Ik weet dat de sprongetjes 'normaal gesproken' bij 8 en 12 weken komen. Maar ons mannetje is zo uit zijn doen dat ik me afvraag of hij er nu niet midden in zit! (Nu 10 weken en 3 dagen, begon rond 10 weken) Hij was altijd een erg tevreden en rustige baby, hij huilde bijna niet. Sinds een paar dagen is hij echt het tegenovergestelde; hij jengelt, huilt, wil alleen bij mij op de arm (ook bij papa vind ie t minder prettig) als ik hem even wegleg, hoef ik me maar om te draaien en het is huilen geblazen. Heel af en toe valt hij in de maxicosi in slaap. Verder geeft ie ook weer vaker een mondje melk terug (of meer dan een mondje) hij slaapt snachts gelukkig goed en hij drinkt ook goed. Iemand die dit herkent? Is het een sprongetje en hoelang duurt deze meestal?
Ik zou me niet zo vasthouden aan die sprongetjes. Dafne houdt zich in elk geval niet aan wanneer het zou 'moeten'. Mijn ervaring inmiddels: het is een fase. Sommigen duren een week, de langste duurde 4 maanden. Gaat ooit wel weer over.
Niet elk kindje past in de standaard. Ons meisje had zo'n beetje elke 1.5-2 weken 1 of 2 moeilijke dagen. Nog steeds trouwens. Na die dagen kon ze altijd weer wat nieuws of had ze een groeispurt. Dus wel degelijk sprongetjes maar absoluut niet volgens het boekje . Lekker je kindje bij je nemen. Heb je een draagdoek? Dat is voor dit soort periodes echt ideaal.