Abortus versus adoptie

Discussion in 'De lounge' started by Kalush, Feb 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ik ben zeker voor abortus, eigenlijk om allerlei redenen die ik hier veel voorbij zie komen, zoals verkrachting maar ook ongewenst zwanger!
    Ik denk niet dat ik ooit een abortus zou plegen, maar ik durf geen nooit te zeggen je weet immers niet in welke situatie je terecht kan komen.

Ik durf wel te zeggen dat ik nooit mijn kindje af zou staan voor adoptie, dit doordat ik al een kindje heb, en weet hoe intens een zwangerschap en bevalling is en daarna zou ik echt het kindje niet meer af kunnen staan..zou ik (om welke reden dan ook) ooit voor deze keuze komen te staan, zal ik eerder neigen naar abortus.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Josien, ik heb je een pb gestuurd,

3. Niet meer actief

Tja, dan ben jij één van de weinigen. Het is natuurlijk ook heel fout van mij om alles over 1 kam te scheren. Mijn excuses en zal proberen het niet meer te doen.

Het is toch altijd wel grappig dat er zo vaak met het woordje "respect" wordt gesmeten. Terwijl er ondertussen maar met weinig respect wordt omgegaan met de medemens. En zeker niet door de aanhangers van één of ander geloof. De meeste oorlogen komen niet voor niets door één of ander geloof. Waar is daar het respect? Homosexualiteit wordt gezien als een ziekte en worden maar even veroordeeld naar de hel. Waar is daar het respect? Mensen die in het paranormale geloven worden voor het gemak ook maar even veroordeeld naar de hel. Waar is daar het respect? Mensen die euthanasie willen moeten maar creperen tot de dood hen vanzelf komt halen (lees: als God het wil). Waar is daar het respect? Mensen in andere delen van de wereld sterven aan aids omdat het gebruiken van een condoom een zonde zou zijn? Waar is daar het respect?

En om maar weer back on topic te komen, vrouwen die kiezen voor een abortus maar dat niet zouden mogen omdat dat niet God's wil zou zijn, moeten die kindjes maar gewoon baren ongeacht de gevolgen. Waar is daar het respect?

En nee, ik ben zelf zeker geen heilig boontje. Ik ben maar een gewoon mens die ook wel eens fouten maakt. En die MAG ik ook maken. Daar zal God mij echt niet voor veroordelen. En respect!? Dat moet je verdienen. Dat krijg je niet zomaar! En wanneer "gelovigen", zoals beschreven in bovenstaande, op zo'n manier met mensen om gaan...die krijgen van mij geen respect.

NB begrijp me niet verkeerd. Ik zou nooit kiezen voor een abortus. Maar ik zal het recht van een ander niet afnemen.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Gerrina =D>

5. Niet meer actief

Gerrinda, Je typt me de woorden uit mijn mond =D>

Ik had hetzelfde willen typen , maar ik dacht laat maar , omdat het anders misschien op een rel uitloopt.

6. Sanny

Sanny Niet meer actief

@Gerrina =D>

Idd je verwoord het heel mooi en daar wil ik nog een aanvulling op geven. Degene die vanuit hun geloof zeggen dat abortus alleen mag in geval van verkrachting en een niet levensvatbare baby die zeggen in principe dat abortus niet meer zou mogen. Want de nummer 1 reden om abortus te laten plegen is omdat het kind ongewenst is en de moeder er niet voor wil en kan zorgen. Om een kind geboren te laten worden in een wereld waar hij niet gewenst is getuigt voor weinig liefde voor de medemens, iets waar gelovigen toch om bekent (willen) staan.

7. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    goede morgen allemaal,

ik ben voor arbortus.
    ik ben ook van mening dat vrouwen zelf baas mogen blijven over eigen lichaam.
    ik heb ook de ervaring helaas dat ik voor die keuze heb gestaan met 23 weken om een zwangerschap te onderbreken of uitlopen.
    er werd bij mij een niet levensvatbaar kindje gezien op de echo omdat het open schedeldakje en open ruggetje had.
    ik dank god op mijn blote knieen bwv omdat ik er niet aan had moeten denken om nog 4 maanden of meer zwanger rond had moeten lopen en wetende dat ik een dood kindje er voor terug zou krijgen.
    dat had ik geestelijk nooit aangekund.
    al die mensen die dan reageren van hoe ver ben je en wanneer moet je bevallen spannend en dan ik weten dat ik een dood kindje zou krijgen.
    dat zou toch onmenselijk zijn geweest.
    ik ben ook gewoon bevallen en heb mijn kindje vast gehad en alles.
    ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing, maar het was wel moeilijk omdat je weet dat het kindje bleef leven tot in mijn geval de weeen op gang kwamen.
    ze noemde het bij mij ook een zwangerschapsonderbreking en geen abortus.
    vind dat ook wel een rot woord op zo'n moment.
    ze zouden het inderdaad een andere naam moeten geven.
    ik weet nog wel dat ik daar wel een beetje over gevallen ben toen er mensen waren die wel dat woord gebruikte.
    ik vind het prsoonlijk met 24 weken geen echtte abortus meer.

