Abortus

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat iemand abortus mag plegen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Pfffff.. Dit is net zoiets als borstvoedingsvragen... Mensen mogen niet meer voor zijn want je wordt meteen een moordenaar genoemd en je mag ook niet tegen zijn want dan ben je hypocriet of whatever! En nee... Over dit soort zaken worda vaak niet normaal gedisussierd want na verloop van tijd snapt niemand meer iets van elkaar!

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    In enkele zaken zoals verkrachting en als het leven van de moeder in gevaar is zou het wel kunnen.

Verder niet.. Al die tienermoeders moeten maar eerst goed advies en voorlichtingen krijgen dat een baby echt niet gemakkelijk is en je het kind hebt voor de rest van je leven.

3. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ben tegen...
    ook in geval van verkrachting e.d. maar in dit soort gevallen begrijp ik het wel. ..

Ik vind ook dat het (in veel gevallen) te makkelijk wordt gedaan... er wordt nauwelijks gekeken en besproken welke andrre opties er nog zijn...

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ja want het zijn natuurlijk alleen tienermoeders die een abortus ondergaan ;) Onder abortus valt ook het weghalen van een kindje dat bv. niet levensvatbaar is of een ernstige ziekte heeft, wat ook regelmatig gebeurt, en ik denk eerlijk gezegd dat dat meer voorkomt bij moeders met een hogere leeftijd (twintigers/dertigers) dan bij tienermoeders.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Mijn gedachte dit....

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Serieus?? In de lounge ook echt??

Ik ben zeker niet tegen, mits het geen anticonceptie is! Het noet echt per ongeluk zijn gegaan!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ben je dan ook tegen IVF-behandelingen? Aangezien er vaak toch wel een aantal embryo's niet meer "nodig" zijn, en dus weggegooid zullen worden. Geen aanval maar oprecht benieuwd.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Vraag was niet voor mij bedoeld maar er zijn genoeg vrouwen die gebruik maken van IVF maar dan om bijv. religieuze redenen wel alle embryo's gebruiken en zorgen dat er niet 'teveel' word bewaard (als je begrijpt wat ik bedoel) dat uiteindelijk weggegooid word.
    Heb het zelf gelukkig niet nodig, maar zou het ook op die manier doen.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Er is inderdaad iemand op het forum die daardoor voor een eventuele derde zwangerschap zijn gegaan omdat het tegen het geloof is om de embryo's te laten vernietigen.
    Ze is inmiddels ook zwanger van hun derde kind.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben niet "voor" abortus, ik vind dat vrouwen het recht hebben om te kiezen voor een abortus als zij dat nodig achten. Het is niet aan mij om dan te oordelen over de omstandigheden of de motivatie, dat zal iedere vrouw voor zich moeten bepalen.

Waarom?
    Er is lang en hard gestreden om abortus legaal en veilig te maken, ik vind het niet respectvol om dat in ene van de tafel te vegen. Bovendien is abortus niet iets wat zomaar verdwijnt als je het illegaal maakt. Het verdwijnt dan naar achterkamertjes waar vrouwen op onveilige, onhygiënische wijzen geholpen worden en waarbij vele vrouwen/meisjes het leven zullen laten.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Wat ben jij denigrerend zeg.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In principe moet abortus een toegestane ingreep zijn. Alleen vind ik de termijn te lang. Als je wilt besluiten tot een abortus om niet-medische redenen, dan vind ik dat de termijn daarvoor een week of 12 moet zijn. Maximaal. Abortus is namelijk in mijn ogen niet een soort 'uitgestelde anticonceptie'. Als er boven die termijn een reden is om de zwangerschap af te breken moet dat in mijn ogen ook kunnen, maar dan wel om medische redenen en in goed overleg met artsen.

Wat ik nog wel lastig vind is de positie van de vader. Een moeder kan beslissen om een kindje te laten weghalen terwijl de vader het misschien wel wil. Of andersom: de moeder kan het kindje houden terwijl de vader het niet wil.

En ik snap natuurlijk ook dat je niet een vrouw kunt dwingen tot abortus of tot uitdragen van een niet-gewenste zwangerschap. Het is nu eenmaal haar lijf.

Maar... Een man kan dus niks. En is wel verplicht om voor het kind te betalen, als wordt aangetoond dat het van hem is.

Ik vind dat niet eerlijk. Als vrouwen het 'recht' hebben om te zeggen 'dit kindje wil ik niet', dan moet een man die keuze ook hebben. In ieder geval juridisch, omdat letterlijk niet kan.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

voor! Alleen in een heel vroeg stadium, voor de 9 weken.
    Alhoewel ik er zelf niet voor zou kiezen (ik zou het niet kunnen), en het vreselijk zou vinden wanneer iemand in mijn omgeving voor abortus zou kiezen, vind ik toch dat iedereen voor zichzelf mag weten.

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    #214 Knapie, 24 okt 2014
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
    Ik heb niet alles gelezen maar ik zeg voor!

ik ben van mening dat een vrouw baas is over eigen lichaam. Ik vind het soms ook goed dat we die mogelijkheid hebben. In bepaalde situaties is een kindje gewoon echt niet wenselijk en denk ik dat het beter is om het (piep)jonge vruchtje te aborteren i.p.v. de baby in een ongezonde situatie te laten opgroeien waar het wellicht van alles te kort komt.

