Hoe doen jullie dit? Ik kan geen hap nemen (tussendoor) of meneer probeert het af te pakken en wordt ook echt heel boos als hij het niet krijgt. Ik kan natuurlijk gewoon niks lekkers nemen haha, maar op een verjaardag o.d. wordt dat ook lastig. Iets geven wat wel voor hem geschikt is trapt hij niet meer in, zolang het onbekende nog in zicht is wil hij dat. Ben benieuwd!
Hier krijgt hij van veel dingen een hapje (niet van chips oid natuurlijk) maar wel stukje appel uit de appeltaart bijvoorbeeld. En dan iets wat hij wel mag en heel lekker vind. Aardbeien ofzo. Gaat tot nu toe nog goed als we ergens zijn. En thuis eten we eigenlijk altijd wel dingen die hij ook mag. (Chocola en chips eet ik wel als hij slaapt)
En bijv van (zoute) worst? Of koekjes? Ik geef nog borstvoeding en heb echt continu honger helpt ook niet mee natuurlijk. Ja misschien is t ook wel een stomme vraag, er valt niet zoveel tegen te doen behalve niet geven of zelf niet nemen heel irritant dit. Vind t best wel zielig ook, denk dat ik gewoon stiekem omgedraaid wat in mn mond ga stoppen voortaan Stomme is dat hij echt heel slecht eet. Maar gister gritste hij een stuk grilworst uit mn hand en dat vondtie dan weer lekker veel te zout natuurlijk.
Worst eet ik zelf niet vaak dat scheelt koekje op visite mag hij wel een paar kruimels van me. Ik heb idd ook meer trek van de bv. Maar ik eet dan wat als hij slaapt dus dan ziet hij het niet. Dat scheelt weer.
Hier ook hetzelfde. Zo jaloers als de pest. Maar ik geef meestal niets, ook al huilt hij. Als hij één hapje krijgt, wil hij meer. En dat kan niet altijd. Dus dan huilt hij net zo goed. Idem als de fles leeg is, ook huilen. Is zo over
Ligt eraan wat voor schema je volgt natuurlijk. Bij rapley mag alles, behalve zout en suiker. Maar over aardbeien wordt vaak gezegd. Fruit met een haartje wacht een jaartje. Dus dan idd vanaf een jaar. Als je kindje eigenlijk vrijwel nergens op reageert en er geen allergieën in de familie zijn, kun je het best wel geven.
Welkom in de wereld van het opvoeden . Hier kreeg/krijgt ze het niet als ik het niet oké vind. Dat kan ze niet leuk vinden maar dan heeft ze pech. Ik ben helemaal niet streng maar sommige dingen krijgt ze gewoon niet. Ik heb altijd een alternatief voor haar en dan kan ze kiezen, dat of niks. Ik ga niet stiekem zitten doen in ieder geval.
Echt? Ik had op voedingscentrum gekeken en daar stond op dat t wel mocht. Hij vind het heerlijk elk geval.
Bedenk wat je wel wilt geven en wat niet. En blijf daar ook bij. Er zullen altijd dingen zijn die je kind niet mag hebben. Moeten ze ook leren. En ze mogen daar ook best boos en verdrietig om zijn. Ook met die emoties moeten ze leren omgaan. Maar om het nou uit de weg te gaan (en dus gewoon geven) omdat het makkelijker is, is denk ik niet de juiste manier.
Herkenbaar, hier ook nog steeds met 17 maanden. Avond eten eet hij dus standaard t zelfde. Ooit maak ik vooraf iets voor hem, met grote honger zal hij t opeten, anders niet als wij dan niets eten. Het is soms wat aanpassen maar gaat best goed. Wat betreft mee eten op verjaardagen is het ook gewoon aanpassen, hij mag best een stukje van een toastje proeven en anders is t een mooi dieet voor mij Mijn zoon van 6 ziet ook wat ik allemaal in mn mond stop dus stiekem eten is zowiezo voorbij
Hmm dat van die aardbeien wist ik ook niet, ik geef eigenlijk alles waar geen/ weinig zout en suiker in zit? Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit "probleem".. en ja lijkt erop dat het opvoeden begint haha. Vind het nu alleen nog wel sneu omdat je nog niet echt iets kunt uitleggen. Overigens vanavond wel leuk, we dachten er maar eens gebruik van te maken dus gingen zelf vòòr het eten even nonchalant sperziebonen snacken (bah). Uiteraard wilde hij dit toen ook: serieus hij heeft er gewoon 8 op! Hahah zo heeft het ook zn voordeel dus.
Aardbeien is een beetje afhankelijk van welke richtlijn je volgt (er zijn er meerdere en allemaal net anders om het makkelijk te maken haha). Mijn zoontje at met 6 maanden gewoon alles mee. Alleen geen zout , suiker en honing. Maar herkenbaar, ik at dus dingen die hij wel mocht. Kreeg ook mega honger van de bv, en echt snacken deed ik als hij sliep. maar heb ik mezelf redelijk afgeleerd ondertussen. Snack nu gewoon fruit en groente en dat mag hij altijd hebben.
