Abortus of alleen opvoeden

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Marielle1945, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

    Sinds een half jaar ben ik met een jongen waar ik 7 jaar geleden ook wat mee heb gehad, toen is de relatie over gegaan omdat het leeftijdsverschil te groot was (14&21) toen we elkaar een half jaar geleden weer tegen kwamen sloeg de vonk meteen weer over en waren we vaak samen. 3 weken geleden ben ik erachter gekomen dat hij nog bij zijn vriendin woont waar hij ook een kind mee heeft, ik heb hem dus meteen de deur gewezen.

    Nu 3 weken later ben ik erachter gekomen dat ik 5 weken zwanger ben. Ik heb hem meteen opgebeld om te vragen hoe hij hier in stond en wat ik moet doen diezelfde avond is hij bij mij langs gekomen, hij zei alleen maar dat ik het moet laten weg halen. Omdat ik zei dat ik niet wist wat ik wou zei hij dat hij het kindje niet zou erkennen en ik er alleen voor sta dus zei ik dat is dan maar zo. Later zei hij dat als het kindje er toch zou zijn hij het niet zou kunnen negeren.

    Omdat ik een studie volg en geen stabiele relatie heb weet ik dus niet of ik het kindje wil laten weg halen of het toch alleen wil gaan opvoeden... hoe denken jullie hierover? Ik weet het even niet meer en heb dringend advies nodig!!
     
  2. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wat een verhaal en wat een respectloze vent zeg..

    Hoe lang duurt je studie nog? Woon je bij je ouders? Hoe zijn je financiën etc? Zal je steun ontvangen van familie/vrienden?

    Allemaal praktische zaken, maar het belangrijkste; volg je hart :D
     
  3. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik woon op mijzelf en mijn studie duurt nog 1,5 jaar

    Mijn vader en zijn vriendin zeggen dat ik het best een abortus kan laten doen omdat ik nog zo vol in het leven sta en ik dat helemaal moet gaan omgooien als ik het wel hou zullen ze mij ook steunen hebben ze gezegd, zit er helemaal door heen wil geen foute keus maken en ben bang dat ik spijt krijg van mijn keuze...
     
  4. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Volg je hart
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Mijn advies is om een afspraak te maken met je huisarts. Hij/zij is emotioneel niet betrokken, kan naar je luisteren, vertellen wat je opties zijn en eventuele vragen beantwoorden. Dat alles zal je helpen met de moeilijke keus die je te maken hebt.

    Sterkte!
     
    Leeuwtje83, Esila en Sweety30 vinden dit leuk.
  6. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hoe oud ben je nu?

    Wat een lamzak, die vent.

    Ik zal je mijn persoonlijke mening niet geven. Daar heb je niks aan.

    Maar denk hier heel goed over na.

    Ja het gaat zwaar zijn.
    Een studie, een baby.

    Of een abortus. Neem dat niet licht op.

    Schrijf voor jezelf voor beide senarios de voors en de tegens eens op.

    En vergeet naast het praktische deel de emotionele kant niet.

    Waar woon je ergens als ik vragen mag? Wie weet kan ik je wat hulp bieden.
     
    nense en Esila vinden dit leuk.
  7. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Daar ben ik al geweest.. zij zegt dat ik er zelf goed over na moet denken maar kom er maar niet uit
     
    Esila vindt dit leuk.
  8. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 21, dus het moet kunnen lijstjes blijf ik maar maken...
    Ik woon in Arnhem
     
  9. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik ben 4 dgn in de week in Arnhem.

    Ik ben zelf alleenstaande moeder van 3 kinderen.

    Mocht je iets nodig hebben, ervaring uitwisselen of iets anders, dan laat het maar weten.
     
    Irisje24, Marbloempje, Mi2017 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wat hier boven al staat; volg je hart! Ik zou niet voor zo n man het kindje weg laten halen en zeker al niet als je er zelf niet achter staat! Denk er goed over na, en maak geen overhaaste beslissing! Succes!
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  11. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Even los van de zwangerschap: Wat doe jij nog bij die vent? Je schrijft dat je hem 3 weken geleden de deur hebt gewezen, maar je schrijft je eerste zin wel in de tegenwoordige tijd. Hij woont bij zijn vriendin waar hij een kind mee heeft, en daar ben je zelf achter moeten komen. En waarom heeft hij eigenlijk een vriendin naast jou? Nee, ik heb er geen goed woord voor over en geloof me, jij verdient een man die jou op waarde schat en je met respect en eerlijkheid behandelt.

