Voor mijn opleiding heb ik een uitreksel van de basisadministratie nodig, deze heb ik netjes in november al gehaald, nu krijg ik gisteren telefoon dat mijn uittreksel niet goed is. Ik dacht huh heb hem op het gemeentehuis gehaald, gevolg is dat ik nu geen examens mag doen tot ze daar een neiuwe hebben ontvangen die wel goed is, krijg ik hem via de mail terug staat er helemaal gene geboorteplaats op het uittreksel ? dat hoort er toch standaard op te staan. Ik vindt het ook zo stom van mezelf dat ik het niet goed na heb gekeken, heb er notabene ook nog een 10 euro voor betaald.
Gaat het dan niet om een uitreksel van het geboorteregister? Deze moet je aanvragen in de plaats waar je geboren bent. dat is anders dan een uittreksel van het basis register nl.
ja dat weet ik (is niet helemaal waar kan je ook op je eigen gemeentehuis aanvragen dan vragen hun hem op ) maar het is ene uittreksel uit de basisadministratie die ik moest hebben die heb ik altijd ingeleverd voor mijn opleidingen heb net gegoogled en daar staat dat dat behoort tot de standaard vermeldingen op het uittreksel ! Heb notabene nog gezegd dat het voor mijn studie was ! Baal er zo van kan pas maandag daarnaartoe is 14 km hier vandaan en geen busverbinding en heb geen auto, op de fiets zie is echt niet zitten!
Zo te horen is het toch wel erg belangrijk dat je het zo snel mogelijk in orde maakt, dus ik zou toch even kijken hoe je daar zo snel mogelijk komt. Er is vast wel iemand die even met je mee kan en al helemaal wel als je uitlegt waar het om gaat. Hoe eerder je dit aankaart bij hun des te sneller kunnen ze er wat mee doen. Misschien kun je het zelfs wel via de telefoon regelen, ze hoeven je namelijk geen gegevens door te geven, dus lijkt het mij dat ze je telefonisch kunnen helpen en hem opnieuw voor je aan kunnen vragen.
Ik heb zojuist gebeld maar ze geloven het niet dat die er niet op staat ik zo nou echt wel, nu nemen ze geen genoegen met de kopie die ik via de mail heb het origineel ligt bij overkoepelend orgaan van de opleiding, dus moet het origineel meenemen. anders moet ik weer het volle pond betalen, dat vertik ik dus en geld terug krijgen van de gemeente gebeurd hier ook niet zo van harte, (we zijn niet voor niets de rijkste van het land ) dus heb school gebeld, wil me opgeven voor examens volgende maand, dat mocht dus wel mits ik voor die tijd maar zorg voor een nieuw uittreksel hun waren ook helemaal verbaasd en hadden dit nog nooit gezien. tevens regelen hun dat het originele uittreksel weer bij mij komt zodat ik maandagavond naar het gemeentehuis kan gaan, (heb helaas niet de beschikking over een auto schoonmoeder, vriendin moeten werken, buurvrouw is een paar daagjes weg, vrijdag is manlief thuis maar de auto in de garage en uiteraard kan het alleen maar tot 12 uur ) we wachten maar tot maandag bah.