Abortus versus adoptie

Discussion in 'De lounge' started by Kalush, Feb 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mensen die vanwege een wintersport een abortus willen, zou ik er gelijk één geven. Je moet er toch niet aan denken dat zulke mensen ouders worden.

ik denk dat het weinig voorkomt dat mensen echt zomaar even een abortus doen. Ik heb het in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.
    Wel eens een abortus, maar altijd weloverwogen en met veel verdriet.

Het is uitgebreid onderzocht en veel mensen hebben jaren later er nog psychische porblemen mee.
    Die wintersport abortussen zijn de uitzonderingen, en die heb je overal.

Ik ben dus voor, met pijn in het hart, dat wel.
    Maar verbieden leid tot illegale praktijken en nog mee ongewenste , verwaarloosde kinderen.

2. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Klopt...ik bedoelde ook niet te zeggen dat het schering en inslag is met die wintersportabortus hoor...gebruikte het maar ff als voorbeeld....

Maar goed, ik ben dus inderdaad voor abortus....en ieder moet het voor zich bepalen of die het wil of niet...zolang we elkaar maar respecteren denk ik...ook al ben t ergens niet mee eens....toch :(: :rolleyes:

3. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ik ben in sommige gevallen voor abortus en in sommige gevallen tegen abortus. Toch een beetje een ethische kwestie en erg persoonlijk.

Voor:

Verkrachting, niet levensvatbaar kindje ( afbreking zwangerschap)

tegen:

Sex maar geen voorbehoudsmiddelen gebruiken ( oeps vergeten, of zonder condoom vind de jongen niet lekker) meegemaakt in mijn omgeving. :x tot 2 x toe bij de zelfde persoon.

Wel de pil gebruiken maar toch zwanger worden, je weer dat het niet 100% betrouwbaar is dus moet je een condoom er bij gebruiken.

Ook denk ik dat vooral bij jonge meiden de voorlichting van de ouders ontbreekt. veel meisjes denken nog steeds dat van 1 keer sex hebben je niet zwanger kan worden. Erg naief natuurlijk. En de jongens moeten gewoon altijd een condoom gebruiken.

Meisjes kunnen tot hun 21ste gratis de pil gebruiken. Eigenlijk moeten jongens dan tot 21ste gratis condooms mogen afhalen. Iets voor een nieuw wet! :p

Toch vind ik dat de keuze bij de vrouw in kwestie ligt. Moeilijk hoor!

4. Niet meer actief

Mwah.. dat geloof ik nooit. Ik denk eerder dat het in de lijn.. hij vind het met condoom niet lekker of nonchalantie valt hoor. Jonge meiden zijn al behoorlijk op de hoogte van hoe het werkt hoor..

5. Wailet

Wailet Lid

Feb 16, 2007
    19
    0
    0
    Ik vind het een heel moeilijk onderwerp, ik heb er met mijn man ook al over gedicusieerd, hij is per definitie voor abortus als er ernstige afwijkingen worden geconstateerd bij de baby. Ik kan dat van te voren niet inschatten, hoe ik daar op zo'n moment over denk, ik ben niet tegen abortus opzich, ik wil alleen zelf zo graag zwanger worden, dat ik het me haast niet kan voorstellen dat er vrouwen zijn die een kind laten weghalen.
    Ik ben niet van mening dat adoptie een vervanger van abortus is, die gedachtegang vind ik gewoonweg absurt. bij voorbeeld: Een vrouw die zwanger is van een baby met zeer ernstige afwijkingen en die er voor kiest om de zwangerschap tijdig af te breken, zal haar kind zeer zeker niet af kunnen staan ter adoptie.
    het is een moeilijk grijs gebied, waar ieder stel of aanstaande moeder ZELF of SAMEN over moeten beslissen. Het lijkt me de moeilijkste beslissing van je leven. Maar de regering hoeft niet de burger zijn of haar vanuit, geloofsovertuigingen onstane ideeen, op te dringen.

6. Sanny

Sanny Niet meer actief

Wailet ben het helemaal met jou eens.

De ouders(moeder) moeten beslissen wat ze willen en de regering kan die keuze niet voor ze maken. Wat voor de 1 een gegronde reden is om abortus te laten doen is voor de andere de reinste onzin.
    Bijv wij hebben geen nekplooimeting laten doen omdat als ons kind syndroom van down zou hebben wij het niet weg zouden laten halen. Had met de 20 weken echo gebleken dat ze een kasplantje zou zijn is dat wel een reden, want kinderen met syndroom van down kunnen ook gelukkig zijn, kaspplantjes niet. Ik weet genoeg mensen die een kind met syndroom van down wel zouden laten weghalen. Moet ik ze daarom veroordelen, nee iedereen heeft daarin de vrije keus.
    En ookal zijn we het niet altijd met elkaars redenen eens, het is de keus van de moeder en zij moet met haar keuze leven.

