het hele verhaal van geen anticonceptie te mogen gebruiken, sorry maar waar slaat het op? je slikt de pil, hup weg .. duurt 2 sec er bestaan zoveel middelen om een zwangerschap te voorkomen, desnoods de benen toe houden ! maar om voor een 3de keer een abortus te overwegen, sorry .. pfff waarom is hij dan zo tegen die pil, spiraal of wat dan ook en zeg aub niet het geloof ! want als je niets mag nemen om die reden lijkt me abortus ook een hele grote zonde ! met 15 weken spreken we al zelfs niet meer over een vrucht maar echt over een baby , jeetje ik zou mezelf echt niet meer in de spiegel kunnen aankijken hier in Belgie mag je wettelijk maar tot 8 weken een abortus laten doen
WEL/NIET? Denk eerst na voor je aan iets begint, er zijn hier zoveel meiden die werkelijk een moord willen doen om zon klein wondertje,meiden die al 13 jaar en langer bezig zijn. En de andere laat het zonder er bij na te denken weghalen......en 2 x ook al. Verschrikkelijk, sorry hoor maar ik vind het echt heel erg Elk kloppend hartje.............................
Ik snap ook niet dat je zo makkelijk een abortus kan laten doen als je al een kindje hebt. Zeker niet 2 keer en denken aan nog een keer. Dan heb je toch een zwangerschap zelf ervaren en weet je wat het inhoud om moeder te zijn. Ook besef je wat er in je lichaam groeit. En helemaal als na de geboorte van je kindje, je kind het mooiste is wat je is overkomen. (Wel begrijp ik dat er omstandigheden kunnen zijn en dat iemand kiest voor abortus. En ik zou dat ook niet zomaar veroordelen.)
Je mocht geen anti-conceptie? Ik lees ergens in je eerdere berichten dat je een spiraal had. Dus ik snap het niet? Ik snap er niks van dat je het zover hebt laten komen dat je nu voor de derde keer ongewenst zwanger bent. Het is wel een mensenleven hoor, met een kloppend hartje. Er groeit leven in jou en jij wilt het afbreken? Ik zou het als ik jou was laten komen en afstaan ter adoptie. Je kunt het toch niet over je hart verkrijgen om al voor de derde keer een abortus te ondergaan? Zit je met je andere kids in een blij van mijn lijf huis? Zie dat je in 2010 jonge kinderen had. Nou ik hoop echt dat je een hele wijze beslissing neemt.
Waarom reageert ze nu ook niet meer vraag je je dan af...... Even geheel off topic, of misschien juist ook niet.... JEL, als ik jou onderschrift lees ben ik zo gelukkig dat je weer zwanger bent!!! Wat jij hebt moeten meemaken gun ik mijn ergste vijand nog niet. Respect meid en ik hoop echt dat je binnenkort een wolk van een dochter in je handen mag houden!!!!!!!
erg lief van je esther zo denk ik ook over jel,t is zo lieverd die meid. het lijkt me ook heel pijnlijk om dit topic te lezen,mij doet het al zoveel pijn.
Dit las ik ook nog van haar: "hallo ik ben 10 weken zwanger en ben vandag achter gekomen dat ik zwanger ben. voor en tijdens mijn zwangerschap heb ik zoplicon 7,5 slaap medecijn gebruikt. elke avond voor het slapen gaan 1 pil. ik ben nu aan te twijfelen dat ik de zwangerschap ga afbreken omdat ik die slaapmedecijn gebruik, en dat die medecijn effect heeft op het kindje. ik wil mij zelf gerustellen, ik ben heel erg bang." Dus wat is het nu?? Wil je een abortus omdat je bij je man weg bent of omdat je bang bent dat je medicatie invloed hebben gehad op je baby??? Een abortus is iets waar je heel heel goed over na moet denken en dat doe je niet zomaar voor elk wissewasje....en al helemaal niet 3x! Er zouden mensen hier op het forum een moord doen om zwanger te kunnen zijn!!!
Weet je ik vind dat ze een beetje praat over abortus alsof je even je teennagels gaat knippen..........
Eigenlijk (hoe ziek ook) hoop ik echt dat dit een bullshit verhaal is..........ik kan best ergens begrip opbrengen voor meiden die om een gegronde reden abortus moeten plegen, maar hiervoor dus niet......dan wordt ik liever bezeikt met zo'n verhaal dan dat ik moet accepteren dat er echt zo'n mensen rondlopen...... Ze is ook sinds maandag niet meer online geweest, dus zo dringend zat ze blijkbaar niet om hulp verlegen........
@ Esther15 en NoahJoshua, wat ontzettend lief dat wat jullie zeggen. Hoop ook dat het nu helemaal goed mag komen. En het inderdaad voor mij onbegrijpelijk om dit soort topics te lezen. Soms heb ik zoiets van: ik kan beter wijselijk mijn mond houden, maar het is voor de persoon in kwestie ook goed om de waarheid te weten, wat misschien kan beïnvloeden in het maken van een (hopelijk goede) keuze. Ik wilde haar gewoon even laten inzien dat het wel een leven is dat in haar groeit, en wat je toch niet zomaar 'even' gaat afbreken.... Adoptie is eventueel ook een goede optie dan. Ts, hoe ben je eronder dat je die andere abortussen hebt laten gaan? Was het een eitje voor me of was je er kapot van? Ik ken een paar verhalen van mensen die abortus hebben laten plegen en die zijn er nu kapot van. Zo'n spijt van wat ze hebben gedaan.... dus denk goed na voordat je zoiets doet alsjeblieft.
Ik weet gewoon weg niet wat te zeggen...als je verhaal oprecht is dan spijt me dat voor je en hoop ik dat je voor je kindje kiest, zo onschuldig en klein... Is je verhaal bullshit dan heb je geluk dat je niet voor me staat!
Ja ik weet niet eens iets te zeggen op dit topic, ik kan er geen begrip voor hebben...nee zeg verder niks! ben het helemaal met je eens esther!
Heb niet het hele topic gelezen dus reageer alleen op ts ! Wat ik me niet zo goed kan voorstellen dat je zo weinig doet ( sorry gevoel heb ik) om je lichaam te beschermen tegen een zwangerschap! Je zit nu in een blijf van mijn lijf huis schrijf je? Ik zou nooit zeggen doe maar weer een abortus ! Maar ik ben wel van mening meiden die niet eens voor hun zelf kunnen zorgen die mogen ook geen kinderen op de wereld zetten! Want straks wordt dit het zoveelste krantenartikel wat we lezen, moeder laat kind achter in snikhete auto of noem maar op! Ik denk als je echt voor je kindje wil gaan? Dat je je zelf een flinke schop onder je kont moet geven en echt iets van je leven maken zonder negatieve invloeden !
Ik heb nog eens even terug zitten kijken naar de berichten van TS waarom zet je wel een echo van je kindje dat je waarschijnlijk wilt weg laten halen in het NUB topic...wil je misschien een meisje en omdat ze zeggen data het een jongetje word ineens niet meer ofzo?? vind het echt een heel apart verhaal.