Abortus

Discussion in 'De lounge' started by , Sep 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Tuurlijk heeft zoon ongeboren kind nog zulke gedachtes niet maar sommige dingen staan gewoon vast.

Maar als je er logisch over naar denkt over dat filmpje moet je dat toch wel aan het denken zetten lijkt mij?

Anders heb je gewoon geen een gevoel in je flikker om het zo maar even te zeggen.

(niet verkeerd opvatten hoe ik het typte ;) )

Wist even niet zo snel een andere nette verwoording.

Maar dat is totaal mijn mening

Maar ik ga nu ook stoppen met ditonderwerp want ik kan er nog eindeloos mee over doorgaan ;)

2. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nou dat filmpje vind ik dus nergens op slaan! Een kind van die leeftijd...als je dat al leeftijd mag noemen kan dit absoluut niet denken!

begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor abortus, ook niet tegen.
    In sommige gevallen is het gewoon goed!
    En net als in dit filmpje, als deze vrouw het absoluut niet wil. Dan is het een goede beslissing! Anders is het toch geen doen voor zowel moeder (die het kind niet wilde hebben) als kind (die voelt dat moeder het niet wil hebben)?
    Als je verkracht bent, snap ik heel goed dat je abortus doet!

Ik heb die Linda ook gelezen, en het is vreselijk al die verhalen hoor maar ja het is de beslissing die iemand zelf neemt!
    Al die jaren wordt er al geprotesteerd tegen abortus, en het heeft geen enkel nut! Het mag nog steeds. Lang leve een vrij land ;)

3. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

4. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En pil zegt ook niks....ben zwanger geraakt door de pil ;)

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    En waar zijn de mensen als een kind mishandeld wordt? of verwaarloosd? of misbruikt? nergens.....want het komt zo vaak voor dat er pas ingegrepen wordt als het ernstig mis is.

Ik ben alledrie daarboven en waar was er hulp toen? nergens want men bemoeit zich niet met buren en op school of wat dan ook......daar kon ik nog even gepest worden omdat ik "raar" was.....altijd te grote kleren, te grote brillen en niemand die dat wat kon schelen.....en dat alleen maar omdat mijn bio-moeder kinderen wilde om een vent bij zich te houden maar omkijken naar haar kinderen deed ze niet....ze gaf ze weg.....

En ga niet beginnen over leeftijd want ja het is al minimaal 20 jaar geleden bij mij maar veel recenter zijn savannah en rowena, die zijn stelselmatig mishandeld en weet ik wat nog meer en er werd pas "ingegrepen" toen ze dood waren.

Ik ben nu blij dat ik leef en besta maar ik zit niet voor niets afgekeurd thuis.

Mensen moeten eens nadenken voor ze wat zeggen.
    En ik weet dat de meeste gelukkig wel goed terrecht komen maar vele ook niet.

6. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    En waarom is het dan egoistisch als je een abortus laat plegen omdat een kind niet uitkomt voor je carriere.

7. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Stoppen dan ;) hihi

8. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Misschien dat andere mensen dat niet egoistisch vinden maar dat vind ik wel :confused:

9. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    en het is niet erg je kind te houden terwijl je het absoluut niet wil?

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ik snap nu wel dat je het egoistisch vind, ik vraag je alleen waarom je dat vind ?

11. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik denk dat we met z'n allen beter naar de defenitie van leven kunnen kijken ipv. naar de defenitie van moord...

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Is het kindje daar ook blij mee?
    Lijkt me vreselijk om te weten dat je ouders je niet wilden, omdat je een handje mist.
    Lijkt me dat zij een paar fikse hersencellen missen.... :evil:
    Jammer dat hun moeder dat niet op de echo heeft gezien....

13. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Abortus mag toch tot 12 weken?
    Dus ik snap dat die artsen niet mee wilden werken met 20 weken :rolleyes:
    of tewel dat verhaal klinkt als een broodje aap verhaal ;)

14. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    volgens mij mag het met 20 weken ook nog wel hoor. ik weet niet precies hoe het zit. Tot een aantal weken mag het hoe dan ook en daarna moet er een medische reden zijn volgens mij

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee hoor mag tot veeeel later. Ik meende 24 weken omdat daarna het kindje levensvatbaar is.

16. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Daar zijn ze nog over bezig of dat mag of niet :(

17. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Abortus mag tot 24 weken!
    Tot 12 weken is het een gemakkelijkere ingreep als met 24 weken, maar dat moge duidelijk zijn. In belgie is het wel tot 12 weken. En verder mogen artsen idd weigeren er aan mee te werken! Hoewel het ze niet gemakkelijk word gemaakt! Mijn vriend mag bijv weigeren iemand onder narcose te brengen die abortus gaat laten plegen! (toevallig onderlaatst met hem over gehad) Hij mag weigeren, maar bij te veel weigeren zou hij in de problemen kunnen komen, ook omdat hij nog in opleiding is!
    En iets waar niemand bij stil staat, maar de 20 weken echo is daar dus óók voor, als daar iets uit komt wat 'niet goed' is heb je dus nog de mogelijkheid tot abortus!

19. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    tot 24 weken ? het moet niet gekker worden .......

het filmpje ...tja of een kindje het nou wel of niet kan denken ....vind het een vreselijk confronterend

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij het afbreken van een zwangerschap omdat het kindje een niet levensvatbare afwijking of ziekte heeft, wordt nooit gesproken over abortus. Het is namelijk heel iets anders. En ja, dit mag tot 24 weken en in de meeste gevallen mag het later ook nog. Aangezien die kindjes nooit levensvatbaar zijn en je dus daarom het lichamelijk lijden van ouder en kind mag beeindigen. Ik vind het erg jammer dat dit soort verhalen dan ook naar voren komen. De ts heeft het over abortus op (voor zover we weten) gezonde kindjes die uit hadden kunnen groeien tot levensvatbare kids. Andere dingen zoals dit erbij gooien is appels met peren vergelijken.

Share This Page