    Zijn reactie op de zwangerschap kan ik me dan wat beter voorstellen; die was tenminste duidelijk. Er is geen plaats in zijn leven voor dit kindje. Dat hij gevoelsmatig een kind van hem dat op deze aarde rondloopt niet zal kunnen negeren is te begrijpen, maar zo te horen hoef je verder geen/weinig steun van hem te verwachten. Dat is zijn keuze en je kunt niet anders dan die respecteren.

    Dus blijft de vraag over: wat wil JIJ? Je familieleden en vrienden kunnen je natuurlijk advies geven en hebben wellicht goede inzichten en argumenten, maar die staan uiteindelijk niet in jouw schoenen. Zet eens wat voors en tegens op een rijtje en neem contact op met de huisarts (als je een fjjne arts hebt) of het FIOM voor een oriënterend gesprek, dat kan helpen bij het nemen van een beslissing. Maar: niet te lang wachten! Je bent al 5 weken schrijf je, dus ik zou zorgen dat er binnen een paar dagen een gesprek plaatsvindt.

    Heel veel succes!
     
    jupke vindt dit leuk.
  12. jupke

    jupke Niet meer actief

    Mooi gezegd raket78
     
  13. jupke

    jupke Niet meer actief

  14. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb hem opgebeld en verteld dat ik zwanger ben, hij is die avond meteen langs gekomen en hebben het erover gehad dus... mijn familie en vriendinnen zullen me steunen maar zoals ik het nu zie hebben ze liever dat ik het laat weghalen zelf veranderd mijn gedachte elk uur... lastig dus
     
  15. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Vond het heel erg heftig maar wel fijn om te horen wat de opties zijn blijft moeilijk en ben er nog steeds niet uit

    Er zijn zoveel vrouwen die graag een kindje willen en dan zou ik het zo weg laten halen dit zet mij ook wel aan het denken
     
  16. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Jij bent niet al die vrouwen he, jij bent jij, in jouw unieke omstandigheden. Ga anders eens praten met FIOM.
    Ik kan me voorstellen dat dit een heel moeilijk dilemma is!
     
    masami, Leeuwtje83 en Marielle1945 vinden dit leuk.
  17. Daisy0508

    Daisy0508 Niet meer actief

    Wat anderen ervan denken moet helemaal niets betekenen. Jij bent het die het kindje bij je draagt en vrienden en familie hebben makkelijk praten. Zij zitten uiteindelijk niet in jouw situatie.

    Als jij het kindje een goede basis mee kan geven dan is dat een prima situatie om in op te groeien. Tuurlijk zal jouw leven er anders uit gaan zien maar met een goed netwerk kun jij jouw studie afmaken en daarna een baan vinden.
    Er zijn ook alleenstaande vrouwen die op latere leeftijd dmv een donor een kindje op de wereld zetten.

    Het gaat puur om jouw eigen beslissing. Er is geen goed of fout;)
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Poe wat een verhaal.

    Ik heb een paar jaar geleden ook een beetje hetzelfde te kiezen gehad.
    Met als verschil dat mijn ouders wel heel erg graag wilde dat ik het kindje liet komen en toen al 26 was. Maar wel nog midden in een studie. Die ik wel heb afgebroken toen.

    Maar jij hoeft nog maar zo kort. Tegen de tijd dat de baby komt heb je je 3de jaar al afgerond. Met een beetje geluk trek je het gewoon prima.

    Maar goed dat zijn maar praktische dingen.

    Wat ik je wel kan vertellen is dat je een abortus laat uitvoeren die tegen je gevoel ingaat je hier de rest van je leven spijt van zal hebben. Je moet die kans dus voor jezelf wel uitsluiten en een abortus kunnen rechtvaardigen.

    Hier ook bij het FIOM geweest en dat heeft me geen steek verder geholpen. Het gesprek met de Abortusarts wel en ben haar echt eeuwig dankbaar. :)

    Je leven stopt niet met het krijgen van een kind. Je hebt net zoveel kans om een leuke man tegen te komen als je dat wil. En je studie af te maken. Oke uitgaan zal een beetje een dingetje worden maar goed dat is dan maar zo. Op je 40ste kan jij weer je wilde haren losgooien :p:p
     
    Mopa36, Esila en Marielle1945 vinden dit leuk.
  19. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Eventueel heb ik ook nog wat spullen, mocht je hier behoefte aan hebben. Maar denk eerst maar rustig na wat jou hart wilt. En laat je niet ompraten door wat anderen willen, het gaat om jou en jouw kindje.
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  20. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties allemaal! Ik ga maandag naar de kliniek en kijk daar wat mijn gevoel zegt. De abortus kan ik elk moment stoppen dus dat wacht ik even af. Mijn gedachtes blijven maar veranderen en lukt me maar niet om een definitieve keus te maken
     

Deel Deze Pagina