Abortus tot welke week?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gusam, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Heeej...in stukken hakken..mijn god, ik krijg een nachtmerrie vanavond.

Dit is gewoon luguber een horroscenario!

Kan dat niet gewoon met een keizersnee of met weeenopwekkers?

Ik ben een beelddenker, krijg dit niet meer uit mn hoofd vandaag denk ik. :cry:

2. Manoe 33

Manoe 33 Lid

8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag
    Het rare gevoel bekruipt mij dat ze het misschien wel wel voor zichzelf vraagt..? Hoe dan ook ik vind het zeker geen vraag voor deze topic.

3. paulien2

paulien2 Lid

25 jun 2007
    78
    0
    0
    Idd, wat vreselijk hoe het gedaan word! Ik blijf hier nou ook dehele week mee zitten.
    Het heeft niks met de vraag te maken die gesteld werd maar ik moet toch even kwijt dat ik hier echt heeel kwaad om word. Ik vind dat er nooit een goede reden is om abortus te doen in welke week dan ook het is gewoon moord, als je het kindje niet wil geef het dan op voor adoptie ofzo, daar maak je ook nog andere mensen mee blij die geen kinderen kunnen krijgen. Wat kan dat kind er nou aan doen als zijn of haar vader bv. een verkrachter is. Ik vind het gewoon weg gruwelijk! :evil:
    Sorry dat ik me er zo over uitlaat, maar ik vind het gewoon vreselijk.

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Als bijv. blijkt na de 20-weken-echo dat het kindje ernstig gehandicapt is of zal zijn, dan mag je nog overgaan tot abortus. Maar dan is dat inderdaad geen curretage maar operatief.

5. Manoe 33

Manoe 33 Lid

8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag

@ paulien, je hebt helemaal gelijk.
    Zijn zoveel stellen die geen kinderen kunnen krijgen! Je gaat toch niet een embryo van 18 weken laten stuk snijden!
    Vrienden van mij zijn al 6 jaar bezig om een kindje te krijgen! 3 keer spontaan zwanger geworden, maar eindigde in een MK.
    Ik weet niet beter dat ze alleen maar hormooninjecties inspuit, ziekenhuis in en uit loopt, ifv adoptieprocedure.. en dan lees je dit!

Wat ik ook raar vind is dat die vage kennis ook helemaal niks heeft gemerkt in die 18 weken...
    Hoe dan ook als ze verkracht (wat ik absoluut niet hoop voor haar) is of sex heeft gehad...dan zou ze haar maandstonden toch in de gaten moeten houden, er is altijd een kleine kans dat je bevrucht bent. Kweet het niet zeker hoor, maar je lichaam geeft genoeg signalen, of het nou je borsten zijn je buik, je gewicht, noem maar op...

maar goed abortus boven de 6 weken (dan klopt het hartje al) schaar ik onder de noemer zinloos geweld. Sta het dan op zijn minst af aan een adoptiegezin.

6. Manoe 33

Manoe 33 Lid

8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag

7. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Een vriendin van me ontdekte pas na vier maanden (een week of 17/18 dus) dat ze zwanger was van de tweede. Ze had wel tussentijds bloedverlies gehad en buikpijn, en was bang dat er iets mis was met haar eierstokken ofzo. Toen ze uiteindelijk een echo kreeg, was er tot haar stomme verbazing en grote opluchting een kindje te zien.
    Omdat ze al eerder een kindje had gehad, en nog niet haar oude figuur terug had, had ze niet gemerkt dat ze dikker was geworden. En verder had ze ook geen zwangerschapssymptomen.
    Ik wil maar zeggen: het kan echt iedereen overkomen, zelfs iemand die al eerder zwanger is geweest. Jammer dat hier altijd zo snel geoordeeld wordt, terwijl er gewoon een praktische vraag wordt gesteld.

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hoe dan ook, ik vind het raar dat je als vrouw als je al rond de 20 weken bent, nog zo'n beslissing kan nemen, je voelt het kindje dan al waarschijnlijk ! Ik vind dat het lang niet altijd de juiste beslissing is... En ik vind als je zo jong bent en je wil geen kind, dan moet je lekker de pil gaan slikken en condoom gebruiken ! Tegenwoordig krijg je hele goede voorlichting op scholen en bestaat er ook zoiets als de morning after pil !