7. Wailet

Wailet Lid

Feb 16, 2007
    19
    0
    0
    @sanne: Dat is wat ik bedoel

8. carla 2028

carla 2028 Actief lid

Jul 27, 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Ik ben er ook tegen, het is en blijft een mens wat je dood maakt, er is altijd wel een oplossing voor de gevallen zoals een tienerzwangerschap, verkrachting e.d.
    wil of kun je er zelf niet voor zorgen, geef het dan aan pleegouders ofzo.
    het is vanaf het begin gewoon een levend mens.

9. Wailet

Wailet Lid

Feb 16, 2007
    19
    0
    0
    Het is een recht van een vrouw. Ons rechtssysteem hoeft geen lering uit een bijbel of ander geloofsboek te trekken. Het moet doen wat de meerderheid van de bevolking wil. En dat is naar mijn mening, van abortuswet afblijven. Om je kind weg te geven als alternatief, kom zeg, het is geen wasmachine.
    Een andere oplossing voor tienerzwangerschappen en verkrachtingen? Wat, adoptie? Wil je het een tiener aan doen om een kind te krijgen? Om een zwangerschap mee te maken en noodgedwongen het kind dan af te staan? Het is erg genoeg dat er tiener zwangerschappen voor komen. Abortus is niet ideaal, en erg emotioneel. Niet ieder leven is een zegen, en kinderen vragen er echt niet om, om geboren te worden en in een pleegoudergezin geplaatst te worden. Wetende dat ze een ongewenst produsct zijn van een verkrachtende vader en een emotioneel verscheurde moeder. Nu ga ik van dit forum weg wat anders doen, want ik wordt depri van de gedachte aan abortus. Maar ieder voor zich, en geen betutteling van bovenaf. Net als dat de gene die voor zijn, zijn de mensen die tegen zijn ook erg fel. Dit is een discussie die niet een gulden middenweg kent. Er is geen concessie mogelijk, je kan per slot van rekening geen half kind krijgen als tegemoetkoming aan de mensen die tegen abortus zijn.

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja precies wailet.. je zei wat ik d8...
    wasmachine goeie.. :) ..
    heel mooi verwoord.. mensen denken dat een adoptie akelijk is...
    maar zon kind heeft een moeilijk lven... en mensen die een abortu ondergaan hebben t vaak ook zwaar... uigesloten van de enklin die t om een sivakantie doet..

maar om die mensen hoeft niet de hele wet aanepast te worden... vind de gedachte gewoon eng.

11. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Carla , ik denk dat jij hier een beetje te makkelijk over denkt ;)

Hoe denk jij dat het voelt om 9 maanden lang een kindje te dragen in je buik die door verkrachting is ontstaan ?
    Elke dag zul je herinnerd worden aan die verkrachting .
    Iets wat op zn zachtst gezegd geen fijne ervaring is ....
    Als een vrouw door verkrachting zwanger word en het kindje laat komen , is dit psychisch heeeeeeeeeeel zwaar .
    Die vrouw kan echt geestelijk zwaar in de problemen komen !
    En als het kindje dan uiteindelijk geboren is ... is de kans groot dat ze het kindje haat .
    Ze zou het kindje wat aan kunnen doen :confused:

Verder heb ik een zusje die geestelijk niet helemaal in orde is .
    Zij is nu 23 en denkt nog altijd als een kind van 14 ( of zelfs jonger ) ,
    Inmiddels heeft ze wel 4 :confused: kinderen op de wereld gezet en ze verzorgt er niet 1 zelf !
    1 nichtje woont bij mijn ouders ( geadopteerd) , 1 nichtje woont bij oom en tante ( ook geadopteerd ) en 1 nichtje word versleept van pleeg gezin naar pleeggezin :(
    Verder heeft ze een doodgeboren kindje gekregen en heeft ze een abortus laten plegen .
    Mijn zusje ziet een baby als een pop en niets meer .
    Voor dit soort mensen zou abortus in mijn ogen een uitkomst zijn !
    Nog beter zou sterrilisatie zijn , maar dat mag helaas niet van de wet als ze het zelf niet wil ......
    Mijn zusje kan zo nog wel 10 kinderen op de wereld zetten , mijn familie kan ze niet allemaal opvangen .
    Als ik dan kijk naar mijn nichtje dat van pleeggezin naar pleeggezin word versleept ...... :(
    Dat is gewoon heel erg zielig voor zo een kindje .
    En dit kindje hadden wij graag opgenomen in onze familie , maar de kinderbescherming en de vader van het kindje dachten daar helaas anders over ;)

Met andere woorden , ik absoluut VOOR abortus .
    Al vind ik wel dat er voorzichtiger mee omgesprongen moet worden :rolleyes:
    Zelf zou ik er nooit aan beginnen .
    Elk kind zou in ons gezin absoluut welkom zijn .
    Maar wij zijn dan wel in de gelukkige positie dat ik ( gezien ik de vrouw ben :p ) niet verkracht ben en dat mn hersenen op een normale manier werken ;)
    Verder vind ik het ook geen probleem als een abortus word gepleegd op het moment dat blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is .
    Wat betrefd kindjes met het downsyndroom .... dan ben ik er weer tegen .
    Ken kindjes met het Down syndroom en dat zijn hele lieve en zeer gelukkige kids !
    Dus in mijn eigen situatie zou ik een zwangerschap van een kindje met Down niet af laten breken .
    Zou bij ons gewoon geboren worden en hier liefdevol in ons gezin worden opgenomen .

