tanden poetsen: geen optie...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hoi,

Mijn jongste dochter van net 2, wil alleen zelf haar tanden poetsen. Dat betekend: tandpasta eraf eten. Wij mogen absoluut niet helpen. Heel soms lukt het eventjes (seconden...), aan de kiezen mag ik echt niet komen. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Bij mijn oudste dochter is het geen enkel probleem. Sterker nog, die wil alleen dat ik haar tanden poets...

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
    Madelief

2. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Mijn dochter wil eigenlijk ook alleen maar zelf tanden poetsen. Zodra wij willen gaan poetsen wordt ze ook enorm boos, ze wilt het gewoon zelf doen. Wat bij ons wel helpt is tot tien tellen. Ik laat haar eerst zef poetsen, na een tijdje tel ik tot tien en dan is de tandenborstel voor mij en kan ik goed napoetsen. Dit werkt zelfs als ze bij drie seconden nog nee loopt te gillen. Het is misschien handig om het de eerste paar keer liggend uit te proberen.

Groetjes

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Anders afleiden? Ik geef D. Altijd de tube tandpasta. Bij C. Niks geen last.. J. Daarentegen was t echt drama, maar gewoon even in de houdgreep, ik wil ook wel eens iets niet, maar soms MOET t gewoon even.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje gilde de hele straat bij elkaar, had alles al geprobeerd dacht ik. Tot ik hoorde over beloning met stickertjes.

Dus ik heb op een A4 tje een velletje gemaakt en gezegd: als mamma jouw tandjes mag poetsen, mag jij een mooie sticker plakken.
    En het drama was ineens over.

Inmiddels plakken we geen stickers meer, maar tanden poetsen gaat nog steeds goed. Het is niet z'n leukste hobbie, maar hij laat t wel toe.
    Gaat nu al een drie maanden goed denk ik.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik ben daar van het begin af aan erg duidelijk in geweest, eerst poets mama en dan mag jij, als je mee werkt ;). Dus ik poets dan schreeuw je maar maar als je moeilijk doet leg ik nadat ik gepoetst heb de borstel weg en leg ook duidelijk uit je moet wel mee werken zodta mama goed kan poetsen als je dat doet mag je na mama zelf nog even, na 2x weg leggen ging het al stukken beter en mocht hij even zelf, tegenwoordig komt hij netjes bij me staan doet zijn mond open en werkt perfect mee, poetst daarna zelf nog en legt hem na een paar minuten zelf weg onder het mom ik ben klaar, dus volhouden en duidelijk zijn.

6. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Bij mijn zoontje was het eerst ook een drama.
    Ik zing nu het tandenpoetsliedje ( half zelf verzonnen met iedere keer weer beetje gekke tekst) en het gaat een stuk beter. Ik poets meestal eerst en daarna mag hij zelluf nog effe poetsen. Hij roept dan : KLAAR!! en dan is het al gebeurd haha.
    Succes ermee
    liefs Pluisje

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eerst mama, dan dochter. Ik probeerde haar vaak af te leiden door iets in haar handjes te geven of door haar mijn tanden te laten poetsen...soort van ;) Dan deed ze mijn tandenborstel in mijn mond en dan ik daarna haar tandenborstel bij haar. Of vriend ging ernaast staan en ook z'n tanden poetsen, zodat ze kon zien dat ze niet de enigste was. En we bedachten "gekke" geluidjes: AAAAAH, IIIIEEEE. Doen we nog steeds, zodat ik zowel goed bij de binnen- als bovenkant kan. :D

Maar helaas ook een paar keer dat ze echt weigerde en we haar op de commode zette en dan echt "dwongen" om te poetsen. Onder luid protest natuurlijk, maar helaas voor haar vind ik tandenpoetsen geen discussiepunt. Het gebeurd hoe dan ook. Uiteindelijk koos ze na 2x ruzie eieren voor haar geld en sindsdien geen problemen meer gehad.

Tandjes zijn zo snel verpest bij kinderen. Dus probeer echt door te zetten!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze dan ook echt even pech. Vanaf 1 jaar worden de tandjes consequent gepoetst. Meestal kijkt ze hier s avonds even een filmpje op de laptop. Als ze dwars is mag ze die niet eerder verder kijken dan dat haar tandjes gepoetst zijn. Dat doen we hier expres al beneden om drama's boven te voorkomen.
    's Morgens zet ik haar op het aanrecht en mag ze er niet eerder af dus dat lukt meestal ook aardig.

9. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik geef mijn dochter een tandenborstel in haar handen en ik ook een. Samen tandenpoetsen zij boven ik onder ik onder zij boven.

Deel Deze Pagina