Absurde quarantaine regel op werk

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bulakgirl, 25 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier deed de werkgever dat preventief na alle vakanties. Of je nou thuis bleef of in Nederland of buitenland. Ons werk kan 100% remote dus dat is het probleem niet.

Werkgever heeft geen zeggenschap over de privesfeer. Uitsluitend in het kader van goed werknemerschap kan je daar iets van vinden, met spandoeken leuzen tegen je werkgever en zo je werk in een kwaad daglicht zetten zouden ze een punt hebben, maar gijzeling (daar heb je t in feite over) buiten werktijden valt daar niet onder, zéker wanneer de RIVM andere, veel lichtere, richtlijnen hanteert.

Het wel of niet naar buiten gaan na negatieve test en klachtenvrij is ook niet tegen bedrijfsbelang in, elke willekeurige rechter veegt dat zo van tafel lijkt me.

Oproepen om met klachten thuis te blijven, tja dat zou dan weer zorgplicht zijn maar dat kan alleen binnen de werkingssfeer van de werkgever/werknemer relatie.

bulakgirl vindt dit leuk.
  2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij mijn man op het werk ook een vreemde eis.
    Als je een test laat doen moet dat bij een bureautje waar zij afspraken mee hebben. Doen ze dat niet, dan zouden de kosten voor eigen rekening zijn?!?! Wat een onzin, een test laten doen kost je niets. Volgens mij willen ze op deze manier besmettingen alleen maar onder de pet houden, zodat ze zelf maatregelen kunnen nemen ipv dat de ggd heel het bedrijf tijdelijk sluit. Dat hele verhaal stinkt.

Ysabella, merah, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Nou zeg dat wel. Ik wist niet eens dat dat kon ergens anders laten testen.
    Is het een bekend bedrijf van jou man? dat ze ook bang zijn misschien voor negatieve publiciteit?

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Daar doe ik liever geen uitspraken over, maar dat zou ook zomaar kunnen.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Die zijn ook niet helemaal lekker daar. Je kunt toch een test afnemen?? Waarom zou je in quarantaine gaan als je nergens last van hebt:o:

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dat bedrijf mag de uitslagen nog eens niet doorspelen naar de werkgever.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat een volslagen onzinregel.
    Ik hoop dat mensen met klachten zich gewoon via de ggd laten testen (want ook gewoon gratis) en niet meegaan in dit soort praktijken.

Als je andere gezondheidsklachten hebt ga je ook niet bloedonderzoek laten doen door een "bij wg aangesloten lab" die vervolgens de uitslagen met de wg communiceert.

Ik zou deze eis echt melden, dit mag absoluut niet.

Ysabella, SAARC en Lynx vinden dit leuk.
  8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou het wel willen doen, maar man wil het niet.

9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp moet iedereen 10 dagen thuis blijven als ook maar iemand een keer hoest/niest of iets dergelijks?

Dus bij de volgende keer mooi weer is heel het bedrijf 10dagen dicht?:rolleyes:

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij dit bedrijf blijkbaar wel. Gelukkig is dat niet overal zo!

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ja... Hoewel natuurlijk een keer hoesten en niezen kan, maar snotneus en constant hoesten etc je idd 10 dagen na 24uur symptoom vrij thuis in quarantaine blijven waarin je eigenlijk je huis niet mag verlaten

12. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Nee inderdaad. Die zijn slimmer:roflmao:

Deel Deze Pagina