Abortus

Discussion in 'De lounge' started by , Sep 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik vind het absoluut geen reden om te zeggen: omdat ik moeilijk kinderen kan krijgen mogen anderen geen abortus ondergaan.
    Mijn 'leed' staat helemaal los van de beslissing die iemand anders neemt vind ik.

Ik denk wel als je 6 keer ( :confused: ), en ik heb wel eens verhalen gehoord van vrouwen bij wie nog vaker geaborteerd is, je verplicht met een psychiater moet gaan praten. volgens mij is er dan of iets mis met je gezonde verstand om voor anticonceptie te kiezen, of je bent zo in de war dat je proffesionele hulp wel verstandig is.

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Mijn leed staat idd los van wat anderen mogen doen... maar abortus vind ik sowieso alleen maar kunnen in bepaalde situaties, niet omdat je bvb als 25-jarige vrouw onveilig vrijt en nog geen zin hebt om voor een kindje te zorgen... een 25-jarige moet daarbij stilstaan dat ze zwanger kan raken en moet daar dan maar de gevolgen van dragen vind ik. Als je verkracht bent of je bent minderjarig of er is sprake van zware psychische(of andere) problemen dan kan er sprake zijn van een abortus, maar anders vind ik van niet...

3. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Als ik de gevolgen van iets moet dragen alleen maar omdat ik ergens niet goed mee om ben gegaan dan zal ik dat niet met plezier doen.

Dit zal een oneindige discussie worden waarvan ieder zijn eigen mening heeft en dat mag ook

En gelukkig is ook iedereen baas over eigen lijf

want ik denk niet dat veel vrouwen van jullie willen horen dat ze hun verantwoordelijkheden MOETEN dragen

Net als dat ik denk dat niet veel kinderen zouden willen horden dat ze van jullie perse op moeten groeien bij ouders die ze niet liefhebben en bij wie ze helemaal niet welkom waren. Want zeg nou zelf als je opgegeven word voor adoptie en je woont bij je adoptief ouders kan het ook vervelende situaties opleveren als het kind er later achterkomt dat zijn ouders zijn ouders niet zijn.

Vaak word daar niet verder aan gedacht. En gewoon klakkeloos gezegd ik ben tegen abortus en iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.

soms zou het even niet zo gek zijn om verder te kijken dan je neus lang is.

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    't Is niet omdat je het niet met plezier doet dat je daarom de gevolgen van je daden niet moet dragen, als volwassene heb je nu eenmaal je verantwoordelijkheden en als vrouw hoort daarbij dat je moet zorgen dat je niet zwanger wordt als je nog niet aan kinderen toe bent.

Mensen die in de gevangenis zitten moeten ook de gevolgen dragen van hun daden en doen dit ook niet met plezier maar moeten we ze daarom allemaal hun gangetje laten gaan?

Ach... 't is idd een eindeloze discussie... maar ik weet een ding, heel vaak leven vrouwen die een abortus laten plegen hebben met een groot schuldgevoel en een pak spijt... maar niks die de klok kan terugdraaien... dat is dan hun straf. Terwijl vrouwen die eerst aan abortus dachten en het dan toch niet gedaan hebben, vaak zielsveel van hun kindje houden en dolblij zijn dat ze er toen niet mee zijn doorgegaan.

En ik kijk verder dan dat mijn neus lang is want ik ben niet 'zomaar' tegen abortus, ik vind gewoon dat je niet zomaar een wezentje het leven mag ontnemen omdat hij/zij niet meteen in je leven of planning past.

5. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Voor sommige mensen ben ikblij dat er abortus bestaat maar voor velen ook niet, as je nou echt ongewenst zwanger bent door middel van verkrachting, en je wilt het kind niet , vind ik begrijpelijk.
    Heeft je kind een ziekte waarmee het enkel een lijdensweg volgt ofzo, of zwaar gehandicapt is, vind ik het ook nog wel begripelijk.
    Maar wanneer je kind gezond is, en op een normale manier verwekt is, vind ik het een zeer onterechte reden!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Belachelijk, dat mens is gek.

7. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Ik werk als docent op een middelbare school in Rotterdam. Twee jaar geleden kwam er een meisje naar me toe van 14 jaar omdat ze met me wilde praten:

'Hoe vaak bent u zwanger geweest?'
    'Ik heb geen kinderen'
    'Nee, ik vraag niet of u kinderen heeft. Ik wil weten hoe vaak u zwanger bent geweest'.
    'Nog nooit. Waarom wil je dat weten?'
    'Ik heb gisteren een abortus gehad. Mijn derde'.
    :confused:
    Ik deed mijn best mijn net genomen slok thee niet over haar uit te sproeien.
    Dit meisje werd thuis opgevoed met het idee dat abortus een voorbehoedsmiddel was. Door dingen die we in de les bespraken (ik geef godsdienst) had ze het gevoel gekregen dat dat toch niet helemaal normaal was.

