Niet alles gelezen. Vreselijk, maar als mensen al op zo'n manier in de zwangerschap staan en een abortus omwille van geslacht durven te overwegen, is het soms ook maar beter dat ze geen kind krijgen. Je moet er niet aan denken wat een ellende een dergelijke onverantwoordelijke houding in het latere leven van dat kind met zich mee kan brengen.
Volgens mij zijn er al veel meer landen waar dit gewoon mag. Walgelijk inderdaad, maar waar ligt dan wel de grens? Ik heb zelf een (volgens velen waarschijnlijk veel te) harde mening over abortus, namelijk dat je weet dat aan seks het 'risico' op zwangerschap verbonden is. Anticonceptie is nooit 100% betrouwbaar. Als je seks hebt (en dan gaan we er hier dus even vanuit dat het gaat om vrijwillig seks hebben) dan vind ik dat je ook bereid moet zijn die eventuele verantwoordelijkheid te dragen. Een abortus op basis van geslacht is absurd, maar ook een abortus op basis van 'nu nog even niet', of 'nu mijn relatie toch niet zo goed blijkt zien we ook maar af van het kindje' en meer van dat soort redenen vind ik absurd. Zodra een kindje in je buik zit (vergeet ook niet dat een hartje al met zes weken klopt) is er wat mij betreft geen keuze meer.
Sluit ik me bij aan WWRR. Maar ik heb deze regels voor mezelf, niet voor anderen. Wat zij met hun lichaam doen moeten ze zelf weten. Ze krijgen wel even de weet-je-hoe-moeilijk-vrouwen-zwanger-kunnen-worden-preek. Dit bericht is misselijkmakend. Zou wat wezen zo selectief zwanger kunnen zijn. "Oh, meisje is wel leuk, laten we maar hopen en anders breken we het af" Er zou voor mij maar 1 rede zijn om bij een bepaald geslacht de zwangerschap af te laten breken (of embryo selectie toe te passen) en dat is een ernstige ziekte of afwijking die geslachtsgebonden is en die het leven van een kind ondraaglijk maken.
Natuurlijk is het belachelijk dat een abortus mogelijk is op grond van het geslacht in Engeland. Maar, laten we eerlijk zijn, abortus is wettelijk gezien mogelijk tot 24 weken in Nederland. Bij 20 weken weet vrijwel iedereen die het weten wilt het geslacht. Denken jullie nou serieus dat dit soort misstanden niet in Nederland zouden voorkomen? Ik vind die 24 weken grens voor iedereen belachelijk. Ik weet dat er zeer zware afwijkingen vlak voor deze termijn duidelijk kunnen worden, ouders die voor zo'n keuze komen te staan moeten ook de kans krijgen afwegingen op basis van die informatie te maken. Voor hen is het goed dat die 24 weken grens er is, maar voor de rest niet. Als het aan mij ligt zou abortus na de x weken niet meer mogelijk zijn, tenzij er medische afwijkingen gevonden worden. Deze dan te toesten door een ethische commissie. Hetzelfde voor sociale redenen (als bijvoorbeeld verkrachting), laat die ook maar door een ethische commissie beoordelen. Waarom x weken? Geen idee welke grens nog medisch acceptabel is, daarom een x. Wat die redenen als 'het komt nu even niet uit' betreft, sorry, maar voor mij persoonlijk zou dat ook echt geen reden zijn. Die opmerking doet me denken aan de opmerking van een collega van mijn vriend. Hij had haar verteld hoe onze dochter* overleden was. Wat antwoordt die ***, zij had net zoiets meegemaakt... Ze had een abortus laten plegen bij 12 weken, omdat het echt niet uitkwam :x. Anderhalf jaar later is ze van dezelfde man gepland zwanger geraakt. Gelukkig voor iedereen ken ik die collega niet persoonlijk :x. Ze had ook nog opgemerkt dat ze ook niet kon weten dat ze zo makkelijk zwanger kon worden. Ik zal maar even niet letterlijk neerzetten wat ik van die opmerking dacht.
Ik sluit mij aan bij zo'n beetje iedereen Echt een absurd artikel.... En de "moeders" die abortus plegen onder zo'n achterlijke reden... Nou, ik denk dat het kindje in kwestie blij mag zijn dat het niet geboren wordt bij zo'n misselijk oppervlakkig persoon :x Redenen als "nu even niet", "het komt echt niet uit", etc... Dat zijn geen redenen. En niet omdat vele vrouwen het zo moeilijk hebben met zwanger worden, maar omdat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden. Dat nu ff niet had je ook maar moeten bedenken toen je met je benen wijd los ging, onbeschermd
Bij dat soort mensen neig ik naar een sterillisatie......snap niet hoe iemand dat kan doen! En dan wordt een kind vaak voor minder weggehaald bij de ouders, nee een kind vermoorden in de buik vanwege het niet gewenste geslacht is wel normaal??? :x Adopteer dan!!
Dit soort mensen horen helemaal geen kinderen te krijgen.Als je dit doet heb je toch geen geweten en gevoel. Ik ben niet volledig tegen abortus omdat er altijd uitzonderingen zijn mbt erfelijke ziektes,verkrachting maar dit is gewoon te erg.
Nou, inderdaad. Wat een ellende ook voor het kind dat wel mag komen. Stel je voor.. 'Ja lieverd, je hebt 3 oudere broers.. maar ik had al roze ingekocht dus heb ik ze maar weg gehaald' Gestoord. Triest. Gewoon geen woorden voor. :x
Helemaal mee eens. Te belachelijk voor woorden, persoon die dit verkondigt mogen ze van mij uit haar functie zetten :x en moeder een schop onder haar kont
Ik snap wel dat iemand hoopt op een bepaald geslacht al mag je dat blijkbaar niet uitspreken, dat is echt een taboe lijkt wel. Ik vind het misselijkmakend als je abortus doet omdat het geslacht tegenvalt, dat vind ik echt niet kunnen. Het houden van je kindje mag nooit afhangen van of het een piemeltje heeft of niet!!!