Urgentie

Discussie in 'De lounge' gestart door josianne, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Dames,

Ik heb een vraagje, is er iemand bekend met de urgentie aanvraag bij de woningbouw?

Het probleem is:

Mijn moeder en mijn kleinste zusje zijn vorige jaar weer teruggekeerd naar nederland,een jaar daarvoor is ze naar curacao verhuist door dat ze net gescheiden was en wilde bijkomen.
    Sinds Mei 2008 woont ze weer in nl, heb haar vanaf jan.2008 ingeschreven bij de woningbouw vereniging voor een woning,terwijl ze bij mij geheel de tijd bleef.(omdat ze nergens anders terecht kon).

Begin 2009 hoorde van via via,een onderhuur woning, en is ze daarheen verhuist omdat we elkaar teveel op de lippen zaten. Heb namelijk een 3kamer woning. Wij kregen constant ruzie, zij wilde vrijheid en haar eigen dingen doen. Dus heeft ze de woning geaccepteerd,tot midden Augustus heeft de onderverhuurder haar gezegd dat ze per 1 okt. eruit moet. Zo gezegd zo gedaan,nu blijft ze met mijn kleinste zusje van 8 Jr,weer bij mij en mijn andere zusje van 25 (die net geemigreerd is van England) Zij allen blijven in de kamer van mijn dochtertje.

Het reageren op woningen gaan niet zo snel, mijn moeder is amper een paar dagen hier en ik voel dat wij binnenkort weer een groot ruzie krijgen. Ik wil achter halen hoe dat met de urgentie aanvraag zit, hoe je situatie moet zijn om dit te krijgen? Zelf heeft ze dit nagevraagd maar kwam met een verhaal waar ik niet helder van werd.
    Doordat ik heel de week werk heb ik zelfs amper tijd om dit uit te zoeken voor haar. Is er iemand die mij kan helpen aan enige vorm van antwoord,hoe je positie moet zijn voor je urgentie kan aanvragen?

Zelfs wonen wij in den haag.

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

misschien slim op de gemeente/woningbouw te bellen. Dan weet je het gelijk zelf. Weet wel dat je niet snel urgentie krijg, en denk zelf voor dit geval ook niet. Hier word namelijk dan gewoon gezegd.. Je hebt een huis boven je hoofd dus pech!

3. JA dat is wel lastig,ze staat hier niet ingeschreven. Ik denk idd dat ik zelf maar de woningbouw moet gaan bellen.

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ze zal zelf de woningbouw moeten bellen. Het is tegenwoordig niet makelijk meer om urgentie te krijgen ivm het vele misbruik wat er van gemaakt is. Maar ze staat al ingeschreven, waarom heeft ze het toen ze zich liet inschrijven niet gelijk gemeld zodat die procedure al in gang gezet kon worden.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze urgentie gaat krijgen, ook omdat ze zelf meerdere keren verhuist is en ondergehuurd heeft. Sorry maar onderhuren mag niet, door dat er mensen zijn die huisen onderverhuren worden de wachtlijsten alleen maar langer.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost is,

groetjes
    conny

5. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

het is idd niet meer makkelijk om urgentie te krijgen. Zelfs ik kreeg met zware psychische klachten geen urgentie. (ik woonde nog thuis) Je hebt echt medische klachten nodig waardoor je niet meer in je huis kan wonen of onbewoonbaar verklaarde woonruimte. Ik had een hele lijst in huis liggen maar denk dat ik die weg heb gegooit.

Idd zelf de woningbouwvereniging bellen of langsgaan. Dan krijg je een lijst mee en kan je kijken of je er aan voldoet.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waarschijnlijk zal je moeder geen urgentie krijgen. Bij de woningbouw zien ze het immers zo dat ze onderdak heeft en dan is er in de ogen van de woningbouw dus geen aanleiding tot het verstrekken van een urgentieverklaring.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk ook niet dat ze urgentie krijgt, dat krijg je haast nergens nog voor..

8. Als je aangeeft dat het slecht is voor de kinderen, en dat de situatie hen beinvloedt, is er wel een kans dat je urgentie krijgt hoor.
    Je zult het slim moeten spelen en misschien wat moeten overdrijven.

Je kunt met een maatschappelijk werkster gaan praten die dan weer contact opneemt met de gemeente, of met een gezinstherapeut die de situatie bij jullie thuis kan beinvloeden (hier hebben we Tender, maar ik heb geen idee of dat een landelijke instelling is ;))

Succes!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je krijgt geen urgentie meer dat is echt super moeilijk of je nou ruzie krijgt of nou je gezin er onder lijd daar hebben hun echter geen medelijden meer mee
    als je op mp kijkt heb je vaak nog leuke woningen te huur..
    succes

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je zou er altijd naar kunnen informeren, maar het is tegenwoordig erg moeilijk te krijgen.

11. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    in woon zelf ook in den haag en je heb hier toch verschillende aanbieders van direkt huren. volgens mij zit er 1 op de hoek van de laan van meerdervoort en waldeck pyrmontkade. daar kunnen ze je vaak al plaatsen binnen 24 uur.
    succes!

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    woonnet haaglanden
    daar staat ergens op de site wel hoe of wat met urgentie.
    Het is heel moeilijk hoor om urgentie te krijgen, ze geven het tegenwoordig alleen maar als je in een levensbedreigende situatie zit of als het medisch moet...Suc6

13. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik reed vandaag langs dat bureau waar ik t over had en ik heb t telefoonnummer voor je opgeslagen. dus ls je t wilt hebben, kan je me pb-en.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Even OT hoor ;): heet je echt Josianne? Die naam hoor je bijna niet!
    Een van mijn beste vriendinnen heet Josyanne.

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Toevallig heb ik het pas geleden dichtbij meegemaakt met een moeder met 3 kinderen en ik kan je vertellen dat de kans echt heel nihil is dat ze een urgentie krijgt! Scheiding en kinderen is geen reden meer voor urgentie, inderdaad alleen als er een medische grond voor is en dan ook alleen nog als je daardoor niet in je huidige woning kunt blijven, zoals bijvoorbeeld iemand met een bovenwoning die geen trappen meer kan lopen!
    En wat een aantal meiden ook al zeiden; kunnen ze niet gewoon bij een andere verhuurder gaan zoeken? Wij wonen in een woning die niet van de woningbouw is, maar wel betaalbaar en wij hadden dit huis binnen 2 maanden!
    Sterkte met alles!

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Okay, ik had het helemaal verkeerd begrepen :).

Maar urgentie krijg je echt bijna niet, je moet echt een beetje overdrijven.

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    het is tegenwoordig inderdaad echt een ramp om huursubsidie te krijgen.
    Ik heb het gezien bij mijn nicht,die woont al jaren bij haar moeder met dr dochter en heeft pas sinds een maandje een huisje.
    Wel eindelijk met urgentie maar zij heeft echt een lange weg moeten gaan.

18. Dat is idd mijn echte naam,nee ik heb het nooit eerder gehoord.
    (OT)
    Gr.

19. Ik denk idd,dat we dan apart moeten gaan zoeken.Bedankt voor de tip allen!

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Er zijn vele manieren om een woning te huren, de woningbouw is daar maar 1 van. Ik zou je moeder er morgen even op uitsturen en haar langs de gemeente, woningverhuurbedrijven en desnoods makelaasr te sturen. Er zijn ook makelaars die huizen verhuren.

Succes met alles, en ondanks alles vind ik het toch erg lief dat je je moeder en zusjes onderdak biedt.

Deel Deze Pagina