Teleurgesteld - familie informeert niet naar 12-weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Elly80, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elly80

Elly80 Lid

Jan 22, 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Vanmiddag positieve 12- weken echo gehad. De kleine was aardig aan het bewegen met de handjes en voetjes. Ook het hartje klopte stevig mee. Kortom: helemaal gerust gesteld en tevreden.
    's Avonds hebben mijn ouders en zus gebeld om uiteraard te vragen naar hoe de echo was. Hoorde echter niets van mijn schoonouders en 2 schoonzusjes. Mijn teleurstelling hierover uitgesproken naar mijn vriend en hij gaf aan dat ze ws. de datum niet zo in hun hoofd hadden / genoteerd hadden. Ik gaf aan best wel teleurgesteld te zijn. Wordt ik 10 minuten later niet gebeld door mijn schoonouders om te vragen hoe het was gegaan die middag.
    Ik vertrouwde het zaakje niet en heb mijn vriend nog gevraagd: je hebt ze toch niet gebeld om ze hier op te wijzen toch? Nee! Dat zou hij nooit doen.
    Ik vertrouwde het toch niet en heb zijn telefoon gecheckt toen hij boven was. En ja hoor: het telefoonnummer van zijn ouders stond nog in het scherm en bij recent kon ik zien dat er 10 minuten voordat ze belden een oproep hadden gehad van mijn vriend.
    Ik hem hiermee geconfronteerd en dat vond hij natuurlijk niet leuk: dat ik z'n telefoon checkte. Nou: ik vind het niet leuk dat er niet aan mij gedacht wordt. Kortom: een grafstemming hier. Zijn zusters hebben ook nog niets van zich laten horen.

Verwacht ik nu echt te veel van mensen? Of zijn die de zwangerschapshormonen en moet ik me niet zo aanstellen. Ik vind het gewoon jammer, 1 klein telefoontje is toch niet teveel gevraagd.

In hoeverre hebben jullie belangstelling ontvangen van familieleden bij echo's?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier inderdaad bij elke echo veel aandacht van zowel mijn familie als mijn vriendinnen (ben de eerste die zwanger is). Schoonfamilie is helaas niet meer bij ons. Ik vind wel dat je minimaal van je (schoon)ouders toch mag verwachten dat ze informeren! Ikzelf stond er vooral van te kijken dat mijn vriendinnen, die absoluut niet bezig zijn met kinderen, zoveel interesse toonde, vind ik erg leuk!!

3. Elly80

Elly80 Lid

Jan 22, 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Oh ja: het gaat ook nog wel om hun eerste kleinkind. Voor mijn ouders wordt het het tweede kleinkind. Schoonzusjes zullen nu wel niet meer bellen.

Ik moet m'n banner trouwens aanpassen. Ben vooruit gezet. Ben nu 12 weken en 1 dag zwanger. Gaat goed!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Waarschijnlijk schaamde je vriend zich een beetje en heeft dus het eerste zetje gegeven...toch ook wel weer lief van hem toch!
    Hij wist dat jij je er rot door voelde dus daarom zal hij het ook gedaan hebben.

Verder begrijp ik het wel.
    Hier vraagt mijn schoonmoeder altijd hoe het is gegaan bij de vk en echo's.
    Maar als ik de echo op zette als we net terug waren was ze altijd met 100de andere dingen bezig en dan zei ze maar "ach,ik kijk dat wel een keer op me gemak".
    Heb de dvd vervolgens ook gewoon uitgeduwd en fijn mee naar huis genomen!!

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Hier wel interesse maar ook geen belletjes hoor.. Gewoon de eerst volgende keer dat ik ze zie dan vragen ze er na of als we elkaar een dag of soms 2 later bellen over wat anders. Ze vragen er altijd wel naar hoor maar niet direct na de echo. Mijn ouders weten t dan wel weer maar dat komt meer omdat ik ze zelf direct na de echo bel of sms.
    Ik lig er niet zo wakker van dat ze niet dezelfde dag er nog naar vragen, helemaal van schoonfamilie begrijp ik dat ze het allemaal wat minder onthouden, ze vinden het allemaal super leuk en denken echt wel aan mij maar het is voor heb al het 10e kleinkind. Maakt het voor hen zeker niet minder speciaal maar het is wel heel anders dan voor mijn ouders, daar is het wel de 1e voor. En mijn eigen broer belt ook niet, ik lig er niet wakker van ik weet dat hij aan mij denkt maar hij onthoudt die data gewoon allemaal niet. Ik maak er geen probleem van, er zijn ergere dingen.

Maar misschien scheelt het dat wij sowieso niet zo bellerig met elkaar en ik heb ook niet een echte 12 weken echo gehad, had er 1 met 6 en 1 met bijna 10 en toen pas weer met 14 weken dus voor mij had het ook niet zo'n lading.

Over je vriend vind ik wel dat je je een beetje aanstelt, hij heeft het juist goed bedoelt. Ik snap dat jij t niet leuk vindt maar hij heeft t gedaan zodat jij je wat beter zou voelen. Er ruzie over maken of een kutsfeer door in huis te hebben is het echt niet waard.

