Absurde prijzen!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Tip boek in eind september losse tickets online. Dan zijn de prijzen net bekend en het goedkoopste... Wij vliegen voor 75 per ticket naar Mallorca in de schoolvakantie. Wel overdag maar dat wil ik graag met kinderen. Overdag vliegen is goedkoper dan populaire tijden. Door de week is goedkoper dan het weekend. Kijk per dag wat de prijzen zijn! Tussen zaterdag en dinsdag kan wel meer dan 100 euro zitten per ticket. Dat is een groot verschil met 4 of 5 personen.

Verder kan los boeken veel.schelen ten opzichte van pakketreizen. En hoe meer sterren en faciliteiten hoe duurder. Vraag jezelf af of je overal gebruik van maakt.

Ipv Spanje is Kroatië soms ook goedkoper.

2. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Haha dit is wel heel toevallig! Ik pb je even als je het goed vind.

L0nneke vindt dit leuk.
  3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je dan de laatste 2 weken van de schoolvakantie pakt, ben je alweer veeeel goedkoper uit. Wij zaten afgelopen jaar met 2 kinderen (11 en toen nog 13) 2 weken in Griekenland voor 2000 euro. Enkel logies, maar eten kun je zo duur maken als je wilt. Wij hadden beleg ingeslagen in het appartement en haalden elke ochtend een vers brood. Prima te doen. In de avond uit eten, maar ik had er ook voor kunnen kiezen om zelf wat te maken, zat een prima keuken bij..

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kwam nog bagage en wat andere kosten bij. Reis kwam in totaal op circa 2250 euro uit, inclusief stoelreserveringen in het vliegtuig.. Exclusief leefgeld in Griekenland..

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Los hotel en ticket is inderdaad vaak stuk goedkoper.

Wij hebben eigen tent en gaan gewoon met auto a 500,- camping + benzine, + tol. In de bouwvak is complete vliegreis echt niet te betalen.

Door zo low budget te gaan houden we geld over om eens in de 2 Jr verder weg te gaan. (dus in Feb vliegen we naar Thailand :D)

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Al eens aan een huurtent gedacht? dat scheelde ons toen op 3 weken net geen € 1.000,00. Wij zitten ook liever in een stacaravan dan in een tent, maar als het verschil zo groot is, kiezen wij altijd voor de huurtent.

We gaan het aankomend jaar anders doen. Onze oudste wil niet meer mee en we hebben nu eens voor een vliegvakantie gekozen. We gaan 2 weken naar Cyprus, 2 volwassenen en 1 kind (dan 12). We zijn dan € 2608 kwijt, dat is dan vlucht, 3x20kg ruimbagage (retour), transfer en logies en ontbijt. We zitten in Brilliant, vlak aan zee en een mooi zwembad erbij.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Zo doen wij het ook, goedkopere vakanties met de tent en sparen voor een duurdere verre reis.
    Maar bedenk je goed dat als je kind leerplichtig is. Dan zijn de kosten van een vliegreis in de mei vakantie of zomer vakantie ook naar thailand soms echt bizar hoog plus dat je bijna volledige kosten hebt voor de tickets van je kinderen. Wij gaan volgend jaar in de mei vakantie naar caribisch gebied. Alleen de tickets met koffers is al 3500 euro. Terwijl als we een week eerder hadden kunnen gaan het meer dan 1000 euro goedkoper was!

8. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij boeken eigenlijk altijd los, omdatdat voordeliger was. Was ... Want deze keer zie ik dat toch niet.

Heb voor een camping gekeken, een stacaravan, een tent wil ik échte niet. Maar dat zijn net zulke hoge prijzen als een vakantiepark, hotel of appartement.

Ik denk dat het gewoon even schakelen is. We zijn afgelopen jaren gewoon verwend (verpest). Dan gingen we drie keer per jaar 10 dagen en waren we in totaal voor die drie keer, minder kwijt dan nu in de zomervakantie.

We kunnen het betalen en zullen gewoon blijven gaan, maar ik sta er wel bij stil dat het voor zat mensen niet haalbaar is.

baby90 vindt dit leuk.
  9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Dat herken ik wel hoor, moest ook wel even slikken toen we dus ook naar het hoogseizoen moesten gaan qua boeken en ik de prijzen zag! Ik weet nu gewoon dat we voor de zomer veel geld kwijt zijn helaas. Het scheelt voor ons nu wel weer dat we nog maar met zijn drie gaan, maar dat maakte voor een eigen vervoer reis plus accommodatie al niet uit, voor het vliegen natuurlijk wel!