Ik vind dat een abortus hooguit tot de 12 wkn moet zijn... Jammer dan als je er later achter komt, had je maar voorzichtiger moeten wezen...

En over een verkrachting, tuurlijk kan een kind daar niets aan doen, maar als jouw dat zou overkomen en je komt erachter dat je zwanger bent van die verkrachter, en ziet weer alles voor je, dat zou voor mij iig. de ENIGSTE reden zijn om dat te overwegen hoor, want zoiets blijft je hele leven bij je, en als je het kindje toch laat komen, blijf je heel zijn/haar leven aan dat ene vreselijke moment denken en misschien zie je wel vergelijkenis met de dader... Sommige moeders kunnen daarom zelfs hun kind gaan haten !

Het is ook zo dat de ene zelfmoord pleegt en de ander vecht voor z'n leven... Ook heel oneerlijk! Maar dat soort dingen gebeuren helaas.. :(

Maar goed.. Gelukkig staan wij allemaal niet voor zo'n moeilijke beslissing... En mogen we hopen dat dat nooit zal gebeuren...!

-x-

9. paulien2

paulien2 Lid

25 jun 2007
    78
    0
    0
    @jana volgens mij snap je de vraag niet helemaal die er gesteld werd :(: Ze vroeg iets over een abortus, niet over een onverwachte zwangerschap. Ik wil je niet aanvallen, maar ik denk dat je het nu ergens anders over hebt. Tenzij die vriendin van je een abortus heeft gedaan, maar dat lijkt me in dat verhaal onlogisch?

10. paulien2

paulien2 Lid

25 jun 2007
    78
    0
    0
    Als je verkracht bent , en je wil het niet houden, dan geef je het toch op voor adoptie? Dan word je er ook niet aan herrinnert en kan je het kind ook niks aandoen.

11. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    De vraag was, tot welke week er abortus kan worden gepleegd. Maar die vraag was al beantwoord. Wat ik jammer vind is dat er vervolgens een hele morele discussie ontstaat over wel of niet abortus, en dat er zelfs wordt gesuggereerd dat de topicstarter deze vraag voor zichzelf heeft gesteld ipv voor een 'vage kennis'. En dat in twijfel wordt getrokken of iemand al dan niet ongemerkt zwanger kan zijn. Er wordt geoordeeld over een situatie waar we verder NIETS van weten. Daar erger ik me aan. Ik denk dan: als je pertinent tegen abortus bent, lees zo'n topic dan niet. We leven in een vrij land, abortus is toegestaan, en dat niet iedereen het daarmee eens is is bekend.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Geloof me dat er best redenen zijn waar je een abortus bij wilt. En dan heb ik het niet alleen over verkrachten, terwijl ik vind dat je dan ook het recht hebt om een abortus te kiezen. Zit je niet in die situatie dan moet je ook niet zo fel gaan oordelen denk ik.
    Je mag best je mening hebben en zeggen hoe jij denkt het te doen als je in een bepaalde situatie verzeild raakt, maar realiseer je dat de werkelijkheid anders is als we denken.

13. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Bij ons in de straat woont een gezin zij is nu 32 weken zwanger van dr kindje.

Maar met de 20 weken echo kwamen ze er achter dat het iets aant hartje heeft en misschien waren de hersentje niet helemaal goed :(
    Zij zijn best gelovige en zeggen alles wat we van god krijgen laten we niet weg halen!

Ik zei ookal tegen me vriend zoiets kan je dan toch ook niet?
    Kindjes worden soms spontaan geboren met 32 weken en dan laat je het ook niet sterven maar ga je er ook voor!

14. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik ben zelf niet zwanger.
    maar mijn vriend vroeg mij tot waneer je een abortus kon laten doen. omdat een vriend van hem dat vertelde dat zijn vriendin 18 wk was, en dat weg heeft laten halen.

Ik kan mijzelf daar ook kwaad over maken, ik vind abortus ook moord. maar dat was niet de bedoeling van dit topic.
    ik had alleen een vraag, omdat ik dat zelf niet helemaal wist om mijn vriend daar een antwoord op te geven.

XXX Gusam

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    In overleg met de TS gaat deze op slot.

Kwebbel

Deel Deze Pagina