Jeetje meid wat heftig, eerst voor een kindje gaan en dan nu zo afketsen. Misschien is die bang voor wat komen gaat en reageert hij daarom zo cru? Ik merk aan jou dat jij het niet wilt weg laten halen, heel simpel dan gebeurd het niet. Niets of niemand kan jou dwingen jou kindje weg te laten halen.. Ik wens je veel sterkte en wijsheid..
Wauw! Wat een reacties allemaal! Het doet me echt ongelofelijk goed! Ik kan ook niet persoonlijk oo jullie berichtjes reageren (het zijn er zoveel) maar ik lees ze echt allemaal! Ik lig al de hele dag op bed en mijn vriend zal zometeen thuis komen... Misschien is het al wat meer bij hem bezonken... Ik wil er vandaag denk ik niet teveel meer over praten.. Het zit me echt even te hoog en bij hem ook.. Bovendien heeft hij morgen een examen dus wil ik proberen hem daar een beetje op te laten focussen... Hij heeft er ook nog niet zo heel veel over na kunnen denken omdat hij moest werken dus misschien is dat wel even het beste... Aanstaande vrijdag hebben we een afspraak bij de huisarts... Ik Hoop dat hij dan al is bijgedraaid of dat we daar goede hulp krijgen om zon beslissing te maken... Heeel erg bedankt iedereen voor de moeite om mij een berichtje te sturen! Ik zal jullie op de hoogte houden.. Liefs, Anonimouse
Jeetje ik vind het wel een heftige reactie van jou vriend. Maar ik denk dat het inderdaad even wat tijd nodig heeft om het te laten bezinken. Het is toch redelijk onverwachts gebeurd. Laat hem voor nu maar concentreren op het examen Abortus is als ik het zo lees ook geen optie voor jou, Aangezien jij dit kindje heel graag wilt. Abortus is iets waar je de rest van je leven spijt van kan krijgen. En daarbij moet je je ook bedenken dat het toch een geschenk is dat je zwanger hebt kunnen raken. Dat was bij mij en mijn man nog maar de vraag. En er zijn zoveel dames die het helemaal niet kunnen. Zwanger zijn is echt iets bijzonders en al helemaal als het je eerste keer is. Het is echt genieten om je kleintje op de echo te zien en de eerste schopjes te voelen. Heel veel succes met beslissen! Ik zal je topic blijven volgen
ik zou voor mijn kindje kiezen als je daar 100% achter staat en dan niet de keuze van je vriend het laten bepalen want de relatie gaat ook kapot als je daardoor abortus gaat doen ik hoop dat je er uit gaat komen met of zonder vriend succes
Jeetje meis, alles is denk ik al wel zo'n beetje gezegd voor wat betreft dit onderwerp. Don't do it!!! Verder wil ik je een dikke vette digitale knuffel geven!!
Meid wat heftig. In het geval van je vriend is het toch een beetje eigen schuld dikke bult. Hij wist dat je geen anticonceptie gebruikte en hij weet hoe er kindjes gemaakt worden. Vind het dan ook heel egoïstisch dat hij nu van je verwacht dat je het weg laat halen. Ook zal geen abortuskliniek in Nederland een abortus bij jou uitvoeren, dit omdat jij er niet achter staat. Meid ga nog een keer goed in gesprek met je vriend, hopelijk is het alleen een kwestie van laten bezinken bij hem en draait hij bij. Anders moet je goed nagaan welke opties er verder zijn. Heel veel sterkte meid, maar ook alleen kom je er wel
Wat een verscchrikkelijke situatie! Maar zoals al gezegd is als hij denkt dat een kindje jullie relatie teniet zou doen dan zal die relatie wel niet zo heel stabiel zijn in zijn ogen. Het is even een wonderlijke iets wat er is gebeurd in jouw buik en het zomaar even weggooien omdat meneer het toch maar niet uit komt? Misschien moet hij dit onderste even lezen en zien wat hij zomaar even bij het vuil wilt zetten. Er zullen in het leven wel vaker dingen gebeuren die niet gepland zijn (ziektes bijvoorbeeld) en gaat hij dan ook meteen voor de ontwijk optie? Voor jou hele dikke knuffel. Je bent een sterke vrouw en je moet opkomen voor wat jouw gevoel je ingeeft. Je bent nog maar zeven weken zwanger, maar de baby groeit al enorm: 1 millimeter per dag! Het hoofdje van het kindje is in verhouding tot de rest van het lijfje erg groot. Voorlopig zal nog wel even zo blijven. Een paar weken geleden zag hij er nog uit als een kikkervisje, nu begint het kindje al een echt mensje te worden. De kleine stompjes groeien uit en lijken al wat op ledematen. Handjes en voetjes zijn al van elkaar te onderscheiden! De handpalmen van je kindje worden deze week zichtbaar, de baby is ongeveer 1 centimeter aan het eind van deze week. Het hartje is naar verhouding heel groot. De aanleg van de hersenen en het ruggenmerg is al bijna klaar. Aan het eind van de week zijn alle organen ontstaan. Nu moeten ze nog uitgroeien en op de plaats terecht komen waar ze horen. De spieren zijn nu zo ver ontwikkeld, dat het embryo zich uit zichzelf kan bewegen. Er wordt nu ook hard gewerkt aan het geslacht. Dit is nu nog niet zichtbaar, maar de geslachtsorganen zijn in aanbouw. Ook krijgt de baby nu neusgaten.