Groetjes Joyce

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Buurvrouw heeft abortus gepleegd...
    Ze had net promotie gekregen op d'r werk en een baby paste nu ff niet :confused:
    Pisnijdig ben ik op haar, kan je je gewoon niet voorstellen!
    Wat een belachelijke reden is me dàt zeg?
    Neem dan je voorzorgen hé!
    Ze moet me nimeer aanspreken, heb haar ook gezegd waarom.
    Zij vind het normaal, wel: ikke écht niet!
    Belachelijk gewoon, té belachelijk!

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik loop al even mee op deze topic..!
    wat er al een paar zegt het blijft een moeilijk onderwerp. iedereen heeft hier een mening over...! en die zijn niet allemaal goed of fout..

ik heb nog nooit een abortus gepleegd of willen doen ook niet nu ik zwanger ben en eigenlijk een Tienermoeder ben,.
    ik moet eerlijk zeggen op de eerste bladzijde van dit topic heb ik geschreven dat ze de tijd korter moeten maken,.., om er over na te denken om abortus te doen,!
    maar heb samen met mijn vriend er over gehad dat we wel een abortus zouden plegen als op de 20 weken echo het syndroom van down/open ruggetje zouden zien.. met pijn in onze hart,,!
    ons rede was eigenlijk heel simpel.. we hebben de middelen nog niet..
    wij studeren nog.. ik 3 jaar me vriend nog 6 jaar we hebben geen vaste baan maar een 'vakantie' baantje. we hebben geen huis ik woon strax samen met mijn kindje bij mijn ouders.. en mijn vriend op een kamer in Delft..
    dit is een nood oplossing wij willen het zo ook niet.. maar het is nu wel een van de best oplossing

ik ben zelf geadopteerd,, en ben heel boos op mijn moeder geweest.. omdat ik hoorde dat ze me oudere zus wel had gehouden en mij niet.! Waarom oneerlijk,..!
    Na de tsunami.. heb ik mijn moeder geprobeert op te zoeken, EN het is GELUKT... super blij was ik ik had 2 zussen (tweeling) en een jongere broertje.. en ik kan me nu ook inleven waarom ik ben afgestaan
    heb al kind altijd gezegd dat ik ook ooit een kindje wil adopteren.. omdat weet dat ik het kind een goede basis in het leven kan geven.. maar idd STRAX als alles in orde hebt.!

om eerlijk te zeggen zou ik liever voor adopteren gaan dan abortus. omdat ik weet dat mijn kindje een hele goede toekomst voor hem zie..!
    bij mij kon het niet.. maar bij de ander wel.. en die ouders zijn er ook nog super blij mee,,!
    en ik zou altijd hopen dat ik ooit mijn kind terug zou zien.. maar als dat niet gebeurd zou ik me erbij neerleggen,.!

ik spreek voor mezelf waarom ik voor adopteren kies..!

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    sorry, maar ik ben erg onder de indruk van deze opmerking...... :confused:

15. Ranjeewha18

hoezo als ik vragen mag.... :(:

16. Platliggertje

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Op 20 weken?
    Ok, deze topic volg ik nimeer :(

17. Platliggertje

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Of neen, nog een laatste reactie dan:
    Op 20 weken voel je beweging, is de baby al 8 weken volledig af, noem maar op.
    Die kleintjes voelen pijn!
    Een open ruggetje kunnen ze opereren...
    Ik vind het to-taal geen reden om in dat geval de beeb gewoon af te maken (ja, deze woorden vind ik wel gepast).

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    precies daarom Ranhjeewah!
    .....20 weken echo, oh kindje met syndroom van down.....niet helemaal zoals we het hebben wouden? nou ja, we kunnen altijd nog abortus doen.

Kom op zeg, waar hebben we het over? dit meen je toch niet he Ranhjeewah? :confused:

19. Ranjeewha18

ooh ik snap hem.. jah ik had er ook inderdaad zo nekplooit metting kunnen doen.. daz waar..
    daar hebben julliej gelijk in..
    maar we gingen er eigenlijk vanuit dat het niet zo geboren zou worden..
    aangezien mijn leeftijd en onze achtergrond komt namelijk niet voor in onze familie,,!

maar ik er mee eens dat het beter was om een nekploot ding te doen ( wat is de echte naam)

maja laten we zo maar zeggen gelukkig dat hert niet zo heeft uitgepakt..!

20. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0

Share This Page