Abortus

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij dat iemand abortus mag plegen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Zie je het gedonder begint al. Geef mening en meer niet. Anders haalt dit topic 12 uur niet.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Maar wie zegt dat "deze stellen" op jongere leeftijd geen miskramen hadden gekregen?

3. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Laat maar. Ik haalde een voorbeeld aan van een stel dat ik kende. Ik ga hier verder niet over uitbreiden en nog meer meningen verkondigen want blijkbaar raak ik bij wat mensen de gevoelige snaar. ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Niet voor, niet tegen. Zelf zou ik het nooit doen, maar ik denk zeker dat er situaties zijn waarbij het beter is voor iedereen. Wel vind ik het heel belangrijk dat mensen beseffen dat het een laatste uitweg/noodgreep is en géén anticonceptiemiddel.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is 'Moord' al geroepen?

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik denk dat je voorbeeld misschien niet zo representatief is voor wat anderen om zich heen zien. De meeste stellen die ik ken beginnen aan kinderen rond eind 20 of begin 30. En al zou dat niet zo zijn - ik zie geen reden om keuzes van anderen te veroordelen.

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Sssst! Daar gaan we totalitaire godsdienststaat tegenover zetten hoor! Nu zoet zijn.

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Volgens mij nog nieg Aszz, maar lang zal het vast niet duren.

9. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Voor.. iedere vrouw mag die keuze voor zichzelf maken aangezien zij de zwangerschap zal moeten voldragen (of niet). Persoonlijk vind ik het wel erg luguber dat het tot 24 weken kan.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zeg niet alles wat ik denk ;)

Helpt niks. En er gaat toch meteen een slotje op.

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik vertelde dan ook dat ik het pijnlijk vind te zien dat stellen te lang wachten met zwanger worden, dus wel tussen de 35 en de 40 en dat het dan niet lukt.

Terwijl meisjes van 20 hun kindje weg laten halen.

Eigenlijk is het gewoon een ontzettend moeilijk onderwerp en is het voor iedereen anders. Je kan niet voor een ander kiezen wat zij moet of mag doen! Ieder vult zijn of haar leven op eigen manier in en soms doe je daar mensen in je omgeving pijn mee, so be it. (voorbeeld; mijn zus had een miskraam toen ze 25 was, kindere krijgen lukte maar niet. Haar vriendin, getrouwd, samenwonend, allebei werkende, werd zwanger en vertelde dat op een verjaardag en dat ze het weg ging laten halen)

Iedereen maakt zijn eigen keuze en dat is zijn/haar goedrecht. En soms kwetst je daar mensen nou eenmaal mee. Als jij maar voor jezelf de juiste keuze maakt!

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Persoonlijk vind ik het wel een beetje vreemd dat mensen reageren met voor,maar dat ze het wel raar vinden dat het tot 24 weken mag.Ik ben zoals gezegd helemaal tegen.En vind dus dat wanneer je het ook zou doen,het niet zou moeten mogen.Maar waarom zou het volgens sommigen wel bij bv 10 weken mogen,en niet bij 23 weken?Oprechte belangstelling voor ieders mening overigens.En ik respecteer ook ieders mening overigens.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

14. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik schrik er gewoon van omdat ik zelf zwanger ben en de groei van het kindje bij houd. Met 7 weken was het al een wormpje met kloppend hartje en ik zou dat zelf niet weg kunnen laten halen, maar sommige vrouwen dus wel. En dat moeten ze helemaal zelf weten.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #55 Nahla2013, 23 okt 2014
    Laatst bewerkt: 23 okt 2014
    Ik heb ooit een abortus moeten doen...
    Ik schrok heel erg van m'n zwangerschap en ik had net een baan, woonde net samen, we konden moeilijk rondkomen en ik was gewoon aan de pil.

Een abortus laten plegen is iets wat ik niemand snel aan zou raden.
    Ik heb het er nu nog steeds heel moeilijk mee. Zeker toen ik van m'n dochtertje zwanger raakte en de eerste echo kreeg.

Bij mij was er een grote fout gemaakt...
    Ik was 8 weken zwanger toen ik er achter kwam. Ik belde de kliniek in een opwelling op. Ik was nogal in paniek.
    Ik mocht de volgende ochtend om 8:00 komen en ze waren vooral geïnteresseerd in m'n verzekeringspasje. Dat was het ergste van alles.
    Ze gingen totaal aan m'n gevoel voorbij. Ik kreeg geeneens vragen...

Het was een bizarre gebeurtenis. Ik kreeg een echo om te zien hoe ver ik was (dat beeld krijg ik nooit meer van m'n netvlies)
    Daarna een verplicht gesprekje
    "Ja? Weet je het zeker? Welke anti conceptie gebruik je? Fijn, neem maar plaats. Je wordt zo opgeroepen."

Als ze zich aan de regels hadden gehouden en me de verplichte bedenktijd van 5 dagen hadden gegeven, dan had ik nooit ee abortus laten plegen.
    Ik was gewoon een soort van verdoofd.

Ik liet het zelfs doen in ene kliniek in Heemstede die heel hoog aangeschreven stond.

Kliniek zat trouwens bomvol met jonge meisjes van een jaar of 15/16

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

In de basis ben ik voor abortus. Ik vind dat een vrouw/stel daarin een keuze zou moeten hebben. Wel hoop ik heel erg dat ze dit niet als een vorm van anticonceptie zien. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen.

Ik weet niet of dit klopt wat ik nu ga zeggen, maar een 'reguliere' abortus kan volgens mij niet tot 24 weken. Dat is alleen bij hoge uitzondering mogelijk. Wel kun je een zwangerschap tot die tijd laten afbreken wegens medische omstandigheden.

Ik hoop altijd maar dat degenen die zich genoodzaakt voelen om een abortus te laten plegen , deze keuze heel bewust maken en daar dus ook de consequenties van zullen moeten dragen. Ook met eventuele schade die kan ontstaan bij een abortus.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat is puur de perceptie van wanneer iets een klompje cellen is, en wanneer iets een kindje. En ja, dat is moeilijk te bepalen, maar het verschil is wel reëel.

18. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    @Nahla2013

Wat een hartverscheurend verhaal!
    Ik weet niet wat ik moet zeggen. Sterkte wensen lijkt me wat misplaatst. :(

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    OK,respect voor jou mening.Ik heb een andere mening.

20. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Maar dat is ook prima. ;)

Deel Deze Pagina