Absurde verschillen in prijs peuterspeelzaal

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mamavoorde2x, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    wij betalen 35,34 voor 1 ochtend en 1 middag pw.. valt mee als ik het zo lees! ;)

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zouden rond de 100 euro kwijt zijn voor 2 ochtendjes (6uur in totaal per week)
    Belachelijk veel wij hebben besloten om onze dochter naar het kdv op dorp te doen beste uitvinding ooit ze gaat nu 10 uur per week (08.00 tot 13.00) en zijn rond de 95 euro per maand kwijt (eten drinken tandenborstel/tandpasta luiers alles inbegrepen)
    En het fijne is dat als ik avonddienst heb dan gaat ze 's middags of als ik een andere dag werk kan het ook en dat allemaal voor 6.45 per uur.
    En ze heeft het zo naar haar zin.

3. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Wij betalen ruim €45 per maand voor 1 ochtend per week van 3 uur.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Pfoe, wat een verschil in prijzen. Als ik het zo lees, betalen wij best veel. Blijkbaar zijn er geen landelijke richtlijnen voor. Ons zoontje gaat sinds deze maand twee ochtenden (van drie uur) naar de peuterspeelzaal, dus zes uur per week. Hiervoor betalen wij ca 100 euro per maand. Tijdens schoolvakanties en op feestdagen (peuterspeelzaal gesloten) moeten we gewoon doorbetalen.

Ik heb even zitten rekenen... 38 weken van 6 uur is 228 uur op jaarbasis, met een tarief van 1200 euro op jaarbasis, kom ik uit op een gemiddelde uurprijs van 5,26 euro voor de peuterspeelzaal. Dat is toch best hoog.

Overigens betaalt iedereen hier hetzelfde tarief, ongeacht inkomen. Alleen kinderen met een speciale indicatie (bijv. vanwege spraakachterstand) betalen aanzienlijk minder en zij mogen/moeten meer uren komen.

Deel Deze Pagina