Zelf verse lasagna maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Als echte pasta liefhebster maak ik de pasta dus ook zelf. Zoveel lekkerder vind ik persoonlijk. Meestal maak ik tagliatelli, spaghetti of iets gevuld. Nu wil ik graag een keer lasagna maken maar vraag me af hoe dit nu moet. Want gewoonlijk is de verse pasta binnen een paar seconden al gaar. Lasagna moet toch minstens een half uurtje in de oven wil het lekker worden. Maar als je verse pasta zolang in de oven laat staan wordt het toch veel te gaar? Iemand die dit weet? Vind zo gauw namelijk geen recept hiervoor hoe dit moet. Zou het zonde vinden als ik morgen die hele schaal weg moet gooien omdat het smurrie is geworden.

Groet Anice

2. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
  3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb het nooit geprobeerd hoor, maar denk dat als je de saus warm (en al gaar) in de schaal doet met de lasagna, het niet zo lang in de oven hoeft, is dan alleen beetje kaas smelten en een beetje meer doorwarmen..

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik maak altijd zelf lasagne maar gebruik dan wel lasagnebladen uit een pak.. dus waarschijnlijk heb je niet zoveel aan mijn reactie :)

Met lasagnebladen uit een pak (die dompel ik even in kokend water voor gebruik) doe ik de lasagne zo'n 40 minuten in de oven. Ook al zijn alle sauzen (saus met tomaten, gehakt en groenten en bechamelsaus) al warm en gaar, dat heeft het toch nog wel nodig hoor..

Als ik ovenpasta maak (wederom met pasta uit een pak/zak) dan doe k m ook 30 minuten in de oven om de kaas bruin en knapperig te laten worden..

Ben bang dat je het toch gewoon moet uitproberen... en dan goed in de gaten houden en/of af en toe even prikken?

5. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Met vers gemaakte lasagnebladen doen wij de lasagne ongeveer 20-30 minuten (ook afhankelijk of de saus warm of koud is) in de oven. Het is inderdaad even onderzoeken wat de beste duur is.

Eet smakelijk! Wij eten het vanavond...

6. Anice

Anice Niet meer actief

Ik ga het maar proberen en prik af en toe wel even

Deel Deze Pagina