Wij zijn al een aantal jaar bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Nu krijgen we de meest uiteenlopende "adviezen" om maar snel zwanger te raken. - ga maar op vakantie, dan ben je zo zwanger. - je moet er niet te veel mee bezig zijn... (wil nogal als je de mmm in gaat) - je moet het op z'n hondjes doen en dan zo een half uur blijven hangen.... - een hele bizarre wat iemand tegen me zei: kennissen van me hebben het gedaan in de achtbaan en werden zo zwanger - en natuurlijk de succesverhalen van alle vage bekenden van bekenden die wel zwanger raakten naar tig jaar, blabla. Leuk hoor voor die vage bekenden, maar ja daar schiet je als niet zwangere niks mee op. Eerlijk gezegd moet ik om sommige dingen wel lachen hoor. En tuurlijk geven succesverhalen wel hoop. Maar soms heb ik geen behoefte aan het zoveelste succesverhaal of de zoveelste goedbedoelde tip. Vaak ook nog ongevraagd. Mijn vraag voor een ieder die al wat langer bezig is, wat voor tips en trucs krijgen jullie om zwanger te worden? Ben wel benieuwd eigenlijk, soms krijg je de meest vreemde tips naar je hoofd, dus er zijn er vast wel meer!
hahahaha erg he.. Ik krijg ook de gekste dingen... - Ik op mijn man zitten en dan een kleine 20 minuten blijven zitten. - Niet te veel eraan denken (net of dat er iets mee te maken heeft) - Ga op vakantie (nou dat zijn we nu ook al 3x geweest en nog steeds geen zwangerschap) - Neem je rust (ik slaap onderhand 10 uur per nacht tegenwoordig) - Elke dag klussen (nou ja daar zit een kern van waarheid in maar na 13 rondes ben je dat ook een keertje zat) - Stop je man vol met vitamine (hij word nu ondertussen ook wel een beetje ziek van me hahaha) - Gezond eten (ik kook elke dag) Best wel grappig eigenlijk...al die goedbedoelde adviezen. Mensen zeggen dat toch omdat ze je gerust willen stellen denk ik. Wel lief bedoeld
Oh jaaa ook een leuke, Na het klussen 20 minuten met je benen omhoog... Nee dat is lekker romantisch hahahahahahahahahahaha
hihihihi, nou die in de achtbaan probeer ik niet hoor! En een half uur blijven staan op z'n hondjes red ik ook niet, geloof me, haha Zie me al liggen met de benen in de lucht! whaha. Ja schat, sorry, moet even, niks geen knuffel, maar gewoon hangen, pffff
Hahaha, wat erg! Gelukkig heb ik dergelijke conceptie-tips nog niet gehad. En elke dag, pfft! Dat hebben we één ronde volgehouden zonder succes en we vonden het allebei iets teveel van het goede. En welke sicco heeft dat van die achtbaan verzonnen (en doorverteld)? Dat is toch te erg voor woorden? En ze maken toch ook altijd een leuke actiefoto in achtbanen? Ik zie het al voor me.. Allemaal blote billen op een rij, hihi Wat ik wel vaak te horen krijg is "je bent toch nog jong, jullie tijd komt nog wel". Zeer frustrerend! Ik word er gewoon onzeker van dat ik nog steeds niet zwanger ben. "Maar," - zo zei mijn zwangere zus - "dat hoort erbij", grrrr Nou, zeg dan maar liever niks!
ja ik heb ook heel veel adviezen gehad,en ja je doet nou eenmaal alles om zwanger te worden. ik denk de opmerking dat je er niet teveel mee bezig moet zijn vaak gezegd word,nou die opmerking heb ik nu wel genoeg van! de adviezen die ik verder heb gekregen: - met je benen omhoog zitten voor een aantal minuten. - na zaadlozing nog in die positie blijven voor een paar minuten. - vitaminen slikken - gezond eten - met andere dingen proberen bezig houden. - om de dag klussen. - dan elke dag klussen. - je bent nog jong(oef daar heb ik ook genoeg van die opmerking) verder weet ik het even niet meer.
tja.. vooral die" je bent gelukkig nog jong" . Zucht, die doet het hier nog erg goed.. Mijn gyn bracht die opm gelukkig wel tactisch; je bent nog jong, dus de kansen zijn nog groot.. Maar al die andere die zeggen: je bent nog jong, je hebt nog zolang de tijd. Die snappen niet hoe slopen dat is.. En idd, je moet het loslaten, zucht, alsof je dat zomaar kunt als je om de dag in je blote kont bij de gyn ligt...hahaha Succes meiden! Taliaa
De rot-tip: "laat het nou maar op zijn beloop en denk er niet te veel aan, dan ben je zo zwanger" Tsja, wij zijn al sinds oktober 2005 bezig voor een levend en gezond kindje. Het geduld is dan wel een beetje op...
