Inspiratie voor iets hartigs en iets zoets

Discussie in 'De lounge' gestart door gitaartje, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Komende zondag hebben we een pinksterlunch na de kerkdienst. Elke vrouw neemt iets hartigs mee en de mannen iets zoets. Nu moet ik dus van allebei iets verzinnen (want ja, mannen!) maar m'n inspiratie is totaal op. Ik heb ook geen zin in iets ingewikkelds.
    Hebben jullie nog leuke ideetjes? Ik wil het het liefste zaterdag al maken. Warmhouden gaat niet lukken omdat we eerst de kerkdienst hebben.

2. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hartig:
    Bladerdeeg, insmeren met laagje rode pesto, hier plak ham op leggen.
    oprollen, in 6 a 8 stukjes snijden (heb je soort slakje/rolletjes)
    op bakpapier op bakplaat leggen allemaal, oven op 200 graden en ongeveer 15/20 minuutjes bakken. heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

Zoet:
    merengue schuimpjes?
    precies recept even op google opzoeken, eiwit, suiker en eventueel wat kleurstof, of verschillende kleurstoffen,

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh ja, die bladerdeeghapjes zijn koud dus ook erg lekker! dus kun je gewoon dag van te voren maken :)

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Thanks meiden! Vooral die bladerdeeg met pesto lijken me erg lekker en makkelijk. Die doe ik voor de hartigheid.
    Schuimpjes ziet er ook lekker uit maar mijn mixer is op sterven na dood dus dat word hem niet. Die moet je goed luchtig kunnen kloppen, lijkt me.
    Die quinche ziet er ook heerlijk uit maar dat is me echt teveel werk. Ik weet dat er veel ervaren baksters komen dus die mogen voor zoiets zorgen.;)

Deel Deze Pagina