Keeltabletten!??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Glinster2, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glinster2

Glinster2 Lid

24 okt 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

belangrijk vraagje!
    Mag je keeltabletten zoals strepsils zuigen als je zwanger bent?
    Ik begin namelijk enorm last te krijgen van keelpijn, en aangezien ik denk dat ik vorige maand mijn vroege miskraam in de hand heb gewerkt met pijnstillers te nemen die ik niet mocht nemen, durf ik nu niks meer nemen zonder ik zeker ben of het wel mag!
    Wie kan mij helpen??

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Volgens mij mag je strepsils wel beperkt nemen maar ik had de zuigtabletten van de kruidvat en die moeten zeker bij een zwangerschap en werkten ook erg goed.

Je kan altijd zoiets als anti-flu nemen, dat kan helemaal geen kwaad met mate of normale keelsnoepjes.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, strepsils mogen niet!

Ik ben momenteel mijn stem kwijt door verkoudheid en keelpijn, dus ik heb het net helemaal uitgezocht. Je mag helaas (bijna) niets. Je mag Isla Moos, Ricola en met mate dropjes. Verder: gorgelen met zout water.

Trachitol en andere keelpastilles mogen niet. Is me door 2 apothekers, een huisarts en een vk uitgelegd allemaal.

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Allerlei medicijnen mogen inderdaad niet maar gorchelen met een opgeloste paracetamol in water kan helpen en dropjes zijn ook erg goed voor de keel maar neem deze met mate.

Overigens gaat er een flinke griep rond dus betwijfel of iets je zal helpen

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet dat strepsils worden afgeraden en dat je IslaMoos gewoon mag nemen. Beterschap.

6. Glinster2

Glinster2 Lid

24 okt 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dankjewel dames! Wat ben ik blij dat ik er nog geen genomen heb! Ik weet nog niet of ik al zwanger ben, maar de vorige keer heb ik ook die pijnstillers genomen in de veronderstelling: 'het zal nog wel niet' en toen had ik een miskraam dus wil nu liever op zeker spelen!

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Thee met honing helpt hier goed tegen keelpijn

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Stel dat je echt griep krijgt oid: koorts is ook niet goed en paracetamol is veilig. Dus neem dat vooral als het nodig is om koorts te verlagen.

Beterschap!

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Kamille thee met honing werd mij aangeraden door de verloskundige

10. Zwangervande2de

28 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gorgelen met zout water, helpt het beste!!
    Van de Hema heb je ook keeltabletten, die mag je ook hebben tijdens je zwangerschap.

11. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Heb het vorige week nog gevraagd aan mijn apotheker omdat ik ook keelpijn kreeg, die zei dat je gewoon strepsils mag omdat het meeste suiker is. En ze gaan het niet op zwangere vrouwen testen dus in de bijsluiter zeggen ze daarom uit voorzorg dat zwangeren geen strepsils mogen.
    Maar volgens de apotheker kon het dus echt geen kwaad.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik dacht al dat ik gek was want ik heb dus ook gewoon gehoord dat je Strepsils mag nemen en ook de zuigtabletjes van het Kruidvat, die heb ik namelijk circa 8 weken geleden ook enkele dagen gebruikt omdat ik super verkouden was.
    Heb nog de bijsluiter gelezen voor de zekerheid en in die van het Kruidvat stond niet dat zwangeren het niet mogen hebben, Strepsils heb ik niet gekocht toen.

Deel Deze Pagina