Heel herkenbaar en ook hele normale ontwikkeling denk ik. Als ouders geef je het voorbeeld en kind gaat het op den duur na doen. Hier had vooral dochter het heel sterk, begon ook rond de 9 maanden. Vanaf die tijd is ze voor zover mogelijk met de pot mee gaan eten. Ze wilde ook geen prakjes of zo meer, maar gewoon het eten in stukjes zoals wij dat ook hadden en soms kon je dan tussendoor een hapje naar binnen stoppen. Zelf snacken deed ik dan wel als ze sliepen, maar bij de 2e werd dat toch ook lastiger omdat de oudste ook rond loopt. Wat betreft de aardbeien en kiwi enz. Die heb ik ze hier wel voor hun 1e jaar gegeven, maar wel toen ze een paar maanden bezig waren met de bijvoeding en ze verder nergens allergisch voor leken te zijn. Is bij allebei goed gegaan. In 1e instantie wilde ik bij de oudste wel netjes wachten, maar op een dag kwam hij terug van oma en vertelde ze heel blij dat hij lekker kiwi had gegeten, geloof dat hij toen 9 maanden was. Ik heb er een nacht de kriebels van gehad, maar niks aan de hand, dus daarna minder krampachtig in geworden en bij de jongste weer op dezelfde manier gedaan.
Ik ben eigenlijk best verbaasd hoeveel mensen dus blijkbaar of zelf iets laten waar ze zin in hebben, of toegeven aan hun kind. Het is toch niet zo gek om kinderen te leren dat sommige dingen gewoon niet mogen voor kinderen en wel voor ouders of anderen? Gister bijvoorbeeld waren we het WK aan het kijken en er waren pinda m&m’s. Daar vind ik haar gewoon te jong voor. Die krijgt ze niet en dat heeft ze maar te accepteren. Dan ga ik toch echt niet zelf die m&m’s laten staan (zeker niet in mijn hoogzwangere toestand ). Er waren genoeg andere dingen die ze wel mocht, daar doet ze het dan maar mee.
Maar dan stonden er dus andere dingen op tafel die ze wel mocht, dat vind ik anders en dat gebeurd hier ook. Maar met elkaar aan tafel zitten en wij iets op ons bord scheppen en baby een prakje voorzetten vind ik toch iets anders en daarin wil ik best meebewegen, vind ik bij de ontwikkeling horen. Maar ze hebben hier ook heel lang maïs vingers als hun chippies gezien terwijl wij gewoon onze eigen chips eten.
Maar dat was toch ook de vraag van TO? Over tussendoortjes en iets lekkers. Avondeten vind ik inderdaad ook anders. Maar zelfs dan kunnen er dingen zijn die ze (nog) niet mogen.
Ik heb in die periode alles laten proeven eigenlijk, behalve rauwe vis, rauw vlees en honing natuurlijk. En nog steeds eigenlijk...vaak wilt hij iets nieuws graag proeven en dat mag, hij beslist dan zelf wel wat hij ermee doet. Ondanks dat ik hem alles heb laten proeven is hij niet overdreven fan van snoepjes en andere ongezonde dingen eigenlijk. Hij lust geen taart, geen slagroom, geen mayo ea sausjes, geen pannenkoeken enz enz... Dus lekker laten proeven zou ik zeggen. Pas als je iets regelmatig echt gaat aanbieden aan je kleintje ben je hem aan het laten wennen aan een smaak naar mijn mening, maar af en toe een hapje taart op ene verjaardag kan echt geen kwaad.
Dochter at gewoon doorgaans met mij mee hoor ook op visite. Maar ik heb steevast appeltaart of cake. Ben geen liefhebber van slagroomtaart etc. Alles met veel lactose moet ze niets van hebben dus t merendeel van t gebak is veilig. Maar paaseitjes en aanverwanten stikgevaren staan nooit op tafel, ze is zooooo snel. Leerde dr wel dat ze niet zomaar wat mag pakken en moet vragen, maar dat komt door de ervaring dat een ukkie alles pakte, proefde en uitgekloven en afgesopt weer op de schaal teruglegde. Chips moet ze niks van hebben dat knispert alleen prachtig. Dus hier een makkie. Wilde je haar intens gelukkig maken was t met een prakkie ongeacht t tijdstip. Potje olvarit broccoli als ultieme favoriet, maf kind. Aardbeien is na 1 jaar, ivm allergieën, maar spoel ze af onder heet/kokend water en daarna koud water en de ergste haren zijn kapot. Daarom zie je ze ook in fruithapjes onder t jaar.
Dat is hier ook. Ik eet het dan maar ff stiekem in de keuken Bij mijn weten mag je alle gezonde voeding van je zelf gewoon geven. Aardbeien vinden ze hier heerlijk!