Waar ik wel bang voor ben is dat sommige meiden abortus misschien als een anticonceptie zien. Daar bedoel ik mee dat sommige meiden wellicht opzettelijk onvoorzichtig met het e.e.a. om gaan want ja, het kan toch worden weg gehaald. Ik vind dat een vrouw (samen met de man!) er wel alles aan moet doen om een zwangerschap te voorkomen zolang deze niet gewenst is.

(ik ben overigens zelf ongepland zwanger geraakt. Niet door de anticonceptie heen, nee door mijn eigen stomme schuld omdat ik te onvoorzichtig was geweest met de anticonceptie. Heb dan ook geen moment getwijfeld en we besloten om onze verantwoordelijkheid te dragen en de kleine een mooie toekomst te bieden. Nu ben ik uiteraard heel strikt met mijn anticonceptie omdat ik een tweede zwangerschap op dit moment wil voorkomen).

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Wow, al bijn 24 uur en nog steeds open. We kunnen het dus wel, applaus!

Ik ben voor,al vind ik de termijn van 24 weken zonder medische reden wel te lang. Maar ja wat is medische redenen? Dat is natuurlijk een hele andere discussie.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit. Heel persoonlijk voor iedereen.

17. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Nope. Ik bedoelde gewoon wat ik zei.

Er stond: Ik vind het heel raar dat mensen zeggen "voor" abortus te zijn, dus voor eigen keus, maar er wel allemaal belachelijke regels aan hangen. Dus alleen als je door de pil zwanger bent geraakt of als je verkracht bent.

Dat er hier vrouwen zijn die zeggen ja ik ben voor abortus mits je verkracht bent of aan anticonceptie hebt gedaan en alsnog zwanger bent geraakt.

Dus als je een domme fout hebt gemaakt moet je maar gewoon dealen met je fout en ongeacht je situatie een kind op gaan voeden?

Iedereen maakt fouten. Men lijkt hier niet zo te geloven in tweede kansen . Er heerst een instelling van: "wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten."

Je kan iemands situatie nooit goed genoeg inschatten om te oordelen of iemand wel of geen abortus zou mogen laten doen. Daarom vind ik dat een ieder voor haarzelf mag kiezen wat zij doet in haar omstandigheden.

Ook gelooft men hier dus niet in "the heat of the moment" en echte passie. Jammer.

Ik ben zelf zo zwanger geraakt ;) pure verliefdheid, passie en lust, wel met mijn vaste vriend gelukkig dus ik wist dat het veilig was. Op zo'n moment van echte liefde dacht ik niet na over een condoom, ik wilde gewoon intiem zijn en seks hebben met hem.
    En nu krijgen we over ongeveer anderhalve maand een prachtige dochter!! :)

18. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Jip hier idem. Zoals ik een paar berichtjes terug schreef valt het bij ons nergens aan te wijten behalve aan onszelf. Waren op dat moment te druk/fijn bezig om nog een condoom te willen pakken. Echter erken ik dus wel dat het mijn eigen schuld is en hebben we ook de consequentie gedragen.

Wat leuk dat je een dochter krijgt, proficiat met jullie eerste kindje!

19. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Een hele serieuze vraag voor mensen die anti-abortus zijn:

Sommigen geven aan tegen abortus te zijn en gaan liever voor de optie adoptie. Stel dat je zelf voor die keuze stond. Er is echt geen enkele mogelijkheid om je kindje zelf te kunnen opvoeden. Zou je dan je eigen vlees en bloed, die je zelf had willen/moeten opvoeden en willen zien opgroeien aan andere mensen kunnen geven? Wetende dat nu iemand anders voor jou kindje zorgt en jij dat niet kunt?
    Ik zou daar niet mee kunnen leven. Klinkt heel egoïstisch maar ik zou mijn eigen vlees en bloed willen opvoeden en gek worden bij de gedachten dat iemand anders mijn kindje opvoed.

En stel je bent verkracht en raak zwanger. Tuurlijk houd je zielsveel van je kindje want het is je eigen vlees en bloed. Maar het is ook vlees en bloed van iemand die jou iets verschrikkelijks heeft aangedaan. Het kindje is vlees en bloed van een verschrikkelijke man. Je kindje is uit iets verdrietigs ontstaan. Ik zou daar persoonlijk veel moeite mee hebben.

Ik vraag me oprecht af hoe jullie hier tegenaan kijken?

20. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Dank je wel!! :)

Tsja, dat krijg je als je impulsief bent ;)
    Ja ik weet ook dat we dom zijn geweest, maar bij ons was het kindje welkom en zijn we ons best gaan doen. Er waren in onze omgeving nog mensen die zelfs met 6 maanden nog vroegen of we wel aan abortus hadden gedacht of zeiden: "je had het toch ook gewoon weg kunnen laten halen?"

Had gekund inderdaad. Maar dit was onze keuze. Ik heb gekeken naar abortus en hoe dat gaat, het kan zelfs met een pil, dan ben je er eventjes ziek van. Sommige dames nemen na onveilige seks the morning after pil, dat is vergelijkbaar.

Je kan niet zomaar vrouwen opdragen een kind te gaan krijgen omdat ze onveilige seks hebben gehad. Er is een manier het te stoppen. Waarom zou je mensen dat ontnemen omdat je het zelf niet zou doen?

Lekker veroordelend.

Deel Deze Pagina