Wat te doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nel10, May 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nel10

Nel10 Lid

Mar 29, 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

Ik zit met het volgende. Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en wil dit natuurlijk aan de HA doorgeven. Mijn HA zit alleen in het zuiden van het land, ben hier al jaren niet meer geweest en ik woon nu 3 jaar in de randstad en was sowieso van plan om me hier in te schrijven.

Nu belde ik vandaag naar het praktijk waar ik me ga inschrijven, maar hier kan ik pas 31 mei terecht vanwege een vakantieweek! En dan alleen de inschrijving.. Nu vraag ik me af of ik me anders gewoon bij een verloskundige praktijk kan melden of ben ik verplicht om eerst langs een HA te gaan?

Een beetje lastig dus.. maar wil gewoon weten hoeveel weken ik ben en of alles goed is.. eventueel echo?

Wat raden jullie mij aan te doen?

liefs

Nel

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    je hoeft niet naar de huisarts, daar is een verloskundige voor.
    Je zoekt een verlos in de buurt en maakt een afspraak

Wel is t handig om dan die afspraak de 31 ste te laten staan. Kun je meteen melden dat je zwanger bent, maar meer dan een melding hoef je niet te doen bij de huisarts.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hoeft inderdaad niet langs de huisarts, die doet verder niets namelijk.

Heb pas na een tijd gemeld bij ze dat ik zwanger ben, maar op zich kan het handig zijn om dat in het begin te doen ivm eventuele medicatie bijv.

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb gewoon een verloskundige gebeld en niet de HA.
    Toen ik 25 weken zwanger was kreeg ik een schimmelinfectie waarvoor ik naar de HA ging en heb toen maar even gemeld dat ik zwanger was. :)

5. Nel10

Nel10 Lid

Mar 29, 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke duidelijk!

dan weet ik voldoende :)

dankjewel voor jullie reacties

Share This Page