Een kennis van mij heeft ook eenkeer abortus gedaan, maarja haar kleine uk, as vel te klein, had spina bifida en was gewoon onderontwikkeld. Dus geen fijn leventje. Maar puur omdat je de pil niet wil slikken ofzo, vind ik echt erg.
Abortus is niet een slecht iets mits het niet gebruikt word als voorbehoedsmiddel. Het verhaal over het meisje dat geboren werd uit een moeder van 15 vind ik een schoolvoorbeeld waarin abortus niet zo slecht geweest zou zijn. Niet dat ik vind dat het kind nooit geboren had mogen worden, maar oa. op de manier komen wel de ongelukkige mensen op de wereld. Ik vraag me af of de mensen die zo hard roepen dat abortus moord is daar wel eens bij stil staan....
Maar vast geen foto van die vrouw waar dit topic over gaat? Het lijkt me gewoon sterk, dat zo iemand uit eigen beweging contact opneemt met een tijdschrift om haar verhaal eens even te doen.
Ja ik roep hard dat het moord is. Een kind dat geaborteerd wordt leeft. Je maakt het kind dood. In mijn ogen is dat moord. Ook als krijgen meisjes van 15 kinderen en wordt je verkracht. Daar sta ik wel degelijk bij stil maar veranderd mijn mening niet. Dan kun je natuurlijk zeggen "maar dat heb jij nog nooit meegemaakt want dan zou je wel anders reageren". Mijn mening baseer ik op mijn eigen geloofsovertuiging en op de dood van mijn eerder geboren kinderen. Het kan me niets schelen wat een ander er van vindt. Vind het ook absoluut prima dat een ander daar anders over denkt. Moet natuurlijk kunnen in een maatschappij als deze. Als die ander ook maar accepteert dat ik absoluut tegen abortus ben. Ik heb trouwen ook geen behoefte aan een discussie over abortus in dit topic en dat zullen de meesten van jullie ook wel niet hebben. Daarom ga ik er verder ook niet op door. Maar wilde wel even laten weten dat ik niet zomaar roep dat het moord is
Tuurlijk is abortus moord, ik bedoel het groeit dus het is leven, als het niet zou groeien zou het dood zijn. En ze hebben het dan vaak over dat abortus vaak een goede optie is voor de jongere moeders, maar denk ik ook aan de moeders die ouder zijn en aan de drugs zitten of alcholverslaafd daar word nooit is over gepraat Ben zelf tegen abortus
Ik bedoel maar Leven en laten leven! Maar met dit motto hoef je natuurlijk niet alles goed te vinden wat een ander doet en andersom!
Tuurlijk word daar ook over gepraat. Ik nam alleen dit voorbeeld aangezien het hier zo stond. Had er een verhaal gestaan over een moeder die aan de drugs is en haar kind verwaarloosd, dan had ik dat wellicht als voorbeeld gekozen. Het ging zich mij ook niet om de leeftijd, maar om de psychische mishandeling. Of je nu uit een moeder van 15 geboren word die je niet de liefde kan geven die je nodig hebt, of uit een junky-moeder, het effect zal ongeveer hetzelfde zijn. Ik ben er namelijk ook heilig van overtuigd dat meisjes van 15 ook goede moeders kunnen zijn, maar dat is een andere discussie waar ik nu niet verder op in wil gaan.
Misschien ben ik ook wat te hard geweest in mijn oordeel... En misschien ben ik ook wat te hard in mijn mening... Maaaaaar het is niet zo dat ik er niet voor iemand zal zijn wanneer de persoon hulp nodig heeft... Sterker nog... mijn deur staat open en degene die hulp nodig is kan hier aankloppen en dat weten de meesten ook... En als iemand besluit om over te gaan tot een abortus zal ik er zeker zijn om die persoon te steunen ook al ben ik er zelf in principe tegen... Ik zal zo iemand niet laten vallen... Waar het mij ook om gaat is het zinnetje: Bezint eer ge begint...! En dat kan je op meerdere manieren uitleggen... Gelukkig raakt niet iedereen zwanger na een verkrachting... Het onderwerp zelf krijgt ook een heel andere wending en dat is denk ik ook niet de bedoeling. Het is ook niet mijn bedoeling om een discussie op gang te brengen... Maar wat ik bedoel is... Als je uit voorzorg al aan voorbehoedsmiddelen doet is de kans op een zwangerschap al veel kleiner! En voor degenen die verkracht zijn of door een familielid of een vreemde.... Ik hoop dat jullie hulp zoeken of hulp gezocht hebben... Want het lijkt mij dat het meest vreeeeselijke is dat je het moet ondergaan en dat er geen uitweg is... Ik gun iedereen die hulp nodig is die hulp! Door mijn harde mening lijkt het misschien dat ik een slecht persoon ben... maar dat is dus zeer zeker niet zo... Ik zie abortus ook gewoon als moord... en dat is mijn mening gebaseerd op wat ik idd geloof en denk en om me heen zie... Maaar zoals ik al zei is dat geen reden om mensen te laten vallen of om de deur gesloten te houden voor mensen... Overigens bied ik aan veel mensen met onder andere deze problemen een luisterend oor en die mensen komen nog steeds graag bij me... Gelukkig maar....
Een discussie hoeft niet slecht te zijn. Het probleem op een forum is nu eenmaal dat je het gezicht (en de daarbij horende uitdrukkingen en intonatie) niet zien kan. Een geschreven woord kan daardoor altijd anders overkomen dan bedoeld.
Dat is zeker zo, daarom vind ik discussieren op fora niet zo leuk. De Van Dale zegt dat discussieren van gedachte wisselen is, maar dikwijls tref je ook mensen aan die elkaar proberen te overtuigen. En elkaar veroordelen voor elkaars mening. Dat is het punt waarop ik besluit niet (meer) mee te doen. Je ziet dat heel erg op de site van het AD gebeuren, over internetdiscussies gesproken. Ik ken wel iemand die abortus heeft laten plegen toen ik zelf net een week of 20 zwanger was. Daar had ik het heel moeilijk mee, maar de persoon in kwestie nog veel moeilijker. Het voelde veel beter aan om haar te steunen ipv haar bekritiseren. Loslaten die oordelen, dat werkt echt verlichtend.
Of het buiten de baarmoeder niet kan (over)leven wil natuurlijk niet zeggen dat het geen leven is... Zodra het hartactie heeft is het leven! Je zegt toch van een kind dat veel te vroeg geboren is en misschien wel of niet te redden is en je probeert het en het lukte niet: ach... theeft nooit geleefd?! Hartactie betekent leven!
Ik heb het over embryo's en niet over vroeggeboorte, er zit een heel groot verschil tussen niet levensvatbaar en wel levensvatbaar. En ook al is het zo ongelooflijk mooi als je naar een echo gaat en ziet dat het hartje klopt.....en geloof me, ik vind het schitterend maar ik ben wel zo realistisch om te beseffen dat het nog niet buiten baarmoeder leven kan en zeggen dat het moord is, kan gewoon niet! dan zouden er een hele hoop vrouwen vast moeten zitten
Defenitie van moord `Moord` is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. De vaak gebruikte term `moord met voorbedachte(n) rade` is dus een pleonasme. Alle gerechtssystemen, zowel vroeger als nu, beschouwen moord als een zeer ernstige zaak en leggen daarvoor een zware straf op. Het begrip moord moet worden onderscheiden van: *doodslag : Het opzettelijk doden van iemand zonder voorbedachten rade