Jemig wat een verhaal, je moet doen wat je iegen hart je ingeeft, als je de beslissing neemt omdat je ouders boos zijn zul je het hun misschien wel nooit vergeven..
ik denk dat ik reageer zoals zoveel meiden, maar: abortus omdat je ouders het niet goedkeuren??? Abortus zou sowieso niet in mij opkomen, maar ik kan in een enkel geval wel begrijpen waarom mensen ervoor kiezen. Maar niet hierom iig. Ook zonder je ouders kom je er wel hoor. Waar een wil is, is een weg.
het is nu 14uur,hoop dat je het niet hebt gedaan....... ben nu ook ongepland zwanger van de 2e,dwars door de pil heen,en ben er heel blij mee(was wel even slikken). mis kan je een vriendin vragen om jullie te helpen ipv ouders?
en hier ook iemand die trouw ELKE dag de pil slikte,zelfs op zelfde tijdstip,maar toch zwanger...het kan dus wel
Ik vind dit een beetje een verbitterde reactie. Ik ben zelf ook 'gevalletje' aan de anticonceptie en toch zwanger. Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat ik en andere niet correct met pil etc omgaan? Ik kwam er pas bij 10 weken achter en heb ik de tussentijd ook gewoon bloedingen gehad. Je wil niet weten hoe schuldig ik me heb gevoelt over het feit dat ik de eerste cruciale weken de pil gewoon heb doorgeslikt. Jammer dat mensen altijd zo snel oordelen. Uiteraard zijn er mensen die bewust niet goed omgaan met anticonceptie maar die is niet altijd het geval. Ik vind het dan ook kwetsend als mensen zoiets zeggen. Valt naar mijn mening (en dit is flauw omdat ik die baseer op je handtekening) onder de zelfde opmerking categorie: Ja je moet niet zo hard proberen om zwanger te worden dan lukt het vanzelf. Gewoon onnodig kwetsend. En je kan er niets mee.
Ik zeg ook niet dat het niet kan maar als ik hier lees dan is 50% hier "per ongeluk" zwanger. Sorry maar als je het echt NIET wilt dan kan je het toch voorkomen en daar blijf ik bij. Desnoods met dubbele bescherming. Iedereen weet die aan seks doet dat er altijd een kans is op een zwangerschap ook idd met anticonceptie maar als je het echt NIET wilt omdat het echt niet kan dan kan je het zeker wel voorkomen. Maar zoveel ongelukjes ik hier lees vraag ik me serieus af in hoeverre je er ook echt iets aan gedaan heb om niet zwanger te worden. Die ring verliezen bijv zou je ook kunnen voorkomen door het elke dag te controleren of die er nog zit. Doe je dat niet ja dan weet je dat het een keer mis kan gaan. Sorry maar hier ben ik echt heel simpel in en vind gewoon dat als je seks hebt en je weet dat er altijd een kans is op zwangerschap dat dan abortus niet op zijn plaats is (tenzij er medisch iets is waardoor het echt niet kan of andere problemen). Snap best dat er dames zijn die per ongeluk zwanger worden (al dan niet door goede bescherming) maar draag dan ook de gevolgen (en gelukkig doen heel veel dames dat ook) en ga niet je kindje weg halen omdat "het nu even niet uitkomt". Daar gaan bij mij de haren van overeind staan. Hoop hierin ook echt dat we een eerlijk antwoord gaan krijgen maar ben er bang voor. Het weg laten halen vanwege dat je ouders dat willen moet je ook zeker echt NOOIT doen. Maar goed we wachten intussen rustig af. De 2 linken geven trouwens aan dat het door de anticonceptie heen zwanger worden helemaal niet zoveel voorkomt dan ik hier op dit forum lees. Misschien een beetje kort door de bocht maar je kunt het echt wel voor een groot deel voorkomen als je echt niet kunt of wilt. Pil te laat ingenomen=morningafterpil dan weet je zeker dat het niet fout kan gaan. Twijfels over condoom=morningafterpil en weet je ook zeker dat het niet fout kan gaan. Spiraal, sterilisatie of prikpil heb je geen of weinig controle over dus dat vind ik meer bij "per ongeluk" horen dan vorige methoden. Ben zelf ook wel eens een pil vergeten of te laat ingenomen maar dan zorgde ik toch echt voor dubbele zekerheid en pakte we altijd de condooms erbij. Misschien iets minder romantisch maar uiteindelijk met een baby komen te zitten die ik zelf niet groot kon brengen zag ik toch nog veel minder zitten. Nu het wel kon gelukkig ook zwanger en geniet er dubbel en dwars van. Maar wij weten zeker dat we geen 2e willen krijgen en dus weet ik zeker dat ik dat ook kan voorkomen. Desnoods gaan we beiden voor een sterilisatie. Nou genoeg vervuild en nu wachten op een reactie van TS. Groetjes, S0fie
Je leest die banner zoals jij het maar wilt lezen maar dat is echt niet hetgeen wat ik ermee zeg. Als er 1 er veel mee bezig was dan was ik het wel. Heb nooit anders gewild dan moeder worden en wilde zeker wel heeeeeel graag. Maar ondanks de endo, mijn leeftijd, een zusje die 3 jaar bezig is was het een zegen dat het meteen gelukt is. Zo kan je ook zoiets lezen
Ja je had ook kunnen lezen dat met je eerste posts in dit topic je mensen tegen het hoofd hebt gestoten en dan had je er over op kunnen houden. Dat had je ook kunnen lezen.