Ik ben echt dagen van slag geweest. Ik ben persoonlijk absoluut tegen abortus. Wel vind ik het goed dat iedereen over zulke zaken zelf mag beslissen. Ik wil dan ook niet oordelen over mensen die een abortus hebben laten plegen. Maar dat dit meisje, een kind nog, met deze ideeen wordt grootgebracht, vond ik op geen enkele manier te tolereren. Ik heb hier dan ook werk van gemaakt!

8. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Die had dus geen besef, dat je kind dan al armen, benen, botten en dergelijke al heeft en net zo groot kan zijn en soms al groter dan een rijksdaalder.
    Hoezo erg, mijn moeder heeft altijd gezegt, mocht jij zwanger raken op wat voor manier dan ook, en denken dat jij het niet kunt onderhouden, je mag het niet laten verwijderen, want je zorgde er zelf voor, maar zal je wel helpen met een kind.
    Moest overigens wel aan de pil hoor! en zou het later net zo doen als mijn moeder bij mij deed.

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Het is niet zo omdat ik moeilijk zwanger kan raken, abortus fout vind.
    In sommige gevallen vind ik het zeer begrijpelijk.
    Maar kom op zeg,6 (!) keer!

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    jeetje het is toch niet normaal dat sommige het als voorbehoedsmiddel beschouwen!
    ik vind abortus niet iets wat je zomaar even laat doen. wordt je verkracht of is het medisch gezien niet goed ok maar anders vind ik het toch wel ver gaan.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Waarom is t uit een verkrachting dan wel te begrijpen?
    Dan denk je toch ook alleen aan jezelf?
    Ik bedoel een kind kan er niets aan doen dat het zo'n 'vader' heeft.

Ik snap dat iemand het doet als dit gebeurd, want het lijkt mij ook erg moeilijk, maar als je dan toch verder nadenkt... of zie ik het verkeerd?

12. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    omdat de moeder anders een afkeer kan gaan krijgen tegenoverhaar kind, omdat ze nooit gewild heeft dat het erkwam, dat uberhaupt het gebeurde.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Niet iedereen, ken iemand die het kindje toch heeft gehouden en kan het kindje ook als iets 'moois' zien :D
    Lijkt me ook erg moeilijk hoor!
    Ik hoop zelf nooit voor zo'n situatie te komen staan.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het niet leeftijds gebonden dat je er bij stil moet staan dat als je sex hebt en het fout gaat je zwanger wordt.

iedereen krijgt de sexueele voorlichtingen en die is heel duidelijk een zaatje en een eitje worden een kindje (in de meeste gevalen) dus hoe oud je ook bent je weet dit. van af het moment dat je ook weet dat je sex gaat hebben.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    inderdaad daarom begrijp ik het als iemand abortus pleegt als zij verkracht is.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar abortus gaat niet via de zorgverzekeraar maar via de AWBZ. Betalen wij dus met zijn allen door de belasting die wij betalen :(

17. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik vind het raar..IVF mag maar 3x en abortus 6x! Als er voor die abortus dan een medische reden is ok,maar dit..Nederland is echt een krom land.

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Overigens bij een verkrachting kan je ook nog altijd de morning after pil nemen...

19. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het wel banaal vind hoe deze meid omgaat met abortus. Er zijn immers genoeg middelen op de markt om een zwangerschap te voorkomen. Met abortus dien je niet zo ongenuanceerd om te gaan.
    Ten tweede wil ik toch opmerken dat ik het niet ok vind dat deze situatie naast de situatie gelegd word waarin mensen geen kindjes kunnen krijgen. Ieder leeft zijn leven, de 1 is gezegend met vruchtbaarheid, de ander helaas niet. Maar ik persoonlijk vind niet dat het de 1 extra kwalijk genomen moet worden omdat het de ander niet gegund is.
    Als ik een abortus laat plegen (1 of 6 keer) dan is dat mijn zaak, dan heb ik nog steeds niks te maken met mensen die geen kindertjes krijgen kunnen. Met alle respect naar die laatst genoemde groep mensen, want ik besef heel goed dat het niet kunnen krijgen van kinderen 1 van de ergste dingen is die je kunnen overkomen..

20. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Volgens mij ben jij een goede lerares! Dat ze naar jou toe kwam met dit idee betekend dat je haar een levensles geleerd hebt, iets dat veel leraren tegenwoordig bij de bosjes lijken te vergeten :(

Share This Page