Abortus of alleen opvoeden

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Marielle1945, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113

    Ze zullen een goed gesprek met je voeren met de juiste vragen dus ze gaan je echt helpen met een keuze
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  2. Tassie11

    Tassie11 Actief lid

    18 jan 2016
    271
    91
    28
    @Marielle1945
    Ik ben ook 21 en woon ook in Arnhem. Als je advies wilt of even wilt praten of iets dan mag je me altijd een berichtje sturen. Misschien fijn om met een leeftijdsgenootje te praten?
    Ik ben nu zwanger van de 2e
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.585
    11.151
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je geen keus kan maken stel het dan nog even uit. Hoewel het steeds moeilijker wordt. Gedane zaken nemen namelijk in dit geval echt geen keer. Weg = weg.

    Kan je niet even een dagje alleen ergens naartoe zonder iets of iemand. Naar het strand ofzo.

    Ik had het wel heel erg nodig dat een buitenstaander tegen me zei (in dit geval de abortusarts) ben je helemaal bedonderd. Je familie steunt je, je hebt op zich een kinderwens, je hebt een huis en een inkomen. Als je dit kindje nu weghaalt val je in een diep gat en zal je er altijd spijt van hebben. Ik ga die abortus niet voor je uitvoeren als het puur is omdat de man in kwestie je niet steunt of dat je het eng vindt. Kijk eens hoeveel vrouwen dit doen zonder partner.

    Het is echt nu de beste tijd om single mamma te zijn. als je het al zo mag noemen. Je hebt recht op toeslagen zodat je kan werken of studeren, je wordt door niemand gek aangekeken want al duizenden vrouwen zijn je voor gegaan.

    Ik denk voor mezelf dat ik de juiste keus heb gemaakt. Hoewel het echt wel pittig is met een inmiddels 3 bijna jarig boefje :)
     
    Marbloempje, heidiane en Marielle1945 vinden dit leuk.
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.639
    3.768
    113
    Ik denk dat het feit dat je nu nog steeds niet volledig overtuigd bent van een abortus al wel vrij veel zegt...
     
    Narcisje en Marielle1945 vinden dit leuk.
  5. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Jeetje, wat heftig voor je. Eerlijk gezegd denk ik dat je diep van binnen al weet wat je wilt. Helemaal als je twijfelt zou ik afzien van abortus, het is iets onomkeerbaars. Zoals ik je verhaal lees, ben ik echt bang dat je spijt gaat krijgen als je besluit de zwangerschap af te breken en dat zal je blijven achtervolgen.

    Uiteindelijk is het jouw eigen keus en van niemand anders, ook niet van je familie of je ex! Er zijn genoeg alleenstaande moeders die (dan wel zwanger) een opleiding afronden. Het is pittig, studie met kindje, maar zeker wel te doen met de juiste planning en het juiste vangnet.

    Sterkte met alles!
     
    Bloem2310 en Marielle1945 vinden dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ben ik helemaal mee eens.
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  7. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Doe wat je hart zegt.

    IK heb wel mijn man, maar ook ik heb met een 3 maanden oude baby ( met verborgen reflux, dus weinig nachtrust) mijn 2 jaar durende studie afgerond. ( afgelopen juli) mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Nu 4 maanden zwanger van mijn 2de en ik ga waarschijnlijk nog de verpleegkundige opleiding doen over 2 jaar. Regel wel goede opvang.
    Ik had en heb een geweldige gastouder en opa's en oma's

    Ik werkte en liep stage. Je moet even alles op alles zetten. Maar niemand is zo gemotiveerd als een moeder.

    Alleen jij kunt het beslissen, waar een wil is is een weg.
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  8. Aries

    Aries Niet meer actief

    Wat een ontzettend moeilijke beslissing moet je nemen. Ik heb gelukkig geen ervaring. Ik ben niet per se tegen abortus, maar ik denk wel dat de kans dat je daar spijt van krijgt groter is dan de kans dat je spijt krijgt van een kind, dus bij twijfel zou ik de keus nog even uitstellen zolang het kan. Heel veel sterkte met je besluit.
     
    Marielle1945 vindt dit leuk.
  9. Suzanne92

    Suzanne92 Actief lid

    21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    ik heb tot op de dag vandaag nog steeds spijt van mijn abortus....
    nu 2 kinderen verder realiseer ik me steeds meer wat een fout ik toen gemaakt heb...
     
  10. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ik kon dit niet voorbij laten gaan zonder te reageren.
    Sterkte, wil ik zeggen. Goed, dat je dat eerlijk zegt!
     
  11. Marielle1945

    3 nov 2016
    9
    1
    3
    NULL
    NULL
    Toch een abortus laten doen.... heb het er nog een keer goed met mijn vader over gehad en hij wil niet dat ik in al die ellende met mijn ex terecht kom, mijn vader kent zijn vader goed en daar wil je geen gezeur mee hebben over een kind zegt me vader... dit is dus de beste oplossing geweest voel me nu ook wel heel erg opgelucht zodat ik alles kan afsluiten en achter me laten nu
     
  12. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Wat een moeilijke beslissing! Maar wel dapper van je.
    Fijn dat het je heeft opgelucht, hopelijk blijft het zo ;)
    Sterkte en een knuffel!
     
  13. jupke

    jupke Niet meer actief

    Het klinkt nu wel alsof je het gedaan hebt voor je vader. Niet voor jezelf.

    Jammer dat een kind daar de dupe van wordt.

    Succes meid, ik hoop oprecht dat dit voor jou de beste keus is geweest.
     
    Sado, Pipo30 en Biny vinden dit leuk.
  14. jupke

    jupke Niet meer actief

  15. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Sterkte meid!
     
  16. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken en er opgelucht op terug kijkt. Het klinkt als een weloverwogen besluit. Succes met de studie en wellicht over een aantal jaar een kindje in een stabiele relatie!
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.585
    11.151
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Sorry de laatste die et de dupe van is is het kindje. Die is welicht een lastige situatie bespaard gebleven.

    Ik ben blij dat je voor je gevoel een goed besluit hebt genomen.
    Heel veel succes met je studie en goed op jezelf passen he ;)
     
    MariTheresa, Leraje en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  18. jupke

    jupke Niet meer actief

    Dus eigenlijk zeg je dat als de ouders niet bij elkaar zijn en ze niet echt in goed overleg communiceren, die kinderen er beter niet hadden kunnen zijn?

    Want dat had ze dan wellicht een lastige situatie gespaard gebleven?
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.585
    11.151
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee hoor dat zeg ik helemaal
    niet. En mijn zoon komt uit een relatie met (achteraf gezien) en getrouwde man. Je moet het alleen ook niet zwaarder maken dan nodig in mijn ogen. Hier ook een abortus overwogen maar er niet voor gekozen. De ts heeft het wel gedaan en dat is haar goed recht. Ze heeft alle punten afgewogen en besloten dat het voor haar en dit kindje beter is om niet te komen.
    En dat is echt geen makkelijke beslissing geweest.
     
    MariTheresa, Leodepeo en Leraje vinden dit leuk.
  20. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Mijn excuses TS even offtopic.
    @Huismuisie hoe is het afgelopen nadat jij jouw topic had laten sluiten?
     

Deel Deze Pagina