Ik heb het niet over gevoelloos toch? Ik respecteer een ander zijn mening. Als jij een abortus zou ondergaan zul je daar je eigen reden voor hebben. Ik zou je dan heus niet met de nek aankijken. Maar daar doelde ik toch helemaal niet op? Ik ga hier ook niet discussieren over of een dokter misschien wel of niet gelijk heeft, het gaat mij om het principe. Bovendien heb ik op mijn werk al vaak genoeg artsen zien falen, dus ben niet altijd heilig overtuigd van de gestelde diagnosen. Maar wilde gewoon laten zien dat ongeboren kindje met veel problematische medische diagnostiek niet altijd een zinloos bestaan hoeven te leiden. Jij denkt met jouw mening dus realistisch over abortus, je wil dus zeggen dat ik niet realistisch over abortus denk? Ik zeg met mijn mening helemaal niet of ik gelijk zou hebben of juist niet. Iedereen moet het voor zichzelf weten. Discussieren moet niet koste wat kost je eigen mening door iemand zijn strot douwen betekenen. Daar pas ik voor en heb ik geen zin in. Jullie en jij waarschijnlijk ook niet
Je hoeft mij niet te overtuigen van de keus van je buurvrouw hoor randi. Dat moet ze zelf weten.Ik zou ook echt niet persoonlijk zeggen tegen haar dat ze een moord heeft begaan, maar mag dat wel denken en vinden natuurlijk. Iedereen schreeuwt toch altijd dat dit een land is van vrije meningsuiting... Nou bij deze dus. Nou meid ik ga niet met jouw discussieren over levenservaring, laat ik daar ook mijn eigen mening over hebben. Ik vind nog altijd dat de gebeurtenissen in je leven je vormen voor de toekomst.
tuurlijk mag je je eigen mening en gedacht hebben hoor, en wie weet chatten we hier over 10 jaar terug en praten we weer heel anders tegen dan ben ik mischien oma ( oudste dochter is 15) en denk ik weer heel anders dan nu, mischien ook niet...
Als jij vind dat je realistisch denkt dan ga ik er niet over in discussie. Ik heb mijn mening en mijn ervaring.....dat maakt niet dat ik overal gelijk in heb (kan soms ook behoorlijk koppig zijn) maar ik zie het vanuit een ander standpunt.
Je kan niet weten wat een mens al allemaal heeft meegemaakt, dus 't is niet omdat je pas 23 bent, dat je niks van het leven weet... integendeel. Toen ik 22 was, had ik al een dochtertje verloren en een heleboel andere dingen meegemaakt. Ik ben ook veel te vroeg volwassen geworden, ben eigenlijk nooit kind geweest. En ik heb al jaren hetzelfde idee over abortus en het zal denk ik zo blijven ook...
En daar gooien ze het altijd weer op he (die oudere vrouwen) zo ga ik het toch ook niet verwoorden, ik bedoel het gaat niet om leeftijd of levenservaring, je kan al op jonge leeftijd behoorlijk wat levenservaring hebben. Maar zoals ik al zei het is mijn mening, heb ik volgens mij al vaak gezegd is het niet?
Ik zeg niet dat iemand niets weet wanneer deze jong zijn, ik weet als geen ander hoe rot het leven bij sommige kan zijn, ik heb vanalles meegemaakt, ik was ook heel jong al volwassen, ik moest wel......maar dan nog kan levenservaring een hoop met je doen, ik ben nu 27 en ik heb geleerd dat ik vooruit moet kijken in het leven.....zodat mijn dochter niet het slachtoffer van mijn verleden wordt. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht ondanks alles wat ik heb meegemaakt, ik moet nog een hoop leren......maar ik zie nu wel in dat niemand overal een antwoord op heeft.... men blijft leren, hoe oud of jong je ook bent!
Maarruh ik zat net onder het eten te denken.... Die artsen die dan voor de zesde keer een abortus uitvoeren..... Wie wil dat nou eigenlijk? Das toch belachelijk?!
Afwisselen van arts of kliniek? Dat is de enige verklaring dat ik er aan kan geven. Kan moeilijk geloven dat eenzelfde arts het zes keer wil doen bij dezelfde patient.
Nou dat moet ook inderdaad de enige oplossing zijn. Of ze moet natuurlijk wat poen hebben. Sommige artsen zullen daar vast gevoelig voor zijn! Maar ik meende dat ze het kunnen zien wanneer er een abortus is uitgevoerd?
Je hebt misschien niet de wijsheid die iemand van 60 heeft of zo, maar je hebt er vast wel meer dan andere van 27 die een onbezorgde jeugd/leven hebben gehad. Dat is bij mij ook zo, vaak schatten mensen mij ouder als ze met mij praten (zie er nochtans jonger uit). En idd niemand heeft op alles een antwoord en je blijft voortdurend leren.
inderdaad famke , ik ben ook niet akkoord dat abortus gebruikt wordt als anticonceptie, en ben zelfs van mening dat als je als jong volwassene oud genoeg bent om sex te hebben en weet hoe je zw kunt vermijden je dan ook je verantwoording moet kunnen opnemen maar ben niet tegen abortus in zijn geheel. ikzelf was ook zw op mijn 20ste, had toen geen vast werk en de vader wou wel voor het kind zorgen ( is nog steeds een superpapa voor zijn dochter) maar een relatie zag die niet zitten dus klaarde het ook op mijn ééntje maarja ben gewoon van mening dat in sommige situaties abortus wel een oplossing kan bieden. zo bv heb ik eens een boek gelezen over een marokaans meisje dat zw werd van de jongen waarop ze verliefd werd maar ze liet abortus plegen omdat ze anders door haar ouders en familie verstoten werd enja in die cultuur ( bedoel dus niet de godsdienst hé laat dit duidelijk zijn) had zij bijna geen andere keuze want zonder familie en steun was je als vrouw nergens in haar dorp en was de kans zelfs groot om vermoord te worden. daarmee bedoel ik dus dat elke situatie anders is en elke achtergrond ook om zomaar zwart /wit te zeggen voor of tegen. maar een arts die het 6x doet bij dezelfde persoon mag voor mij eens grondig gescreend worden en als het moet zelfs uit zijn functie gezet worden want diet is etisch niet verantwoord
Je ze kunnen het misschien wel zien aan de vrouw of er een abortus is uitgevoerd, maar dan nog niet hoeveel keer. Of bedoel je in een bestand of zo? Want ik dacht dat het in België anoniem was, niet dat je je gegevens niet moet geven bij de abortus zelf, maar ze mogen ze niet houden na de abortus... dacht ik.
Nee je kunt inderdaad niet zien hoe vaak. Maar als het in Belgie er inderdaad zo aan toe gaat dan mogen ze daar weleens wat aan veranderen Zelf al zou je een godsdienst bedoelen Randi dan geeft dat voor mij niets want ik vind het belachelijk dat bijvoorbeeld christenen (net als ik) iemand zouden veroordelen op het feit dat iemand een abortus zou ondergaan. Ik geloof dat het niet aan ons is om te oordelen! Ik wil dus ook geen mensen veroordelen omdat zij een abortus laten plegen! Helaas gebeurd dat wel Ben daar ook niet zo trots op hoor!
nee maar wou gewoon vermijden dat personen die de islam volgen zich aangesproken zouden voelen en der is een verschil tussen godsdients en cultuur hé. enja in elke godsdienst heb je wel rotte appels zitten die spijtig genoeg het beeld voor veel andere veranderen maar daar kan je weinig aan veranderen vrees ik