Abortus om hazenlip komt voor

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh wat vind ik dit een enge enge enge ontwikkeling! Waar houdt het op? Straks heeft het kind blauwe ogen ofzo... Misschien is het doemdenkerig van mij maar soms ben ik bang dat we ernaar toegaan dat we alleen nog maar 'perfecte' baby's zullen krijgen... Het gaat steeds verder... Ben bang dat er over een tijdje dan geen gehandicapten meer geaccepteerd zullen worden...

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik heb het ook gehoord idd jah, manlief belde me op en zei dat t op de radio was.

De andere kleine *afwijking* was overigens een klompvoetje...

Ik geloofde hem eerst niet, zei nog, joh doe normaal dat doen ze in Nederland nooit!

Wel dus...

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    een klopvoetje ? nou ja zeg dat ze daarvoor abortus laten plegen.
    en tot week 24 vanaf 26 weken kunnen ze zo;n kleintje nog in leven houden. ik snap het gewoon niet. ik snap ook niet dat mensen oven de 40 hun kindje weg laten halen omdat de kids al oud zijn of omdat ze eindelijk meer vrijheid hebben ik ken zo iemand die abortus heeft katen plegen omdat haar dochter ook zwanger was nou sorry ik vind dat ook niet kunnen

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ziek.

Als mijn ouders dit hadden gedaan had mijn broer er nooit geweest.

Toen (1972) hadden ze zelfs nog niet de kennis die ze nu hebben, maar het is ontzettend mooi geworden. Je ziet het gewoon niet meer.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tjonge jonge je krijgt geen kind meer maar je creeërt een kind tegenwoordig en als het je niet zint... hup weg ermee.
    Maar stel deze mensen krijgen een gezond kindje en dan krijgt het thee o.i.d. over zich heen en krijgt daardoor verschrikkelijke brandwonden. Willen ze het dan ook niet meer ? Hup weg ermee in een tehuis ?
    Schandalig gewoon !

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zullen de artsen die hieraan meehelpen geen last van hun geweten hebben? Waarom doen ze eraan mee?

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier kan ik toch zo vreselijke kwaad om worden........ :x
    Wil er ook geen woorden aan vuil maken, ben bang dat ik erg rare dingen ga zeggen.

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik snap het ook niet hoor daar ga je je kindje toch niet voor laten weghalen,sommige mensen sporen echt niet.

9. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik ben zo ie zo heel erg tegen abortus , tis gewoon moord :)
    Alleen als de moeder medisch gezien in gevaar is of door zwanger door verkrachting vind ik het wel mogen .
    Maar verder kan er geen enkele goede reden zijn om een leven te be eindigen , nog voor het is begonnen :evil:

Groetjes Joyce

10. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een nichtje met een hazelip ,het idee al.
    Het is een slimme meid,hoogste cijfers in de klas.

Waar gaat het naartoe.

Ally

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    GGrrrrr zulke mensen direct stereliseren!
    Een hazelip sjee waar hebben we het over zeg, tegenwoordig is het lang leve de technologie en de moderne wereld waarin artsen zoveel kunnen,
    Ik zou het er zelf niet eens om vragen of er een handicap is. Ik weet dat mensen met een verstadelijke en/of lichamelijk beperking (zover je er van kan spreken) prima op de wereld doen.
    Ik werk zelf met mensen met een verstandelijk en een lichamelijke beperking zelf tot ernstige mate, geloof me, zij hebben 9 van de 10 keer minder last van dan dat wij er last van hebben ........
    Wij kunnen nog een hoop leren van de mensen met een handicap......

waar gaat het geen met de wereld :cry:

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Feit blijft dat er ook nog steeds gezonde babytjes worden geaborteerd..
    Er zouden idd richtlijnen moet komen...

Er zijn situaties waarin het denkbaar is.. (verkrachting, heel ernstige afwijkingen enz) Maar omdat het per ongeluk zo is en het komt niet uit...
    Zou verboden moeten zijn!

