Abortus

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat iemand abortus mag plegen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben absoluut pro choice. In alle opzichten, euthenasie en niet alleen medisch, homohuwelijk, transgender etc,..
    Waarom zou een ander over mijn lijf oordelen?
    En ik zie een kind wat niet levensvatbaar is buiten de buik nog niet als persoon.

Hoe minder taboe hoe beter. Juist de publieke discussie om samen normen en waarden te stellen over wat kan en echt niet kan. Juist hierdoor komen de verhalen over de 16 jarige meisjesfile bij de abortuskliniek en ontstaan discussies in de groepen die die meidengroep echt bereiken.

En het alternatief is geen recht op abortus. Maar het zal altijd toch uitgevoerd worden. Overal ter wereld, ook waar het verboden is. Maar dan met brienaalden in onsteriele achterkamertjes. Ik heb daar ooit een documentaire over gezien,... Verschrikkelijk.

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Je mag je mening hebben, maar die mag je ook op respectvolle manier uiten. "Dat is dom" en "ik word er misselijk van" valt buiten het respectvolle.

Daarnaast, als je geen discussie aan wilt gaan ben je op een discussieforum wellicht op de verkeerde plek.

3. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik ben tegen

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik ben het inderdaad met jou eens .
    Als een vrouw ervoor mag kiezen om een kindje niet op de wereld te zetten om welke reden dan ook , zou een man ook mogen kiezen om een kindje niet in zijn leven te willen . Een vrouw mag immers ook kiezen .

Maar ik lees hier dat het termijn 24 weken is , jeetje dat vind ik wel heel heftig zeg .

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik word er ook verdrietig van als mijn junkie kennis die het met iedereen doet voor drugs en zichzelf naar de gallemieze helpt waarvan haar kind al is afgepakt een tweede kind zou krijgen.
    Om zo'n kindje een kut leven en of geestelijke/lichamelijke problemen te besparen ben ik blij dat abortus bestaat.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben persoonlijk tegen, voor mezelf hanteer ik het gezegd: oud genoeg om hem erin te laten douwen, gevolgen voor mijzelf.

Nu ben ik van mening dat er ook momenten zijn waarop het niet anders kan, verkrachting, drugs scene, maar als ik me beperk tot de normale "we hebben sex omdat we elkaar leuk vinden" scene dan vind ik eigenlijk dat je weet waar je aan begint.
    Het maakt niet uit welke vorm van anticonceptie je gebruikt, er is altijd kans dat het daar door heen gaat.

Echter heb ik het wel in de omgeving mee gemaakt, abortus, en het is niet zo dat die personen er minder van zijn voor mij, dat is hun keus.
    Voor hun zal dat dan werken, voor mij niet.

7. floraa

floraa Niet meer actief

Ik vind dat wel een lastige kwestie. Ik denk niet dat je dat zo kunt vergelijken. Een embryo of foetus merkt het niet als zijn moeder hem/haar weg laat halen. Of ja, merkt het wel, maar hoe bewust zal dat zijn?
    Een kind wat geboren wordt en geen vader in zijn of haar leven heeft kán daar veel moeite mee hebben, zijn hele leven lang. Maar aan de andere kant kun je een man niet dwingen voor zijn kind te zorgen, wanneer vrouw er voor kiest het te laten komen.

Heel moeilijk zo'n dilemma. Ik weet echt niet wat ik het beste vind.

8. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn ongenuanceerde mening zal ik hier niet neerzetten, maar ik ben wel voor abortus onder bepaalde omstandigheden.
    En daar laat ik het bij...

9. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Voor.
    Ik ben heel blij dat het bestaat en dat iedereen de mogelijkheid heeft om dit als keuze te krijgen hier in Nederland. Dat wij 'gewoon' naar een kliniek kunnen, zonder ergens in een achteraf steegje geholpen te worden.

Ik ben dankbaar dat ik van de abortuspil (tot 7 weken zwangerschap) gebruik heb kunnen maken op mijn 15e(!!), omdat een klootzak het zo nodig vond om mij te gebruiken als frustratiepop nadat ik gehandbald had. Ik had dat kindje nooit een toekomst kunnen geven en weet zeker dat het ook nooit gezond geboren had kunnen worden. Hij -h*fter/ alcohol en drugsverslaafde.. bleek later bij de rechtzaak.. Ik; achteraf helemaal naar de kl*te. Blowen, kliniek.. nee..
    Heel dankbaar. Echt heel dankbaar.

Betekent niet dat ik nooit meer aan mijn vruchtje denk. Sterker nog; door mijn zwangerschap nu ben ik er meer dan ooit van bewust. Ik praat er veel en open over met anderen en dan kom je ook hele nare meningen tegen.,, maar ik sta nog steeds achter mijn keuze.

10. Storm

Storm Niet meer actief

In zo'n geval zou ik zeggen verplicht anticonceptie of nog drastischer. Maar dan zeg ik toch weer te veel. :)

11. Storm

Storm Niet meer actief

Dit is een van redenen die ik 100% kan begrijpen.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Wat heftig zeg, kattenvrouwtje. Zelfs na wat je is overkomen, denk je er nog heel gewetensvol over. Enne de mensen met nare meningen hebben niet in jouw schoenen gestaan.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik ben VOOR Abortus, maar dan niet om onzinnige redenen als in: "O, oeps was de pil vergeten en ben niet bereid het stappen op te geven."

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mwoah ;) In dit soort gevallen? Haal het zooitje er maar uit.

Kattenvrouwtje, ik denk dat dat de "gevallen" zijn waar abortus voor bedoeld is...niemand kan van een 15 jarig meisje verwachten dat ze de baby van zo'n persoon op gaat voeden.
    Het is ook geen vrijwillige keus geweest.

Het jammere is gewoon dat ik enkele mensen in mijn leven heb mee gemaakt die net zo goed een abonnement op de kliniek konden nemen...en dat allemaal omdat een condoompje niet zo lekker is, en het pilletje soms vergeten word. Kom op zeg, word volwassen.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat een ontzettend nare ervaring.

Ik ben er ook blij mee dat wij in een land leven waar we de keuze hebben. Dus daarom ben ik voor abortus.

Deel Deze Pagina