Ik kwam met alles los boeken ook niet goedkoper uit, ik ben nu (met de vroegboekkorting) ruim € 400 goedkoper uit via TUI dan dat ik het zelf los had geboekt.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Klopt, maar ik zit in het onderwijs, dus moet de laatste vakantieweek weer oo school zijn....

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja omdat mijn partner in onderwijs zit zijn we altijd al aan die dure periodes verbonden. Maar als ik zie wat 10 dagen Turkije kost vlieg je voor dat geld ook 3 weken naar Thailand bijvoorbeeld. En qua reis spreekt mij dat weer mee aan :)

Die gouden tijden zijn voorbij. Vroeger tijdens mijn HBO opleiding "spijbelde" ik wel even een weekje. Dan gingen we last minute naar Mallorca half pension voor 170,- p.p. Later als we met pensioen mogen misschien weer :roflmao:

Caithy, Mamanama en mamameer vinden dit leuk.
  12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Yeuu Vakantie geboekt? Of nog altijd op zoek?

13. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Staat even on hold. Haha.
    We gaan met kerst nog wat zon opzoeken, dus dat heeft nu prioriteit.
    Maar wil het eigenlijk deze week gaan rondmaken, vastzetten en boeken.

Het is hoe het is.. we gaan toch gewoon op zoek naar een appartementje op de Balearen.
    Genieten van het leven en dat doen wij op die manier.

Cindy1977 en L0nneke vinden dit leuk.
  14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier is de kogel door de kerk; wij gaan naar Park Umag met eigen zwembad.
    Gisteren was hij nog 1440 euro en nu nog maar 1209... (tui)
    Overal betaal je tussen de 950-1200 voor een stacaravan, wat ik eigenlijk al teveel vindt, maar met deze optie erbij; kan ik hem niet weigeren.
    Ik kan mijn kinderen in de gaten houden, terwijl ik zelf bij de caravan zit win-win
    We waren ook van plan om in Oostenrijk een weekje te zitten, dus dat moet maar iets goedkoper hahahahaa

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier Gran Canaria nu met 6,4,2. We gaan er al 8 jaar heen. We boeken alles los en zijn voor 3 volle weken zomervakantie (exclusief eten, want we nemen nooit all in, daar hebben we winkel op/naast het park en avond eten kunnen we tegen betaling aanschuiven wanneer we willen) met autohuur zo'n 3000 euro kwijt.

Het is al veel duurder dan buiten de vakantie. Toen ik nog alleen met m'n man was zaten we voor 1200 euro een maand met z'n tweeën met auto stallen en huren haha. Dat gaan we nu niet meer redden. Park is sinds overname ook wel wat duurder geworden helaas.

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik werk in het onderwijs en bij ons op school gaan veel kinderen in de meivakantie naar het buitenland op vakantie (vliegvakanties). Is goedkoper, heb ik me laten vertellen. Misschien ook een idee, ipv de zomervakantie? Wij zoeken zelf meestal in de voorjaarsvakantie de zon op en boeken dan alles los.

17. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Meivakantie is inderdaad vaak een stuk goedkoper, maar het weer is dan ook twijfelachtig. Zeker omdat de meivaka tje tegenwoordig

18. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oeps foutje. Zeker omdat de meivakantie tegenwoordig in april valt.

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Waar gaan je dan heen, Meijtje?

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Maspalomas caybeach princess. http://www.caybeach.com. We boeken via eigen site en vliegen vanaf België. Melissa doet kinderanimatie (Vlaamse die sinds puber op Gran Canaria woont), Carlos achter de desk spreekt ook Nederlands. Groot zwembad.
    georganiseerd via Nederland alleen tegen monster prijzen te boeken.

We nemen wel altijd een huurauto want we gaan naar Amadores strand, gaan altijd wel een keer de bergen in, grote boodschappen bij de hyperdino en de Holland shop, want 1 van de kinderen lust bar weinig en zo krijg ik er nog iets in.

Misschien in nabije toekomst huisje kopen op Gran Canaria. We zijn zijdelings wel op zoek, maar moet net iets voorbij komen naar onze zin :)

Deel Deze Pagina