"zwaar" gevoel bij vagina..

Discussion in 'Na de bevalling' started by Danielle1982, Jul 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Dag dames,

5 weekjes terug ben ik bevallen van onze zoon. Heel rustige bevalling gehad, zonder al te veel "poespas", ben er goed uitgekomen.
    Maar ik merk dat ik nog steeds een zwaar gevoel heb bij mijn vagina. Na een drukke dag lijkt het of er iets "uithangt", kan het niet goed uitleggen.
    Als ik voel, dan merk ik eigenlijk niet echt wat anders, al is het natuurlijk nog wel wat wijder.
    Ook heb ik verder geen problemen met urine ophouden e.d.

Maar is dit herkenbaar? Is het gewoon zo dat het bij een tweede toch even net wat meer tijd nodig heeft?

Volgende week moet ik voor nacontrole, dus wil het sowiezo even vragen, maar ben benieuwd naar julie ervaringen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb het ook als ik teveel doe. Zijn je bekkenbodemspieren zij de vk gisteren. Die moeten weer sterker worden na de bevalling. Dus oefeningen doen!

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Moet inderdaad nog herstellen, heeft bij mij wel een maandje of 3 geduurt denk ik.

4. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Hier ook gehad ja.
    Maar ik heb dat ook tijdens een menstruatie.
    Maar word inderdaad weer beter!

Nog gefeliciteerd!

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier bij de eerste gehad na de bevalling, bij de tweede ook, maar stuk korter, nu bij de derde weer, maar lijkt ook sneller weer over te gaan.
    Het zijn je bekkenbodemspieren, die kun je trainen. Je kunt er ook voor naar een bekkenfysio.
    Probeer zo min mogelijk trappen te lopen of zwaar te tillen totdat je klachten over zijn, anders heb je kans dat het alleen maar langer duurt. Dus pas goed op met belasten, dan zakt het hopelijk snel af (of anders beginnen met oefeningen)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    zijn inderdaad verslapte bekkenbodemspieren. als je dit na veel inspanning of lange dag voelt dan is dat een teken dat je teveel gedaan hebt. regelmatig even liggen met kussen onder je billen zodat de boel rust krijgt en niet teveel tillen.
    en bekkenbodemoefeningen doen. dit kan maanden tot wel een jaar duren. totdat je helemaal ontzwangerd bent.
    ik heb het nu nog en mijn meisje is 14 maanden. ik heb nu een voor en achterwandverzakking wat nooit meer uit zichzelf goed komt.
    rond menstruatie tijd wordt het erger. dit komt door de hormonen die vrij komen en de boel slapper maken.

7. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik heb het alleen tijdens de menstruatie, een gevoel alsof de baby op het punt staat eruit te floepen. Naar gevoel is dat.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Ik had dat na de 1e bevalling ook. De 2e keer geen last gehad. Hoop dat je klachten snel minder worden.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik had hier na de bevalling ook enorm last van. Zijn inderdaad je bekkenbodemspieren. Goed trainen dan gaat het het snelst weer over.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Bedankt allemaal! "fijn" te lezem dat het herkenbaar is. Geduld dus... :)

11. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik had een vlotte bevalling en ook weinig nalast gehad. Maar nu ik weer aan het werk ben heb ik dit gevoel idd ook vaak aan t einde van de dag. Probeer toch elke dag bekkenbodemoefeningen te doen en ga er vanuit dat het vanzelf overgaat..

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Herkenbaar hoor... Ik kreeg n beetje t gevoel of mijn blaas 30 cm lager dan normaal ligt....
    Ik probeer als ik ga tukken altijd even mijn bekkenbodemspieren ong.
    10x in te trekkem en dan even vasthouden.... Hopelijk werkt dat.
    (t voelde met vrijen ook wat vreemd) ...maar niet pijnlijk.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Herkenbaar, ik had het ook.
    Gelukkig had de vk me hier al op voorbereid en wist ik dus dat het niet vreemd was.
    Het is na een tijdje vanzelf weer weg gegaan!

Share This Page