Mee eens. Laat het alsjeblieft iets aparts blijven om een babytje weg te halen en laat het geen standaardzaak worden.
Ik ben blij dat het mogelijk is. Er zullen genoeg redenen zijn om het te doen. Of je het daar zelf mee eens bent dat is een andere vraag. Maar om het alleen mogelijk te maken nav verkrachting vind ik nogal bekrompen. Dan krijg je van dat stiekeme gedoe (liegen, zelf manieren vinden om abortus te plegen) waardoor de rest van NL weer de dupe wordt. Op deze manier wordt het nu gecontroleerd gedaan en krijg je begeleiding bij je keuze. Persoonlijk vind ik het wel goed dat de grens van 24 weken er is dat het alleen mogelijk is om medische redenen. zoals al eerder werd vermeld hier.
Bedankt voor je antwoord,en natuurlijk respecteer ik je mening.Ik hou er een andere mening op na.Maar ben ook bereid mijn mening bij te stellen,dus vandaar mijn oprechte interesse.
Ben ik niet met je eens. Zo'n vrouw mag dat zelf beslissen. Ik geloof echt wel dat het een hele moeilijke keuze is. Er wordt nu vaak net gedaan alsof het iemand niets kan schelen, maar er gaan echt een boel tranen bij gepaard. Overigens is adoptie echt niet zo makkelijk als hier wordt geopperd. Dat is psychologisch nog veel zwaarder.
Maar je hebt je toch echt zelf in die positie gebracht(verkrachting uitgezonderd natuurlijk). Even kleine rectificatie:ik zit het terug te lezen,en nu lijkt het net of ik jou bedoel,maar ik bedoel natuurlijk de fictieve persoon,in dit geval,die voor abortus kiest
Want? Ja ze had seks. Net zoals de meeste mensen seks hebben. Ze deed het veilig, mocht je het nog willen weten. Maar condoom gescheurd en MAP werkte blijkbaar niet. Ze menstrueerde gewoon, dus had niet door dat die extra kilo's niet van de wijn kwamen... Ze heeft ook getwijfeld over houden of adoptie. Maar voor haar was dit de beste optie en ik respecteer dat. En als mensen het daar niet mee eens zijn, is dat hun goed recht. Maar er is haar echt veel kwalijk genomen en dat is verschrikkelijk.
Tuurlijk mag je dat vragen,ik heb het inderdaad al geschreven Ik ben helemaal tegen abortus.Maar dat wil niet zeggen dat ik iemand die wel voor is,of het zelfs heeft ondergaan,zonder voorkennis zal veroordelen.
Ik zal het zeker niet veroordelen,maar heb er wel een andere mening over.En zoals je zelf al zegt,gelukkig mag dat.En persoonlijk vind ik alleen een condoom niet veilig,om de reden waar het bij je vriendin fout ging.
Overigens vind ik de opmerking dat iemand het zelf heeft gedaan altijd een beetje oneerlijk. Mannen hebben ook seks, maar zij kunnen niet zwanger worden. Dus zij mogen er wel op los gaan en vrouwen niet?
Iedereen weet dat je als vrouw,wat dit betreft erg kwetsbaar bent,en je dus als vrouw,je maatregelen moet nemen.
Klopt. Helaas werken maatregelen niet altijd even goed. Ik vind overigens wel dat een vrouw die geen ac gebruikt en zich dus bewust is van het feit dat ze zwanger kan worden, wel even een cursus mag volgen voor ze abortus ondergaat. Ken er meer die het zien als een soort van verlate MAP en daar kan ik geen begrip voor opbrengen.
Nou er gaan niet altijd heel veel tranen bij gepaard. En ik vind dat (oprecht) wel een aparte gedachtegang, een kindje laten aborteren met 19 weken omdat adoptie psychologisch gezien nog veel zwaarder is. Ik denk haast dat het dan meer gaat om de omgeving.
Nee, tenzij het om redenen buiten de vrouw om is, bv verkrachting etc. Vrouwen die zwanger raken omdat ze roekeloos gedrag hebben vertoond, nee, dan vind ik het niet. Wat je dan wel krijgt is de positie van het kindje, maar er moet minder makkelijk mee omgegaan kunnen worden.
En als man je verantwoordelijkheid. Niks zo mooi als 1 man en 1 vrouw samen dan komen deze dingen in de maatschappij ook niet (minder) voor.
Overigens vind ik dat wanneer je seks hebt je altijd rekening moet houden met een evt zwangerschap, of je nou anticonceptie gebruikt of niet.
Ik vind voor/tegen een beetje zwart-wit. In de meeste gevallen ben ik tegen maar er zijn altijd uitzonderingen. Bv. verkrachtig, of wanneer een zwangerschap zo schadelijk zou zijn dat een vrouw eraan kan overlijden o.i.d en dat dan alleen voor de 4e maand. Maar ik ben het ook met umm eens, daarom vind ik sterilisatie een betere optie dan anticonceptie wanneer je echt geen kinderen (meer) wil. Uitspraken zoals van die man van de SGP dat het lichaam van een verkrachte vrouw zelf het vruchtje zou afstoten, vind ik echt walchelijk! Ken helaas genoeg voorbeelden van verkrachte vrouwen die wél zwanger werden...
Ja wel, maar zeg nou zelf hoe vaak gebeurd dat in NL verkrachting met een baby als gevolg? Dat liet ik buiten beschouwing in mn antwoord. ging me om de rest van de dingen. (Vrije sex/partners)
Dat is wel erg positief gedachtAls een man een condoom gebruikt,voldoet hij mijne inziens aan zijn verantwoordelijkheid,en een vrouw de pil,of andere anticonceptie.