij veel KDV's is dat dus echt niet zo.

Ik zie dat dit vaan de FB pagina van de vrouw komt. Ik vraag me echter af of die directrice keihard is weggereden omdat de politie gebeld is.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wacht even, want ik snap het nu zelf niet meer...
    Dit is woensdag gebeurd (in elk geval volgens dit artikel)? Maar het Facebookbericht is van woensdagochtend 10:10 uur? En die Joyce kwam toen dus al van een schminckopdracht af? Ik denk dat de tijd bij het FB bericht niet klopt en dat de kinderen woensdag zo rond 12 uur zijn opgehaald. Ik ben wel erg benieuwd naar:
    - hoe laat Joyce het jongetje vond
    - hoe lang het kind al 'kwijt' was (dit ook vanwege het feit dat Joyce al had gezegd dat het kind verkleumd was)
    - of het kdv zelf ook al gemerkt had dat het kind weg was
    - hoe het kind in hemelsnaam gelopen is, want de dichtstbijzijnde basisschool is bijna een kilometer verderop
    - op welke manier de kinderen normaal opgehaald worden en naar het kdv gaan. Het is namelijk 20 minuten lopen, op een normaal tempo voor volwassenen. Dat vind ik nogal wat voor zo'n kleintje.

Ik denk dat het allemaal een stuk genuanceerder is dan op FB staat. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat de directrice het allemaal geen drol kon schelen. Ook al zou het zo'n bitch zijn dat het welzijn van het kind haar niks boeit, dan zou ze zeker ongerust zijn over haar eigen hachie.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als kind is me dit ook wel eens overkomen.

Ik was 6 en mijn zusje 4 en we hadden op school moeten overblijven, maar dat waren ze op school eventjes vergeten. Dus toen ben ik met mijn zusje de voor mij vreemde woonwijk ingelopen, waar de dochter (7!) van een vriendin van mijn moeder, het heel vreemd vond ons daar aan te treffen en ons mee naar haar huis genomen heeft.

Dat had heel anders kunnen aflopen en mijn moeder was dan ook in alle staten. Eén van de redenen dat we naar een andere basisschool zijn gegaan.

Ik denk dan ook dat als de leidster direct geprotesteerd had tegen ontslag op staande voet, dat ze dat waarschijnlijk gewonnen zou hebben. Maar als je je naar huis laat sturen, ga je impliciet akkoord.

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Precies! Dit soort berichten halen de hele branche steeds weer onderuit. Zonder dat de feiten gecheckt worden! Schandelijk vind ik het.

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

In het algemeen. Ik heb hier nu meerdere kdv's gezien en allemaal werken ze met oproepkrachten. Na 2 jaar vliegen ze eruit. Triest maar helaas werkt het hier zo.

Dat zegt verder niks over de leidsters zelf. Hier is een grote fout gemaakt. Maar ik denk dat het belangrijk is dat ze eerlijk zijn en de mw die het kind gevonden heeft gewoon moeten bedanken.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij werken met erg ervaren vaste krachten die allemaal een vast contract hebben en twee vaste invalkrachten die ziekte en vakantie opvangen. Zo kan het dus ook.
    En wat betreft het "spelen op de telefoon". Wij werken met tablets en hebben veel contact via whatsapp met ouders. Ik voel me ook altijd vervelend als er iemand langsloopt en ik heb de telefoon in mijn hand. Misschien denken die mensen ook wel dat ik met mijn telefoon aan het spelen ben.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mja, van de leidsters, waar onze oudste 6 jaar geleden bij op de groep kwam, is er 1 nu weg. Die heeft een carrièreswitch gemaakt.

Overigens zijn de leidsters uit jouw verhaal, die na 2 jaar weg zijn, geen oproepkracht hoor! Die hebben allemaal een tijdelijk contract. Dat mag tegenwoordig maar maximaal 2 jaar achter elkaar. Daarna moeten ze een vast contract krijgen of beëindiging van het contract. Vast contract is vaak te duur, vandaar dat je vaak ziet dat ze na 2 jaar weg zijn. Ze deden ook vaak een trucje door de werknemer dan na 3 maanden weer in dienst te nemen met een nieuw jaarcontract, maar sinds vorig jaar mogen ze dan pas weet na 6 maanden weer een jaarcontract aangeboden krijgen.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het lijkt mij aannemelijk dat die twee dames volop aan het communiceren waren met de directrice en collega's.

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Dat denk ik ook inderdaad. Die leidsters willen natuurlijk weten wat ze moeten doen van hun directrice.

Hier hebbrn ze echt oproepcontracten, zodat het kdv nergens aan vast zit. Mn zusje heeft exact t zelfde op een ander kdv. Maar werkt 32 uur....na 2 jaar eruit mag 6 maanden later terugkomen. Zo jammer want zo verliezen kdv veel goede krachten.
    Gelukkig heeft mijn dochter een vaste kracht (zijn er maar een paar).

Deel Deze Pagina