abortus morgen of niet?

Discussion in 'Jonge moeders' started by Miilou, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    hoi allemaal,
    ik heb erg lang getwijfeld en doe ik eigenlijk nog steeds. ik ben nu 7 weken zwanger en heb vorige week een echo gehad.
    mijn ouders willen een goede toekomt voor mij dus zien mij nog nog niet met een kind. ik wil mijn toekomst ook niet vergooien dus ik heb morgen een afspraak om mijn kind weg te laten halen, omdat ik niet iedereen wil verliezen en omdat het heel erg zwaar gaat worden.. maar ik twijfel nog zo.. doe ik hier goed aan om het morgen weg te laten halen?
    groetjes milou

2. Bianca18

Bianca18 Actief lid

Sep 20, 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Zo meis dit is nog al wat!
    Ik kan je niet zo goed helpen! Wat ik tegen je wil zeggen is doe wat je hart je in geeft! Als ik jou zo hoor twijfelen zou ik eerst nog maar eens goed er over na denken! En goed er met iemand over praten!

Dit is zo moeilijk! Heel veel sterkte!

Liefs

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Tsjaa , het is wel moeilijk omdaar iets op te zeggen aangezien ik zwaar tegen abortus ben.Ik ben er nml kei hard in.
    Maar je moet doen waar je je goed bij voelt en zolang je twijfeld moet je het zeker niet doen.. ( na de 12wk halen ze hem/haar niet meer weg)
    Houd wel in je achterhoofd als je dit hummeltje weghaald je dit altijd bij je zal dragen.
    En ik ben er bijna zeker van dat je als je hem/haar laat weg halen je er wel spijt van gaat krijgen.
    En wat als je hierna geen kinderen meer kan krijgen ?

Er is altijd wel een manier om een kleintje een goede toekomst te geven en ook jezelf.

4. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ja daar ben ik ook bang voor maar ik sta er dan helemaal alleen voor ik weet het gewoon niet..!

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Als je er voor kiest hem/haar te houden en er 100% achter staat , is het moeilijk maar ook alleen kom je er wel.
    En misschien hebben je ouders in het begin dat ze er helemaal niet mee eens zijn , maar ook zei zullen vast wel bijdraaien het is tenslotte wel hun kleinkind.
    En betreft de vader , heeft die je laten vallen op het moment dat ie wist dat je zwanger was?
    Zoja , dan zou ik er toch een manier voor vinden dat ook hij ervoor op draait. om het maar even grof te zeggen hij kroop ook over je heen.

6. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ja hij wilt dit kind zoiezo niet en zijn familie ook niet.. dusja.. het is gewoon heel erg lastig ik moet alles opgeven ook mijn vrijheid.. ik zit gewoon in een zwaar dilemma

7. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Tja is idd moeilijk , en z'n vader zou ik niet eens meer willen voor m'n kind.
    En je vrijheid , tsja ik merk tot nu toe nog weinig van het feit dat het invloed heeft op me vrijheid.
    Overal waar ik ben is mijn meisje en als er feestjes zijn of iets dergelijks waar ze niet mee na toe kan of mag ga ik niet.

8. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ik denk dat wij niet de personen zijn om tegen jou te zeggen of je het wel of niet moet doen.

Je moet gewoon goed nadenken over je beslissing.

Heb je al een eerste afspraak gehad met de kliniek/ziekenhuis waar je naar toe gaat?

Zij moeten jou namelijk 5 dagen bedenkt tijd geven. Tijdens dit eerste gesprek zal de arts jou vertellen over de procedure en de risico's.

Als je dit gesprek nog niet hebt gehad zou ik je aanraden alle vragen op te schrijven die nu in je hoofd opkomen en dit met haar te bespreken.

Laat je nog even weten hoe het afloopt?
    En je kunt hiet altijd terecht ongeacht wat je ook besluit.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk ook niet dat wildvreemden je hierbij kunnen / mogen helpen.
    Kan je in het ziekenhuis geen hulp krijgen? Ik dacht dat er een soort van verplichte bedenktijd bestond (met begeleiding eventueel).
    Succes.

10. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    klopt elmo! had k ook al in me post gezet!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...heb ff zitten denken over mijn bericht, had de jouwe dus niet gezien.

12. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    hihi geeft toch niet! gewoon goed advies :D

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik sluit me bij Elmo aan, maar wil wel zeggen volg je eigen gevoel en niet die van je ouders!
    Okee, je woont mss thuis maar je zou via het FIOM goede hulp kunnen krijgen.

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Je hebt een mailtje..!

Liefs

15. joyce1990

joyce1990 Actief lid

Feb 14, 2008
    385
    0
    16
    Female
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    doe niets waar je later spijt van krijgt, wij zijn hier allemaal ook tiener of jonge moeder, het is niet altijd even gemakkelijk maar het is niet voor te zeggen dat wij geen toekomst hebben.

16. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    bedankt voor jullie berichten ik zal er goed overnadenken.. want ik ben eigenlijk altijd tegen abortus geweest..ik vind het gewoon zo moeilijk mijn gevoel is gewoon heel erg dubbel groetjes milou

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dan zou ik t persoonlijk niet doen maarja...ik heb een andere instelling waarschijnlijk, we leven in NL en daar zijn veel dingen goed op te lossen.

18. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Doe wat je hart je ingeeft om te doen en waar jij voor 100% achter kan staan. Maar geen keuze omdat andere jou graag die keuze zien maken. Het is jou leven!

19. Meilan

Meilan Bekend lid

Oct 18, 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik ben geen tegenstander van abortus. In sommige situaties is dit echt de beste oplossing. Wanneer redelijk duidelijk is dat er geen goede toekomst voor het kind inzit, bv. Een kind houden omdat je het zelf wel leuk vindt, is dan compleet verkeerd en egoïstisch.
    Uteraard kent niemand hier jouw situatie, dus we kunnen ook niet echt advies geven op dat vlak.
    Wanneer er steun is van anderen (lets face it: alleen kan je het nog niet echt) en er zicht op toekomst is, kan je overwegen om het te houden. Ok, dan moet je jezelf opzij zetten, maar dan krijg je een andere (daarom niet minder leuke) toekomst voor jezelf.
    Wanneer de steun ontbreekt en je echt niet ziet hoe je verder moet, dien je misschien te overwegen om door te gaan met de abortus.

Denk er heel rustig over na. Laat je niets opdringen! Eender welke keuze je maakt, je kan er spijt van krijgen. Dus een opgedrongen besluit zal het enkel erger maken.

Veel succes! En hou ons op de hoogte!

Meilan

20. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik zou echt geen abortus laten doen omdat je niet veel steun hebt van anderen hoor! Als je voor abortus kiest, moet het vind ik puur en alleen zijn omdat je zelf nog niet toe bent aan een kind en het nog niet wil. Alle andere dingen zijn maar bijzaken. Ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Want steun kun je zelf wel zoeken... Desnoods ga je met je baby naar een moeder-kind-huis! Dus ik zou gewoon je gevoel volgen.

Groetjes, Cossy

Share This Page