Wat een vreselijke situatie zit je in meid! Ik heb de tranen in mun ogen bij het lezen van jou verhaal en de reacties die erop volgen! Wat heftig... Volgens mij ben je nu al van dit kindje gaan houden! Als jij dit kindje wilt houden, doe dit dan! Je vriend heeft 2 weken geleden pas gezegd dat ie het toch niet wou.. Vind dit niet netjes van hem! Doe wat je hart je in geeft! Ik weet zeker dat je de juiste keuze gaat maken! Zorg er asjeblieft we voor dat je vriend/huisarts of wie dan ook jou niet gaat over halen of om praten dat je het kindje wel moet laten halen! Doe wat JIJ wilt!!! Ik zou zeggen hou het kindje! De keus zou voor mij makkelijk zijn.. Ik zou overduidelijk voor mijn kindje gaan die in mijn buik groeit! Succes ermee.. Ik lees mee! Liefs
Ik vind een abortus zo egoïstisch! Je bent beide volwassen en verstandig genoeg om sex te hebben en er zijn zat mogelijkheden om in zon situatie te belanden. Er zijn zoveel stellen die lopen te tobben voor een kindje...overweeg dan zoiets...Ik blijf van mening, dat wat je ook kiest deze relatie weinig kans van slagen heeft. Als hij je voor zon keuze durft te zetten, wat is dat dan voor echte liefde? En wat al zou je het aborteren...kun jij daar meeleven en nog net zo verliefd en gezellig met hem kunnen doen, ondanks hij je dit oplegt!!? Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en anders dat je voor je kleine wondertje kiest...dit wordt je gegeven..! Succes
Ik vind het echt ongelooflijk dat je vriend, na 9 maanden bewust onveilige seks, durft te zeggen dat hij toch geen kinderen wil en zelfs nog verder gaat door jou te verplichten het kindje weg te halen. Meid, iedereen verdient meer dan dat!!! Luister alsjeblieft naar je eigen gevoel en laat jezelf niet ondersneeuwen door de oneerlijke houding van je vriend. Wat ik je graag nog mee wil geven is dat geen enkele keuze goed of fout is, als jij er maar achter staat. Succes!!
Wat een moeilijke situatie zeg. allereerst zou ik zeggen volg je gevolg. Maar ik begrijp dat jij dit wondertje wil en hij niet. maar jullie doen t al zo lang zonder voorbehoedsmiddelen en nu ineens komt hij hiermee. dat had hij dan eerder moeten bedenken. Als jij het wil houden ga er voor! en weet je , wie weet draait hij bij als de kleine er eenmaal, maar ook heb je kans dat de relatie struint hierdoor. maar weet je als je het weg laat halen, ga jij hem dit kwalijk nemen omdat je dat voor hem doet en kan het ook je relatie kosten. dus wat je ook doet, het kan allebeide je relatie kosten. dus ik zou zeggen ga er voor. op het moment dat je zwanger werd, was (en is) er liefde tussen jullie, dus een echte liefdes baby. sterkte!
Zoals ik je verhaal lees staat het al wel vast dat jij geen abortus wil. Volgens mij zijn jullie erg geschrokken van de nieuwe situatie, en wil je vriend geen herhaling van de vorige keer. Volgens mij is zijn reactie echt een eerste paniekreactie, en als het echt zo goed zit/zat tussen jullie zoals je schrijft, komen jullie hier echt wel uit. Hij wist waar hij aan begon, en nu het zover is reageert hij misschien uit paniek. Mannen zijn soms moeilijke wezens. Wie weet heeft hij echt wel een 'trauma' opgelopen door de vorige keer, omdat er een hoop van hem gevraagd is in meerdere opzichten (vrijheid kwijt, financiën, onzekerheid, etc). Ik hoop voor je dat jullie via de huisarts goede begeleiding krijgen. Geef het de tijd, je hoeft niet op dit moment al te beslissen wat je doet, je hebt nog even de tijd. Beslis pas als je volledig achter je eigen keuze staat. En ook ik moet het even kwijt: een zwangerschap is zo bijzonder, en zo waardevol. Dat weet je vast wel maar toch. Heel, heel veel sterkte ermee.