Is dit dezelfde TS die eerder een topic heeft geopend dat ze haar hond naar het asiel heeft gebracht en er later weer spijt van had.....Zoja dan hecht ik eerlijk gezegd niet zoveel waarde aan dit verhaal? Volgens mij heb jij namelijk een hele grote duim.... Voor het geval dat je niet die TS bent, heel veel sterkte!!
Mag toch hopen dat ze dat niet is. Maar aan haar aantal posts te zien en de tijd dat ze hier al zit denk ik niet dat ze een troll is.
Meid ik vind dat je voor een heeeeel moeilijke beslissing staat!!!! en zoals ik je verhaal lees, doet het je veel pijn en verdriet!! en niet alleen jou , ook je man! en jullie zijn een volwassen gezin en weten vast wel wat jullie doen! (qua anticonceptie eno bedoel ik dat!) oud en wijs genoeg! en trots op jullie 2 kindjes als ik je verhaal lees, staan jullie er totaal niet achter, en geef je om je kindjes en ook het wondertje dat nu op je pad is gekomen. vind het verdrietig voor je/jullie dat je de steun van je ouders nu mist! t doet je misschien besluiten iets te doen waar je helemaal niet achter staat! ik weet niet wat uiteindelijk je keus is geweest! maar vind het erg moeilijk voor je!!! en hoop dat je voor je eigen gevoel de juiste beslissing hebt genomen en deze niet neemt voor een ander! sterkte/succes!!!! en ik hoop dat je familie je na je besluit (welke dat ook is) WEL volledig steunen en vergeet nooit,....je hebt de liefde van je kindjes en je man!!! de rest,....laat dat lekker de rest wezen meid!!!! ik hou niet van boze berichtjes of nare reacties op andere maar ik wil nu wel 1 ding kwijt: mijn lieve mama , heeft 4 (inmiddels3) grote kinderen! en we zijn allemaal zeeeeer happy met elkaar en mijn mama zou het NOOIT anders hebben gewilt maar,.... de oudste was gepland! de 2e ook en toen ze even geen kindjes wouden zette ze een spiraal. hierbij werd ze toch zwanger (dit is echter geen voldragen zwangerschap geweest omdat ze het kindje gelijk met spiraal hebben verwijderd,.. PERONGELUK!!) uiteindelijk toch besluit genomen voor 3e kindje en na 4jr proberen was mam zwanger van mij (dus ze wordt niet zomaar "ff" zwanger) we dachten dat het gezin zo wel compleet was maar ruim 10jaar na mijn geboorte,...... voil'a op 40 jarige leeftijd bleek moeders zwanger door de pil heen!!!!! en tja,...dan kan je wel denken ,...als je sex hebt kun je zwanger worden en draag de consequenties maar ze hadden al 3 kids en zijn gelukkig getrouwd, dan denk je naast de pil niet nog eens aan condoom! mijn moeder heeft ervoor gekozen het kindje te houden! ondanks de gevaren! en daar ben ik haar zeeeer dankbaar voor! het was een gevaar voor haar eigen gezondheid maar ik heb nu een heeel lief broertje!
Ik ben ook heel benieuwd naar wat er uiteindelijk is gebeurt vandaag. Hopelijk vraagt die arts goed door zodat hij/zij ook tot de conclusie komt dat je er niet helemaal achter staat.