6. Elly80

Elly80 Lid

Jan 22, 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    @Melanie1986: is inderdaad ook wel lief van hem. We hebben al even gepraat en ik gaf aan dat hij het echt niet had hoeven doen, dat dit iets is wat bij zijn ouders ligt en wat ook vanuit hen had moeten komen. Zeg ik ook nog aan het eind van het gesprek: wat leuk dat jullie er zo goed aan gedacht hebben! M'n schoonmoeder reageerde daar al 'lauw' op, wat ik dus al vreemd vond.
    Nou goed, ik laat het rusten. Het gaat erom dat er een wonder in mij groeit en ik ben zo gelukkig! Ik ben ook zwanger en niet mijn omgeving, maar een beetje meer belangstelling was toch wel leuk geweest. Het is er nu eenmaal niet, maar dat maakt het wonder er voor mij niet minder speciaal op. Bedankt voor jullie reacties.

7. Elly80

Elly80 Lid

Jan 22, 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    @Riverr: de sfeer is inmiddels weer prima. Was tijdelijk van aard. Hij kan daar gewoon slecht tegen als ik (even) teleurgesteld ben. Is eigenlijk wel lief dat hij zo aan mij dacht. Fijne zwangerschap!

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Precies dat is de goeie instelling! Het is een wonder en dat jij een prima 12 weken echo gehad hebt dat weegt niet op tegen de 'desinteresse'. Ik denk persoonlijk dat het geen echte 'desinteresse' (daarom even tussen haakjes) is maar dat ze het misschien gewoon vergeten zijn of even andere dingen aan hun hoofd hebben. Ik denk niet dat ze het expres doen. Waarschijnlijk is het zo dat als jij of je vriend vertelt dat het allemaal goed was dat ze denken oh ja!

Meer interesse is leuker maar zoals je zelf zegt is het geluk dat jij ervaart groot en super dat alles goed gaat! Dat is en blijft het belangrijkste! Jij ook een fijne zwangerschap

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zal aan mij liggen, maar ik heb de 12 weken echo nooit als dusdanig belangrijk gevoeld dat ik daar enorme belangstelling voor verwachtte. Is alleen een termijn echo toch? De 20weken echo vind ik een ander verhaal, aangezien ze daar echt kijken of het kindje gezond is (voor zover ze dat kunnen zien).

Maar goed, als jij dat anders voelt, dan zou ik dat zeker bespreekbaar maken. Fijn dat alles tussen je vriend en jou weer goed is.

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier belt niemand speciaal voor de echo en dat hoeft van mij ook niet.
    Nu hebben wij (ivm medische complicaties) wel elke 3 wk een echo, dat scheelt wellicht.

In elk geval lief van je vriend dat hij zo om je denkt.

11. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Haha, ik heb een tijd geleden eenzelfde berichtje geschreven over mijn 20-wekenecho. Toen heeft ook helemaal niemand iets laten horen, ook mijn familie niet. Terwijl wij een hele grote kans hadden op een kindje met een afwijking.

Ik ben een week echt boos geweest, heb ook pas dagen later iedereen zelf ingelicht. Ook hebben wij beiden bij onze eigen familie benadrukt hoeveel zorgen wij ons hadden gemaakt over die echo en waarom. Daar schrok iedereen wel van, maar de reactie bleef verder lauw.

Nu informeert iedereen heel netjes steeds hoe het gaat, haha. De boodschap is dus toch overgekomen. Zelf ben ik ook wat duidelijker. Als ik wil dat mensen interesse tonen zeg ik gewoon dat we een afspraak hebben en of ik me al dan geen zorgen maak. En verder heb ik me ook maar voorgenomen om me er niet meer druk om te maken. Je kunt mensen nou eenmaal niet dwingen om geïnteresseerd te zijn. Hun gemis;)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap dit nooit zo helemaal maar dat ben ik. hier weet ook niemand van de echo's etc. dat horen ze vanzelf wel een keertje

13. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar mijn (schoon)familie vraagt ook niet naar echo's ofzo en ik vind het wel prima. Ze vragen wel regelmatig hoe het gaat, maar niet op de dag zelf als ik een echo gehad heb. Heb nu net vorige week de 20 weken echo gehad. Alleen mijn moeder vroeg er 2 dagen later naar, de rest niet. Ik vind het wel goed. Hier is het een beetje van; geen bericht, goed bericht.

14. langpootje

langpootje Actief lid

Oct 31, 2012
    164
    0
    0
    hier ook hetzelfde.. mijn ouders vragen wel als er een echo is geweest maar mijn schoonouders zijn er gewoon niet mee bezig.
    is ons 3e kindje en die kwam als een verassing en vooral mijn schoonfamilie was erg geschokt.. vaak als mijn vriend zijn oma, vader of moeder spreekt vragen ze niet eens hoe het met de zwangerschap gaat.
    ben er inmiddels aan gewend.

enige die blij is en er naar vraagt is mijn schoonzus!

ze weten niet eens de uitgerekende datum omdat ze er nooit naar hebben gevraagd.
    ze weten dat het ergens in mei is maar meer ook niet.

Share This Page