ja ik word er idd ook knetter gestoord van... vooral de opmerkingen als: - je bent nog jong, je hebt nog tijd genoeg! (nou en! als ik er nu aan toe ben wat maakt t dan uit hoe jong je bent, sodemieter op haha) - je bent er teveel mee bezig (nou we zijn er de afgelopen 3 mnd niet mee bezig geweest in de zin van: niet smeppen, niet tempen nix.. en ben ik zwanger? nee) - ach tegenwoordig is iedereen er 1,5 jaar mee bezig...dat is doodnormaal (zucht) en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen..dan denk ik.. als je nix zinnigs te zeggen hebt, houd dan je mond! liefs marieke
vreselijk he die goedbedoelde, JE BENT NOG JONG :sad: heb huisje/boompje/beestje alleen er mist nog iets... maar goed op die bovenstaande opmerking niet te horen en ik niet vind dat iedereeen hoeft te weten dat we er mee bezig zijn zeg ik dan maar ja idd, nog maar een tijdje wachten...
Ow dat krijg ik ook regelmatig naar mijn hoofd gesmeten je bent nog jong dus je hebt nog tijd zat. Ja hallo maar mijn man is al 35.
oh hou op schei uit...word gek van al die goedbedoelde opmerkingen... -Je moet er niet zoveel mee bezig zijn (ja ,lekker makkelijk als je elke dag pillen moet slikken en 3x per week in het ziekenhuis zit om een ei te zoeken) - geen stress en goed uitrusten -vitamines eten -je man een peptalk geven (hoezo?) - postief denken - over je buikje aaien alsof je zwanger bent en zeggen ,komt wel goed
De meest vervelende vind ik Oh je bent nog jong maak je niet druk jou tijd komt echt nog wel, Alsof het uitmaakt of je jong bent, als je voor een kindje ga, wil je toch niet te horen krijgen dat het voor jou niet zo erg zou zijn als het langere tijd niet lukt, omdat je toch nog jaren genoeg hebt? Liefs Parels
bij mij: er niet te veel mee bezig zijn, en met je benen omhoog liggen als je klaar ben met klussen, zodat de zwemmertjes op hun gemak een eitje kunnen zoeken. maar, ik ben het bewijs dat ' er niet te veel mee bezig zijn' onzin is.want in de 4 maand dat we probeerden heb ik niet 1 dag gestopt met er aan te denken. en ik heb 2 positieve tests gedaan!
jaaa dat vind ik de ergste van allemaal : jou tijd komt nog wel! kan ik zo boos om worden he! BAH! hahaha
Wat een onzin allemaal. Ook dat na dat klussen met je benen omhoog gaan liggen denk je dat dat gaat werken? Echt niet dus he. Ik zie me al liggen met mijn benen omhoog. tjonge jongen wat een charmant gezicht zal dat zijn hahahhaha
Ja vreselijk, je bepaalt toch zelf wel of je tijd gekomen is, anders begin je toch niet aan een klein wondertje?
wat herkenbaar! de adviezen aan deze kant: - ga lekker op vakantie, dan lukt het wel - niet teveel mee bezig zijn (inderdaad, of dat lukt als ze om de twee dagen je follikel aan het meten zijn) - ach, twee jaar is heel normaal hoor - gelukkig heb je wel veel kinderen om je heen (nouja!) - als je een normaal sexleven hebt komt het echt wel - gewoon drie keer in de week sex hebben, dan komt het vanzelf (sure!) - als je eenmaal rust heb... let maar op... zucht, zucht, zucht...
wat herkenbaar! de adviezen aan deze kant: - ga lekker op vakantie, dan lukt het wel - niet teveel mee bezig zijn (inderdaad, of dat lukt als ze om de twee dagen je follikel aan het meten zijn) - ach, twee jaar is heel normaal hoor - gelukkig heb je wel veel kinderen om je heen (nouja!) - als je een normaal sexleven hebt komt het echt wel - gewoon drie keer in de week sex hebben, dan komt het vanzelf (sure!) - als je eenmaal rust heb... let maar op... zucht, zucht, zucht...