Jij wil geen abortus, dat is duidelijk voor iedereen. De enige reden dat je er over nadenkt is de reactie van jouw vriend. En dat is niet voldoende reden. Als je er zelf niet volledig achterstaat lijkt de kans me groot dat dit hele verhaal jullie relatie voor altijd zal overschaduwen. Doe het dus zeker niet uit angst voor het stuklopen van jullie relatie, want dat risico lijkt me vele malen groter als jij tegen je zin je zo gewenste kind laat weghalen. Hij heeft aangegeven dat hij verwacht dat een kind uiteindelijk schadelijk voor jullie relatie zal zijn. Dat zou kunnen, maar garanties heb je sowieso nooit. Als jullie een liefdevolle en stabiele relatie hebben, waarbinnen een baby tot voor kort zeer welkom was, dan kan ik me niet voorstellen dat deze bij voorbaat gedoemd is. Wie is er nou uiteindelijk niet dol op zijn eigen kind? Wat voor vader is hij bijvoorbeeld voor zijn zoon? Als hij een goede vader voor hem is, zou hij dat dan uiteindelijk niet ook voor jullie kind zijn? Nogmaals, garanties heb je nooit, maar ik zou persoonlijk nooit voor abortus kiezen uit angst dat mijn relatie eventueel ooit wel eens stuk zou kunnen lopen. Hij heeft een keuze: accepteren dat zaken wel eens anders lopen dan gepland en er samen met jou 'het beste van maken'. Of er van door gaan. Als dat zijn keuze is, dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet de man is om je kind voor op te geven.
Heb je hem bog gesproken? En zoals eerder gezegd geen enkele abortus kliniek gaat wat bij jou doen. Ze lezen direct tussen de lijntjes door dat jij dit niet wilt en gaan dan echt niks doen
wat vreselijk naar voor je zeg, en wat is die vent een lulletje rozewater zeg.... had ie dat allemaal niet eerder kunnen bedenken... zou voor mezelf en mijn kindje kiezen als ik jou was... als je het in opdracht van hem weg laat halen krijg je er echt veel spijt van en als alleen op zo´n manier je relatie kans tot slagen heeft is hij toch al gedoemd te mislukken... dus kies voor jezelf en je kindje... je redt het heus wel hoor
meid, laat ik je 1 ding zeggen; als je zelf niet voor 100% achter de abortus staat, doe het niet! je krijgt er anders echt je hele leven spijt van!
Ik begrijp niet zo goed, waarom je uberhaubt overweegt om abortus te plegen. Je wilt het niet? Maar je wilt hem een plezier doen? Is hij je een heel leven verdriet waard? Een mensenleven. Ik zou jou echt ontzettend zwak vinden als je een abortus laat plegen omdat je gewoon zo'n onwijze eikel van een kerel hebt. Sorry dat ik het zeg, maar wat voor relatie heb je in godsnaam? Dit klinkt helemaal nergens naar. En onveilige seks omdat je een kindje in de toekomst wilt, maar nu nog niet? En is het dan zover, dan wilt ie t niet? Sorry, klinkt erg onvolwassen. Ik zou mijn spullen pakken en de eer aan mezelf houden. Is dit houden van, of is dit puberaal gedrag?
Volg je gevoel... Als je iets gaat doen zonder dat jener voor de volle 100% achterstaat ga je je leven lang spijt krijgen!! Als hij echt geen kind had gewild, had hij het veilig moeten doen...
Hij denkt zeker dat een abortus net zoiets is als een brood kopen in de supermarkt. Je geeft aan dat hij met zijn ex ook al een abortus heeft laten plegen. En zoals eerder gezegd, als je geen kind wilt, dan weet je dat je veilig moet vrijen. Abortus is geen voorbehoedsmiddel... Ik vind hem een slappe zak en ik hoop dat hij bijtrekt en ik hoop niet dat jij je om laat praten om het weg te laten halen terwijl je het zelf wel wilt. Sterkte met het maken van deze keuze.