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou... ik denk het niet, maar de anderen hoor je misschien wat harder dan mensen zoals ik. Ik heb ook getwijfeld of ik op dit topic moest posten, maar omdat het me verdrietig maakte en ik me aangesproken voelde wilde ik het toch maar niet voorbij laten gaan.

Iemand die inderdaad zegt gelovig te zijn, heeft alleen al vanwege dat feit respect voor de medemens. Welke mening hij of zij ook is toegedaan. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar vrijheid van meningsuiting en van levensovertuiging is een groot goed. Lang leve daarom forums zoals deze waar mensen elkaar met respect te woord staan.

Bosi333, dank je wel voor je PB!

9. Niet meer actief

Yeah right! En voor het gemak maar even niet reageren op mijn argumenten. Daar ben je erg goed in. Zoals de meesten "gelovingen" overigens. Als het te moeilijk wordt dan gaan ze schuilen achter het "boekje" :(

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    tis mischien een beetje of topic maar zelf geloof ik niet in god

en als ie wel bestaat nou dan vind ik het iig een testikeltzak

11. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dit heeft wel heel weinig meer met abortus of adoptie te maken :(

12. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mensen graag weer terug ON-topic anders sluit ik hem.

13. Niet meer actief

:confused: :confused: :) :)

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Sjaak ik vind dit echter niet kunnen wat je nu uitkraamt sorry hoor

als je niet geloof is dat jou zaak , maar moet je nu dit soort onzin uitkramen?

vind het erg onvolwassen maar goed wie ben ik?

15. Niet meer actief

Hey, leuk topic weer.. gaat weer de goeie kant op!

Ik ben voor abortus! Ik ben er tegen dat er in het geloof niet wordt toegestaan, net als dat mensen van hetzelfde geslacht niet mogen trouwen en samen mogen zijn enzz... Dat is niet meer van deze westerse tijd!

Ik vind wel dat een abortus niet door 1 persoon beslist kan worden. Dat de abortus goed besproken is met ouders en instanties! Het is niet niks om een abortus te moeten ondergaan (alhoewel het wel duidelijk is dat niet iedereen daar heel veel moeite mee zouden hebben).

De redenen waarom een abortus toegestaan mag worden.. tsja.. Moeder in wording is zelf nog een kind, verkrachting, ziekte, ongewenst! De redenen bij levensvatbaarheid en handicap vind ik persoonlijk vanzelfsprekend en vind ik ook losstaan van het algemene abortus verhaal!

Ik vind dat wanneer een vrouw denkt het kind wel te willen houden, maar later na de bevalling spijt heeft, met gemak de goede instantie moet weten te vinden om het kind af te staan. Ik ben dus ook voor adoptie, alhoewel abortus bij mij wel de voorkeur dient. Waarom weet ik niet precies, maar zo voel ik dat wel..

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat hier een heel godsdienstig iets naar voren wordt gehaald. Ik denk dat de godsdiensten waarbij abortus niet is toegestaan eens moeten kijken naar wat het voor nut het heeft om dit niet toe te staan. Recht op leven? Tsja.. nou ja, dan pleegt de moeder toch zelfmoord als ze haar kinderen eerst heeft omgebracht! Of de kinderen worden mishandeld omdat het eigenlijk niet gewenst is.. tsja..

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Gerrina, ik weet niet hoeveel 'gelovigen' jij kent, maar blijkbaar hebben die niet zo'n goede indruk gemaakt. Dat is rot, en niet de bedoeling maar, heey, in iedere groepering zitten 'rotte appels', of je het nou over christenen, moslims of niet-gelovigen hebt.

Ik ben christen en niet meteen heel erg tegen abortus. Het gaat er meer om dat er voorzichtig met een mensenleven omgegaan moet worden. Dat vinden veel niet-gelovigen toch ook? Maar ik vind het wel goed als regels wat betreft abortus aangescherpt zouden worden, omdat het tegenwoordig gewoon veel voorkomt dat mensen abortus als anticonceptie gebruiken.

17. Niet meer actief

Ik weet niet of het onzin is. Misschien kan ze het wel heel goed onderbouwen ;)

Ik geloof overigens wel in een God maar niet in de kerk.

Maar goed, ik ga weer off-topic. En we mochten onder geen beding off-topic gaan heh. Wat ik overigens best een beetje raar vind want sommige topics kunnen nu eenmaal een andere wending krijgen. Maar dan wordt ons maar gelijk de mond gesnoerd :(

18. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    ik kan heel goed onderbouwen warom ik god niet mag de allmighty JHWH

er staat nergens in de hele bijbel Gij zult geen abortus plegen

er staat wel letterlijk in de bijbel Gij zult geen tatoeage tekens nemen

kan je wel weer zien waar de prioriteit van dat boek licht

19. Dientje