Wat laat jij doen door Beun de haas?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

We moeten ons huis rondom verven. Heel hoog huis en we kunnen hier zelf niets mee. Daarom hebben we tot nu toe altijd een erkend schildersbedrijf ingehuurd om de buitenboel te laten schilderen. Maar ik zie in onze straat ook regelmatig Beun de haas (iemand die zwart bijklust) huizen verven. Dit durf ik eigenlijk niet (mag niet, verzekeringstechnisch niet gedekt etc. Ben een schijterd en van de regeltjes) maar het is een stuk goedkoper.

Wie zet Beun de haas wel eens aan het werk voor schilderklussen, schoonmaken, oppassen etc? En wat mag officieel wel gedaan worden door een 'vrijwilliger' gedaan worden?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ja hoor voor bijna alles gebruiken wij beunhazen. Als zij het niet opgeven bij de belasting is dat niet mijn zaak.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah...tot nu toe enkel voor de tuin aan te leggen....De rest gewoon goed zoeken voor een goede prijs. En als de service dan ook goed is wil ik best iets meer betalen........

Schilderen zou ik wel door een echte laten doen...wat je ook kan doen (hier in de straat, nieuwbouw dus allemaal tegelijk moeten schilderen)

Zoek wt buren..die ook oeten schilderen..en een schilder..en sluit een contract af voor 1x per 5?? jaar te schilderen....en dan bij meer, zodat je korting af kunt dingen..dan scheelt het best wel veel!

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Niks, zo gaan alle bedrijven naar de p**p

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Hier doen we daar niet aan. Op werkspot je klus zetten heeft hier altijd veel kortingen opgeleverd.

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen beunhazen hier, maar doe het meeste huis-balkon-keuken-kluswerk zelf.
    Wat niet zelf lukt, gaat op werkspot of iets dergelijks of naar een bedrijf waar we al goede ervaringen mee hebben.

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vriendlief is handig dus dat scheelt.
    Als er iets zou moeten gebeuren wat vriendlief niet kan, zou ik ook voor beun de haas kiezen. Moet je zien wat dat scheelt!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    We hebben laatst een gedeelte van ons huis laten verven.
    Dit heeft een bekende van ons gedaan, omdat hij een vriend van de familie is hebben we bijna niks ervoor betaald.

Verder hebben we de tuin zwart laten doen.
    We hadden een mannetje voor het leeghalen van de tuin en een straatmaker die zwart werkt.
    Een buitenkraantje zwart laten plaatsen.
    Iemand die zwart de vaatwasser heeft gerepareerd.

Wij zijn er dus niet vies van....maar vind sommige dingen gewoon niet meer te betalen.
    Dus dan probeer ik iemand te vinden die het goedkoper doet.

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Dat ligt er een beetje aan. Als mijn beste vriendin oppast en ze krijgt daar de unlimited toegang tot de voorraadkast en koelkast voor plus een tientje voor haar benzine en iets lekkers halen ofzo... telt dat dan ook als beun de haas? Ik heb zoveel bijgeklust als oppas voor andere kids, vorige week nog twee kids bij mij in huis genomen voor een dagje. Kreeg er toch mooi 50 euro voor. Mwa, prima toch? (of ben ik nu ook beun de hazin? :D)

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Zijn dat wel bedrijven die de klussen dan uitvoeren?

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben een vriend die aannemer is en veel in ons nieuwe huis gaat doen voor een vriendenprijs. Waaronder de badkamer, 2 toiletten, schuifpui plaatsen, keuken plaatsen, en nieuwe muur plaatsen om van oude woonkamer 2 slaapkamers te maken.

13. Onje

Onje Niet meer actief

Alles laten wij zwart doen , via werkspot.nl heb ik al flink goedkoop wat klusjes laten doen

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik keek net op deze site en kom er niet goed uit. Zijn het nu bedrijven die de aangeboden klus aannemen (en wit werken) of Beuners?

15. Onje

Onje Niet meer actief

Beide volgens mij.
    Tot nu toe heb ik veel bedrijven gehad, ook hun doen (graag) wel eens een klusje zwart

16. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Mijn vriend is schilder en werkt als zzp'er. Stukken goedkoper als wanneer je een BV laat komen

Werkspot ben ik zelf niet zo weg van. Je wilt toch graag dat het ook goed wordt uitgevoerd en dat het materiaal goed is. De prijzen die sommige beunhazen op werkspot aanbieden is het gewoon niet voor te doen als je goed werk af wilt leveren

17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Heb gelukkig een handige man :D

18. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja, en anders geregistreerde zzpers.
    Ik heb hier kunstof kozijnen laten paatsen door een bekend bedrijf in eigen dorp, maar ze gingen concureren met andere bedrijven daarom voor een klein prijsje laten uitvoeren.

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    mijn vriend is erg handig en kan de meeste dingen zelf, heerlijk!
    Mijn vriend is zelf een beunhaas, veel mensen die het weten en iets kapot hebben komen eerst bij mijn vriend aankloppen, of ze hebben geen internet/tv/telefoon meer; mijn vriend!
    moet er iets gebeuren qua stroom? ; mijn vriend!
    Handig:D dus hier absoluut geen dure bedrijven, ik heb mijn eigen beunhaasje!

20. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb me eigen beun haas.. Hij is monteur. Maar we hebben vorig jaar wel nieuwe kozijnen gekocht geplaatst door een collega en mijn vriend plaatst daar nu een wamtepomp. Nieuwe klinkers in de tuin door een hele goeie vriend hij gaat straks verhuizen dan helpen wij hem weer. Zo gaat het hier

Deel Deze Pagina