Whoeaaaaaa,... Even m'n hart luchten. Ik erger me kapot aan ons gehorige rijtjeshuis (en de luidruchtige buren). We horen zo ongeveer alles. Friese klok die lekker BIMBAMT, hele avond slaan met deuren en stampen op de trap, huilend kind 's nachts en hond van de andere buren. Ik erger me echt niet aan alle geluiden maar alles bij elkaar is het soms wel veel. TV die wat hard staat horen we ook, hard hoesten of niezen... Woont er nog iemand zo gehorig? Helaas is het een koophuis en kunnen we niet zomaar 1,2,3 weg. Kids zijn lekker gesetteld en hebben veel vriendjes. Verder wonen we ook prima hier in de wijk. Maar als ik het geweten had was ik voor een nieuwbouw gegaan met goede isolatie. Blèh!
Hier wonen we in jaren 60 huis en nergens last van! Dus hoeft niet perse bij nieuwbouw alleen zo te zijn
Jaren 70 doorzonwoning, gelukkig geen last. Scheelt ook wel dat aan beide kanten iemand alleen woont denk ik. 50+ en 80+
Wij woonde hiervoor in een klein appartement en daar hoorde we ook alles van onze onderburen. Nadat we erachter kwamen dat de buren in een speciaal project zaten en dus niet aangesproken werden op de overlast, zijn we zo snel mogelijk verhuisd. We wonen nu in nieuwbouw met veel oude mensen, maar helaas sinds een paar maanden toch weer overlast van een jong stel die de muziek zo hard zetten dat wij (2 etages hoger) nog wegtrillen. Gelukkig doet deze woningbouwvereniging er wel iets aan, dus goede hoop dat het goed gaat komen. Wel echt waanzinnig vervelend om last te hebben van je buren! 'Rekening houden met...' is er tegenwoordig steeds minder bij.
Wij hebben zo'n viswijf-schreeuw-zeik-overbuurvrouw.. haha, en dito hond.. en een kind dat de hele ta-tu-ta-tu-ta-tu schreeuwt.. *hoofdpijn* Was het maar weer winter.. haha
ik erger mij as we speak. Dichtslaande deuren en hoop geschreeuw. Het lijkt wel alsof zij geen normaal gesprek kunnen voeren, het is altijd blèren. En dat de kozijnen er nog inzitten is mij een raadsel. Mijn zoontje slaapt schuin boven hun en hij wordt er vaak wakker van. Andere kant hoor ik trouwens nooit. Ik weet vaak niet eens of ze thuis zijn.
hier ook hele gehorige huizen! we horen dus alles van de buren aan beide kanten . En sommige dingen wil je niet horen hahaha! maar inderdaad ook niezen enzo. Nu horen de buren mij ook zeker weten dus ja dat is nu eenmaal in een wat ouder huis. Ik erger mij er niet zo aan behalve als de buren midden in de nacht tegen hun kind staan te roepen dat het moet slapen.
Ja heel gehorige huizen maar geen last van de buren. Hun wel van ons denk ik met een driftige gillend van enthousiaste en soms van de buikpijn huilende peuter hier in huis. Ik had dit huis overigens ook niet gekocht als ik wist dat ze zo gehorig waren terwijl het een prima huis is in een leuke wijk
Ja hier!!! Maar wij gaan verhuizen over 3 weken,mede daardoor Nu valt de buurman mee hoor,maar zijn vriendin smijt met de deuren ,loopt op hakken en je hoort alles idd.
Hier ook jaren 60. Ee kant horen we niets van, andere kant horen we meestal keiharde dreun muziek en zo niet dan zijn ze aan het ruzie zoeken
Nieuwe huizen zijn ook erg gehorig! Wij wonen in een 2 onder 1 kap van 103 jaar oud en horen alleen als de buurkinderen een keer heel hard de trap oprennen voor de rest niks (gelukkig)
Hier ook hele oude woning en erg gehorige huizen. Wij communiceren heel goed met de buren en houden veel rekening met elkaar. Je moet natuurlijk ook wel geluk hebben met zulke buren
Zou je jullie huis nog extra kunnen isoleren denk je? Kan toch ook tussen de muren ofzo? Tenminste ik heb weleens folders gehad over investeringen in het extra isoleren van je huis. Heb me er niet in verdiept verder. Wij wonen ook in een jaren 60 woning en hier hoor je ook veel, maar ik irriteer me verder gelukkig niet.
O ja, het krakende bed hoor je ook. Echt zo genant! Dus inderdaad, dingen die je niet wilt horen... Het is trouwens een jaren 80 woning. Goedkope bouw ofzo, zullen wel doorgestorte vloeren zijn. Ik ben trouwens wel blij dat het geen doorlopend harde muziek is, dat hadden we in onze flat en daar werd ik ook gestoord van. Het is ook afhankelijk van gedrag. Vrienden van ons hadden 'helemaal geen gehorig huis' (tot de vrijgezelle buurman een vriendin kreeg die op hakken liep, ruzie etc.)... Maar ja, waar je terechtkomt als je gaat verhuizen weet je ook nooit zeker natuurlijk.
Hier ook, ze houden ook weinig rekening met ons. S morgens om half 7 het piepende handbediende rolgordijn laten zakken, kids wat dat tijdstip met iets langs de radiator heen en weer spelen (muntje of zo), en wat door heel het blok denst, springen op bed enz. Dat allemaal rond half 7 s morgens. Over de hele dag verspreid kunnen ze de achterdeur niet normaal dicht doen, die gooien ze dicht, en soms wel zo hard, dat bij mij de vaasjes van de vensterbank in de keuken vallen. Dus ja, ik erger me soms ook gigantisch. Wel eens gezegd, maar ze houden er weinig rekening mee, behalve... als hun kinderen zelf in bed liggen, dan fluisteren ze haast achter het huis en hoor je niets.
Hier horen we elkaar ook geregeld, maar ik zit er niet zo mee. Het enige wat ik erg vond was toen de hond de hele dag door blafte. Maar dat is nu niet meer. Wij horen de buren en ze zullen ons ook wel horen denk ik maar zo.