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    onbegrijpelijk he dit soort dingen :(

dat er zo makkelijk met een nieuw leven om gesprongen wordt

ik beschuldig ook de mensen die zo'n abortus uitvoeren , ik kan hier met mijn verstand niet bij

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Er is in ieder geval een positief iets aan dit alles. Nu dit is uitgekomen en iedereen er zwaar verontwaardigd over is, gaan die mensen misschien ook eens nadenken over hun daden, want ze weten toch dat het nieuws betrekking heeft op hen, ook al weet hun omgeving dat misschien niet.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zulke mensen gaan vast niet nadenken. met normaal verstand had je dat al gedaan.
    zijn vast van die mensen die zelfs de hond in kleur van het bankstel hebben, en er "even een kindje bijnemen"

ik vind dat je weet wat er voor risicos zijn als je aan kinderen begint, en als je bang bent voor dit soort afwijkingen, moet je er mischien niet aan beginnen.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    go noura go noura :D :D helemaal mee eens

gr saskia

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Het is ook echt belachelijk.

Er moeten strengere richtlijnen komen vind ik, ik denk dat Dit soort dingen dus het geen is dat de kamer zo moeilijk heeft gedaan om de 20 weken te willen invoeren en vergoeden...Die hebben dit wellicht al allemaal zien aankomen...

Er zijn maar zeer weinig gegronde redenen om een kindje echt te laten *weghalen*, als een kindje geen levens kansen heeft door een zeer ernstige afwijking dan denk ik dat het wel moet kunnen...maar anders is het naar mijn idee gewoon echt een *not done*

T zou idd zeer sterk aangepast moeten worden!

18. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Er zijn ziekenhuizen waar ze kindjes vanaf 24 weken kunnen verzorgen. Voorwaarde is dat de kleine minimaal 1 pond weegt...
    Dus eigenlijk hebben we het hier gewoon over levensvatbare kindjes!

Ik ken ook een stel, die er met de 20 weken echo achter kwamen, dat de kleine geen nieren had. Zij hebben er toen voor gekozen, om het kindje geboren te laten worden, omdat het gewoon helemaal niet levensvatbaar was. Zij deden dit bewust voor de grens van 24 weken, omdat je daarna verplicht bent om het kindje te begraven/cremeren, en zij hadden daar hun eigen ideeen over (wilde het kindje op hun manier een plekje geven, en er afscheid van nemen, zonder de rompslomp van buitenaf).
    Dat zijn beslissingen, die begrijpelijk kunnen zijn. Ze wilden het kindje niet voldragen om er vervolgens toch afscheid van te moeten nemen.

Maar dan hebben we het over NIET levensvatbaar!

Ik kan me voorstellen dat je best wel schrikt, als je hoort dat je een kindje met een hazenlip, of klompvoetjes verwacht. Natuurlijk slaat dat een deuk in je rose/blauwe wolk, maar meer moet er op dat moment niet gebeuren. Je moet je toekomstbeeld wat veranderen, en wennen aan het idee. Da's moeilijk, maar te doen. Je gaat je kindje toch niet vermoorden, om een schoonheidsfoutje?
    Dat vind ik heel erg eng!

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Bij een aantal partijen heeft dat zeker een rol gespeeld!

Wij hebben er bewust voor gekozen geen 20-weken echo te laten doen. Dit kindje is welkom. Als het niet levensvatbaar zal blijken te zijn zullen we daar natuurlijk vreselijk verdriet van hebben straks. Maar verder, hoe het is en wat het heeft het is welkom. En ik had er totaal geen zin in om, bij een mogelijke handicap, onder druk gezet te worden door anderen om abortus te laten doen.

Ik vind het krankzinnig dat aan de ene kant abortus tot 24 weken is toegestaan en aan de adnere kant er in ziekenhuizen gevochten wordt voro het leven van een kindje van 24 weken dat te vroeg geboren is... dat is toch krom?

20. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    In de volkskrant stond het bericht over de 20 weken echo´s iets genuanceerder. Bij een hazenlip gaat het niet alleen om het uiterlijk. Bij een hazenlip is er ook vaak sprake van een gehemelte spleet. Kinderen kunnen ernstige problemen hebben met spraak en het gehoor. Naar mijn idee maakt deze krant er meer heisa om dan werkelijk het geval is.

Deel Deze Pagina