Wat een lastige situatie, Zowiezo krijg je eerst een gesprek met de arts van de abortus kliniek en heb je nog een aantal dagen wettelijk verplichte 'nadenk' dagen. Ik zou zeggen bij twijfel niet doen! Wij zijn pas ons kindje met 6 weken zwangerschap kwijtgeraakt door een BBZ en het was echt ons kindje, Ik vermoed als ik jouw verhaal lees dat je nu alleen je ouders te vriend wilt zijn, en meid je wilt echt niet over 2 jaar denken wat als..... Succes komende tijd! En luister vooral naar jezelf!
Ik hoop zo dat ze vandaag heel goed naar haar eigen gevoel en het gevoel van haar man heeft geluisterd. Ze voelen zover ik begrepen heb allebei heel veel twijfels en dan moet je deze stap nooit doen. Zelf heb ik ooit een abortus laten doen nadat ik zwanger bleek te zijn na een zeer nare ervaring in mijn leven. Ondanks dat ik het kindje echt niet wilde en volledig achter mijn keuze stond heb ik het er wel heel moeilijk mee. Op dit moment heb ik zelfs een verlate ptss die ontstaan is na de bevalling van Ymke. En ook de abortus neemt hierin een belangrijke plaats in. Dus denk hier alsjeblieft niet te makkelijk over, en luister goed naar je gevoel. En vooral zoek steun en praat ongeacht welke keuze je maakt want beide hebben grote invloed op je. Heel veel sterkte en ik hoop echt dat je goed naar jullie eigen gevoelens en gedachtes luisteren. Sterkte, Krissa
Waarom? Mag ik mijn mening niet geven dan? Net zoals ieder ander zijn mening geeft dat abortus not done is "als het even niet uitkomt"? Alleen ik praat niet met ieder straatje mee maar heb hierover gewoon mijn eigen mening net zoals jij ook jouw mening hebt. En erover ophouden is lastig als jullie er ook niet over ophouden . Misschien wel dat ik mensen voor het hoofd heb gestoten omdat er een kern van waarheid in heeft gezeten? Heb al 20 jaar seks en heb best wel eens een kansje gehad dat ik zwanger had kunnen worden maar ervoor gezorgd dat het toch niet gebeurde. Was het wel gebeurd dan had ik nooit en te nimmer met 1 woord over abortus gerept of gedacht. Daar gaat het om. Dat jij je kindje per ongeluk krijgt prima maar jij draagt ook voor de gevolgen en geeft het kindje een kans ipv het weg te laten halen omdat het niet uitkomt. Dan denken we er toch hetzelfde over of niet?
Dat is niet degene die dit topic heeft geopend, de vorige post van TS is van 21 juni Hoop dat ze abortus niet heeft doorgezet.
Ts ben erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is?? Je moet op je eigen gevoel af gaan. Goed bespreken met je vriend. Dit is jou lichaam, jou leven. Niet die van je ouders en andere mensen om je heen. Kijk diep in je hart wat nou werkelijk wilt. Ik ben nu ook zwanger van de 3de. Dit is werkelijk een kadotje. Mijn vriend en ik wilden pas een 3de over 10 jaar ofzo haha. Bij ons is het woordje abortus ook gevallen. Terwijl ik er eigenijk heel erg tegen ben. Financieel gaat het hier nou niet echt goed en dan ga je nadenken. Toch hebben we besloten om het niet te doen. waar er 2 kunnen eten kunnen er oook 3 eten. Mijn moeder springt ons soms ook wat bij en daar ben ik heel blij om. MIjn kinderen krijgen niks te kort, krijgen kleren, te eten en zo nu en dan eens nieuw speelgoed dingetje. Wat er nu in je buik zit een een levend wezentje wat uitgoeit tot iets prachtigs. Dat wil je toch niet weg laten halen?? Ik hoop dat je een wijs besluit heb genomen en niet naar andere heb geluistert
Lijkt wel een beetje of je gewoon niet goed wilt lezen. Ik schrijf niet dat je het ALTIJD kunt voorkomen maar zo vaak als ik het hier lees komt het nou ook niet voor (zie tabellen). Verder ga ik er niet meer op in en heb ik gezegd wat ik wilde zeggen hierover. Nog steeds geen nieuws van degene die deze topic gestart is en hopelijk komt ze het nog wel vertellen.
sorry hoor maar belachelijk !!! wie denkt jou familie niet dat ze zijn ??? ze horen je te steuenen !!! en daar bij kom op meid maar je hebt het 2 keer goed gedaan dat kan nu toch ook en er zijn ook mensen die je er wel door heen slepen. mooi niet doen die abortus wordt er misselijk van zeg !