Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindje slaapt zo rond de 5 maand. Ze is overdag altijd een slechte slaper geweest, nou ja slecht eerder kort. 3 kwartier was heel gewoon vanaf 2 weken al. Op het kdv grappen ze wel eens die slaapt met 1 jaar niet meer. Haar schema was: rond 8.30-9 uur wakker rond 10.30-11.00 slapen 3 kwartier soms uurtje rond 12 uur weer 3 kwartier rond 14.30 weer 3 kwartier tot uurtje rond 17.30 3 kwartier 20.00 uur naar bed en de nacht in, slaapt pas rond 9 uur omdat ze nog niet moe genoeg is. Kan haar later op bed doen maar die paar uurtjes zijn mij heilig in de avond. Moet haar overdag al enorm veel vermaken Ze Komt overigs wel altijd tussen half 5 en half 6 voor de eerste fles en slaapt dan weer verder. Nu lijkt het alsof ze het 2de slaapje gaat overslaan. Gebeurd nu al een paar dagen, ze ligt nu voor de 2de keer op bed maar is nog niet extreem moe. Als ze slaapt slaapt ze nu wel wat langer dan die 3 kwartier. Ben benieuwd naar jullie slaapkopjes.
Mijn dochter is bijna 5 maand en slaapt van 18.30 tot een uur of 6, 7. Na de fles slaapt ze nog een uurtje. Overdag slaapt ze 3 a 4x 45 minuten, hetzelfde als bij jou dus. Ze heeft overdag geen vaste slaaptijden. Op het kdv slaapt ze langer, soms wel 3 uur achter elkaar. Ik vind het prima, ik ben blij dat ze 's nachts zo lekker slaapt hihi
Nou dat heb ik ook Rijo! dat de nachten goed gaan,even een week gehad dat het echt bal was in de nacht. Elk uur wel gezien zeg maar, achteraf wilde ze graag op haar buik slapen en wij haar maar terugdraaien Komt zij makkelijk in slaap als ze de nacht in gaat?
We zijn nu net in het sprongetje beland, dus een groot feest met slaapjes. 30 min tukkies zijn het nu. Hier is het ongeveer zo; 19.00 uur naar bed 22.40 droomvoeding 4/5 uur voeding en doorslapen tot 7 uur 9.00 uur naar bed, meestal voor 1,5 uur. En dan hou ik 2/2,5 uur als wakkere tijd aan. Na 17,00 niet meer tukken omdat inslapen anders rommelig gaat. Maar die 45 min komt hier heel bekend voor zolang hij vrolijk is vind ik het allemaal prima. Zal vast wel regelmaat in komen
Hier nog een erg slaapkopje. Rond 8:30 opstaan 10:00 slapen tot ong. 12:00 soms langer/korter 13:00 fles en daarna slapen tot ong. 17:00 18:30/19:00 slapen t/m ong. 20:00 21:00 nachtfles en naar bed. S nachts word ze af en toe (2×) wakker. Krijgt speentje en slaapt weer verder.
Hier tussen 6 en 7 wakker. Tussen 8 en 9 weer naar bed, meestal slaapt hij een uurtje maar zoals vanmorgen een uitschieter naar 1,5 uur komt ook voor. Dan tussen 11 en 12 weer naar bed voor een uurtje tot 1,5. Dan rond 3 uur voor een uurtje tot 1,5 naar bed. En dan tussen 6 en 7 weer naar bed. Drie slaapjes dus overdag. Die derde is de moeilijkste, vaak duurt het dan lang voor hij slaapt. Maar hij redt het nog lang niet zonder.
Oh ik vind het best redelijk hoor. Mijn dochter van nu 2.5 heeft nooit meer (al vanaf haar geboorte dus) dab 45 min overdaf geslapen. Vaak van 11-11.45 sliep ze dan en ging om half 8 naar bed en werd rit de volgende ochtend 6 ut ook nog wel 8x wakker. Dus ik was weinig slaap gewend. Nu met T. Lijkt het een beetje als bij jou. 7.30 opstaan. 9-10 slapen 12- 14 slapen 17.00-17.30 slapen 18.30 naar bed tot 7.30 en komt dan nog 4x voor voeding maar slaapt dan direct weer
Was gewoon benieuwd goed om te lezen dat het ongeveer gelijk is. Natuurlijk slaapt de ene baby meer dan de ander. En het is nu ook weer helemaal omgegooid haha. Jou meisje is inderdaad een enorme slaapkop Meisje Daar kon ik in het begin zooo jaloers op zijn. Dat hebben wij dus ook Linnaea dat het laatste slaapje het lastigst gaat ( bij is dat dus in de vroege avond) maar ze red het echt niet om die nog niet te doen.
Tja als je niet weg hoeft. Is het heerlijk. Veel tijd over voor relaxen, huishouden etc. Maar als je weg moet gaat het allemaal wat lastiger helaas. Alles heeft zijn voor en nadelen.
Nou dat is ook zeker zo! In dat opzicht kan ik haar overal mee naar toe nemen. Al valt ze niet makkelijk in slaap en straks als ze niet meer in de bak ligt lijkt het mij helemaal lastig
's Avonds om 20.00 ong. naar bed, slaapt dan tot rond een uur of 6 (met een voeding rond 23.00 en eentje rond 03.00). Vanaf 6 uur gaat hij zo om de 2 uur naar bed. De eerste twee keer slaapt hij dan meestal 1,5 uur, soms met een uitschieter van meer dan 2 uur en soms 45 min. Het slaapje aan het eind van de middag is het rommeligst, vaak 45 min, soms slaat hij hem over en wordt dan onmogelijk chagrijnig
Hier een meisje van 4.5 maanden. 8 uur wakker en fles 10 uur fruithap en naar bed 11.30 wakker en fles 14.00 naar bed of slapen in de kinderwagen 15.00 wakker en fles 17.00 naar bed 18.00 wakker en fles groentehapje en in badje 20.00 papfles en rond half 9 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 8 uur.