Nog even een paar gezondheidsvragen dan... Drie/vier weken geleden is hier iedereen begonnen met de buikgriep. Ik begon ermee en had een paar dagen echt vreselijke diarree. Als ik een grote boodschap moest doen klonk het alsof ik moest plassen... (sorry voor de details). Kinderen hebben ook al wekenlang rare ontlasting (en nu nog steeds) en manlief kreeg ook buikgriep. Leek een paar dagen weer goed te gaan maar vorige week kreeg ik opnieuw 1x diarree en dit keer blijf ik ook met een soort drukkend gevoel in maag/darm gebied zitten waar ik veel last van heb. Ook zijn mijn darmen al weken erg actief en lijkt het hier af en toe wel een borrelende gootsteen... 'S nachts de ene keer wel last van buikkrampen en de andere keer niet. Ontlasting is de ene keer normaal en de andere keer weer een beetje lost/vast.... Zo gaat dit nu dus al ruim drie weken...is dat wel normaal? Kan dat zo lang duren? Ik heb voor zover ik me kan herinneren eerlijk gezegd echt nog nooit echte buikgriep gehad met diarree dus ik weet het gewoon niet. Heerst er soms een soort supervirus ofzo? (bij manlief is het trouwens wel gewoon snel over gegaan)
Ik denk dat je darmflora door de war is. Heb ik zelf na een buikgriep ook gehad. Ik heb toen een tijdje probioticapillen geslikt. Gehaald bij de tuinen. Sterkte.
kan ik heb in januari buikgriep gehad en ik heb nog weken last van mijn buik gehad. ik ben begonnen met ortiflor en toe werd het eindelijk wat rustiger.
Ik heb het ook. Al een week of 2 last van mn darmen, net onder mn borst! Continu een steekgevoel. Dacht eerst dat ik t aan mn hart had... tot dat de huisarts zei dat het waarschijnlijk darmgerelateerd is. Bij mij is het gekomen na een antibiotica kuur. Heb al een probioticakuur geslikt, maar zodra deze is afgelopen komt het net zo hard weer terug. Mn buik is ook 3x zo dik als normaal.
pff ik heb het nu ook.. al 4 dagen wat jij beschrijft.. denk dat ik ook maar wat ga halen dan ervoor als het nog langer gaat duren ..
inderdaad probiotica! Dat helpt evht goed om alles weer in balans te krijgen. Ik neem het dagelijks. Zou wel die van Phital of Orthiflor adviseren en geen yakult, daar zitten weer erg veel suikers in.
Hier geen buikgriep maar gewone griep. Iedereen tot dusver nog geluk gehad...behalve ik. En ik ben ook al dik 3 weken bezig. Begin me eindelijk de laatste paar dagen beter te voelen.
Hier had mijn zoontje een tijdje geleden een soort buikgriep: Campylobacter Jejuni heette het virus. Het is een rare naam maar blijkbaar vrij gewoon om te krijgen en het kan idd weken duren eer het volledig uit je systeem is. Diaree was gewoon bruin water, sorry voor de details. Maar er bestaan dus virussen die zo een buikgriep veroorzaken die lang in je lichaam blijven.