Toch nog maar even een nieuw onderwerp geopend met de volgende vraag. Ik heb me rot gezocht op internet maar kan hier geen duidelijkheid over vinden. Wel heb ik gelezen dat kalmerende middelen een zwangerschaps- test negatief kunnen beïnvloeden. Ik gebruik zelf in overleg met de arts momenteel een vrij lage dosering Abilify (namelijk 5 mg). Het is een antipsychoticum. Is er iemand bekend met dit medicijn? En of dit medicijn invloed heeft op een zwangerschapstest. Alvast bedankt!
Voor zover ik weet hebben alleen medicatie met hormonen ( het zwangerschapshormoon ) invloed op een test zoals pregnyl. Een kalmerend middel bevat geen HCG dus zal de test ook niet beïnvloeden.
Heb ik nog nooit van gehoord. Zoek je niet naar een reden om een negatieve zwangerschapstest te verklaren? Kan ook gewoon zijn dat je niet zwanger bent uiteraard. Dat lijkt me helaas vele malen logischer. Mijn zusje slikte ook een kalmerend middel, maar haar zwangerschapstest was gewoon duidelijk positief.
Nee hoor , dit middel beïnvloed niet het hcg gehalte in je bloed, en dus ook niet je zwangerschapstest.
Bedankt voor jullie reacties!! Be Happy, ik denk dat je gelijk hebt In ieder geval kan ik dit uitsluiten want zelfs de arts kon mij het antwoord hier niet op geven. Dus bedankt! En nu afwachten..